Ik ben bezig met het opstellen van de jaarstukken, maar er blijft een verschil zitten van 162 euro tussen het ondernemersvermogen en de winst uit onderneming.
Het ondernemersvermogen heb ik als volgt berekend:
Activa (materiele vaste activa + liquide middelen) == Passiva (begin saldo + ondernemersvermogen - schulden en overlopende passiva). Het ondernemersvermogen is dus afgeleid van de Activa.
We hebben geen prive onttrekkingen gedaan.
Winst uit ondernemening gecontroleerd volgens de bankrekeningen (alle geboekte posten + begin saldo = eindsaldo).
Bestaat er een manier om te cross checken waar de fout zit?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
muriell
muriell
Ik ben bezig met het opstellen van de jaarstukken, maar er blijft een verschil zitten van 162 euro tussen het ondernemersvermogen en de winst uit onderneming.
Het ondernemersvermogen heb ik als volgt berekend:
Activa (materiele vaste activa + liquide middelen) == Passiva (begin saldo + ondernemersvermogen - schulden en overlopende passiva). Het ondernemersvermogen is dus afgeleid van de Activa.
We hebben geen prive onttrekkingen gedaan.
Winst uit ondernemening gecontroleerd volgens de bankrekeningen (alle geboekte posten + begin saldo = eindsaldo).
Bestaat er een manier om te cross checken waar de fout zit?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag