• 0

Regels detacheringsbureau

Hallo,

 

Ik heb het idee om een detacheringsbureau op te richten. De bedoeling is dat personeel bij mij in dienst komt (0 uren contract) en deze worden dan uitgezonden naar de desbetreffende bedrijven die personeel nodig heeft. Zijn er bepaald regels waaraan ik moet voldoen? en welke (verplichte) verzekeringen heb ik nodig?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je zelf al gevonden? Of sta je hier nog helemaal blanco in?

 

Heb natuurlijk wel het één en ander opgezocht zoals een G-rekening en andere belasting zaken, maar ik wil graag weten of er nog zaken zijn waarop ik nog moet letten. Regels en verzekeringen?

Link naar reactie
  • 0

Bij ziekte, ben je (uitzendorganisatie), verplicht om een percentage van de loon van je werknemer door te betalen. Ik weet niet of je deze kosten kunt verzekeren.

 

Als je volgens de CAO voor Uitzendkrachten wil gaan werken, dan kun je beter even op abu.nl rondkijken . Hier kun je al heel veel over de wet vinden.

 

In welke branche ga je uitzenden? Welke binding heb je hiermee?

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Bij ziekte, ben je (uitzendorganisatie), verplicht om een percentage van de loon van je werknemer door te betalen. Ik weet niet of je deze kosten kunt verzekeren.

 

Als je volgens de CAO voor Uitzendkrachten wil gaan werken, dan kun je beter even op abu.nl rondkijken . Hier kun je al heel veel over de wet vinden.

 

In welke branche ga je uitzenden? Welke binding heb je hiermee?

 

Dank je,

 

Dus ook als mijn werknemers onder een nul uren contract werken ben ik ze verplicht om door te betalen bij ziekte?

 

Ik wil gaan uitzenden in de horeca, heb daar mijn netwerk opgebouwd. Horeca is nogal afwisselend en seizoens gebonden dus bij evenementen, mooi weer e.d. wil ik het desbetreffende bedrijf personeel aanbieden zodat deze zelf niet met personeelszorgen zit.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De doorbetalingsverplichting bestaat zeker als je een nuluren contract geeft met opkomstverplichting.

 

Verder is het bij het uitzenden zeker van belang om goed te kijken naar de contracten. Wel of niet opkomstverplichting, wel of niet overnamebeding. dat beïnvloedt namelijk de premies die jij moet afdragen en dus ook je bruto marge of je declarabel uurloon.

 

Ook is uitzenden wel even iets anders dan detacheren. Bij detacheren neem je namelijk wel iemand in dienst voor een bepaald aantal uur en moet je die uren ook (gedeeltelijk) uitbetalen bij geen opdracht of werk (vakantie/ziekte). Bij uitzenden is dat niet het geval.

 

Jij hebt het dus meer over uitzenden of payrollen.

 

Groeten,

 

Sander

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Als een uitzendkracht ziek is krijgt hij/zij wel degelijk ziektegeld. Alleen is dit anders opgebouwd dan bij detacheringskrachten.

Hierbij een stukje uit de ABU CAO:

Uitzendovereenkomst met uitzendbeding

2. De uitzendovereenkomst met uitzendbeding eindigt bij het intreden van arbeidsongeschiktheid

op grond van artikel 14 lid 4 van de CAO. Indien hiervan sprake is en de

uitzendkracht recht heeft op een uitkering op grond van de Ziektewet, vult de uitzendonderneming

deze uitkering als volgt aan:

gedurende de eerste 52 weken van arbeidsongeschiktheid tot 91 procent van het

uitkeringsdagloon;

gedurende de 53ste t/m de 104e week tot 80 procent van het uitkeringsdagloon.

De uitkering en de aanvulling zijn gezamenlijk ten minste gelijk aan het minimumloon

en bedragen ten hoogste het maximumdagloon conform de Wet financiering

sociale verzekeringen.

3. De eerste twee dagen van arbeidsongeschiktheid gelden als wachtdag op grond van

de Ziektewet, waarover de uitzendkracht geen recht op een uitkering heeft.

4. Van de twee wachtdagen wordt één wachtdag gecompenseerd. Deze compensatie

vindt plaats door een opslag op het loon. De hoogte van deze opslag is opgenomen

in artikel 41 lid 6 van de CAO.

5. Voor de in lid 2 bedoelde aanvullingen op de uitkering ingevolge de Ziektewet kan de

uitzendonderneming een verzekering afsluiten, of anderszins een voorziening treffen.

Ter dekking van deze verzekering of voorziening mag een percentage worden

ingehouden op het loon van de uitzendkracht. Dit percentage is bepaald in artikel 41

lid 5 van de CAO.

Detacheringsovereenkomst

6. Voor de uitzendkracht met een detacheringsovereenkomst

 

Wat mij wel opvalt is dat je redelijk basale vragen stelt voor iemand die een detacheringsbureau wil gaan opzetten.

 

Er zijn wel soort gelijke kleine bureau's die een andere markt bedienen. Wellicht kunnen zij je van specifieke informatie voorzien.

 

Succes,

 

Lonneke

Link naar reactie
  • 0

 

Wat mij wel opvalt is dat je redelijk basale vragen stelt voor iemand die een detacheringsbureau wil gaan opzetten.

 

Er zijn wel soort gelijke kleine bureau's die een andere markt bedienen. Wellicht kunnen zij je van specifieke informatie voorzien.

 

Succes,

 

Lonneke

 

Ik heb geen ervaring met uitzenden en detacheren.

Ik wil inderdaad klein beginnen, heb je misschien een aantal namen van zulke bureau's?

Link naar reactie
  • 0

Als ik het zo lees heb je echt nog geen enkel idee hoe uitzenden of detacheren werkt. De sites van NBBU en ABU zijn dan in ieder geval de moeite waard.

 

Wat voor intermediairs (in de beginfase oftewel zonder al teveel cash en kennis) ook een oplossing kan zijn is gebruik maken van de diensten van een payrollbureau. De intermediair heeft dan de contacten met de eindklant en het payrollbureau factureert aan de eindklant inclusief de opslag voor de intermediair. Een bekende aanbieder van die dienst is Zember uit Nijmegen, maar er zijn er vast meer.

Link naar reactie
  • 0

Een handige leestip: Handboek 'ondernemen in flex'. Erg handig, vooral als je niet bekend bent in het uitzendwezen. Je kunt het bestellen via de website van NBBU.

 

Veel succes!

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.