• 0

Bankenterreur voorbij? Vergeet het maar!!!

Zoals een klein aantal van jullie weet, heb ik vorig jaar besloten 'de stekker uit CREANIZE! te trekken' wegens gezondheidsredenen.

 

Bij de administratieve afwikkeling hoort ook de betaling van de termijnbedragen van mijn bedrijfsfinanciering, dit loopt december as. af en ik betaal netjes de termijnen via automatisch incasso. Bizner heeft recent besloten mijn rekening te blokkeren, zodat ik daarvan geen geld meer kan opnemen en ook geen geld er meer op kan storten. Reden: de zakelijke rekening is niet meer verbonden aan een bedrijf. Dat mijn bedrijf na be-eindiging netjes aan betalingsverplichting wil voldoen via de automatische incasso, doet blijkbaar niet ter zake. Afijn, ik betaal nu mijn rekeningen dan maar vanaf mijn privérekening en loop nog steeds netjes in de pas. Bizner wil wel een dat ik een betalingsvoorstel indien om die financiering af te lossen. Ik antwoord daarop dat ik netjes de termijnen vanaf mijn privérekening zal voldoen conform de oorspronkelijke looptijd en doe dat inmiddels. Op dat voorstel heb ik tot op heden geen antwoord gehad, maar nu stuurt Bizner mij wel een deurwaarder op mijn dak! Resumé": ik betaal netjes de afgesproken termijnen en loop daarin niets achter, met welke reden zou het bedrag dan ineens opeisbaar kunnen zijn via een deurwaarder? Voor de volledigheid: op mijn zakelijke rekening staat nog positief saldo waar ik ook niet aan kan komen vanwege de blokkering. ik kan niet anders dan concluderen dat de bankenterreur na de kredietcrisis gewoon doorgaat, of er heeft een soort Oranjekoorts met zonnesteek toegeslagen. Zit ik hier weer een brief te tikken voor die deurwaarder en bewijsstukken te printen, dat moet dan maar weer even, kan ik zo weer snel de zon in.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooi maar toch erg dat er dus een hoop ondernemers slapeloze nachten krijgen door dit soort acties. Zodra het online staat en de reputation managers aan de slag gaan is het ineens wel akkoord. Erg zonde.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd, kun je ook per direct over het geblokkeerde saldo beschikken? En gemaakte kosten declareren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Gefeliciteerd, kun je ook per direct over het geblokkeerde saldo beschikken? En gemaakte kosten declareren?

 

Groet,

 

Highio

 

Gemaakte kosten heb ik het niet over gehad, zijn m.i. ook te verwaarlozen. Saldo banktegoed wordt weggestreept tegen restschuld, dus in 4 á 5 maanden is alles gladgestreken.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Moet zeggen dat ik het toch heel netjes van Bizner Bank vind, hoe ze het proberen recht te zetten.

Bizner is een bank in ontmanteling. De bank wordt opgeheven. Dat ze zelfs in die situatie nog de moeite nemen om alles zo correct mogelijk op te lossen, maak je niet vaak mee. Ook al is het volledig terecht dat ze dat voor je doen, je maakt het gewoon niet snel mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Moet zeggen dat ik het toch heel netjes van Bizner Bank vind, hoe ze het proberen recht te zetten.Bizner is een bank in ontmanteling. De bank wordt opgeheven. Dat ze zelfs in die situatie nog de moeite nemen om alles zo correct mogelijk op te lossen, maak je niet vaak mee. Ook al is het volledig terecht dat ze dat voor je doen, je maakt het gewoon niet snel mee.
Na het telefoontje ontving ik gisteren ook nog een e-mail met de slotzin: "We maken nogmaals excuses voor de onzorgvuldige verwerking van je dossier." Voor mijn gevoel gaan ze nu wel erg diep 'door het stof', maar ik ben inderdaad blij dat het is opgelost.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.