Gezien je vervolgvraag ben ik bang dat je toch wat anders bedoelt: exploitatiebegroting!
De exploitatiebegroting is een overzicht van de kosten en opbrengsten die je verwacht. Dit is iets anders dan de liquiditeitsbegroting. Een voorbeeld van een verschil: Bij de start koop je een nieuwe computer, die je in 3 jaar afschrijft. Deze uitgave komt in het eerste jaar volledig in je liquiditeitsbegroting terecht, terwijl deze in je exploitatiebegroting in de eerste drie jaren iedere keer voor eenderde van het bedrag terecht komt.
Mijn vraag: in een exploitatiebegroting voer je aanschaf van bijv. gereedschappen die je tijdens de start hebt aangekocht, toch ook in het eerste jaar volledig in op de begroting?
Afschrijvingen vinden toch al apart plaats onderaan de balans?
Mazzel. Klaas
If you’re not enjoying, you’re not giving your best!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
klaas
klaas
Collega's, onderstaand gevonden in het forum:
Quote:
Wat is: exploitatiebelasting?
Gezien je vervolgvraag ben ik bang dat je toch wat anders bedoelt: exploitatiebegroting!
De exploitatiebegroting is een overzicht van de kosten en opbrengsten die je verwacht. Dit is iets anders dan de liquiditeitsbegroting. Een voorbeeld van een verschil: Bij de start koop je een nieuwe computer, die je in 3 jaar afschrijft. Deze uitgave komt in het eerste jaar volledig in je liquiditeitsbegroting terecht, terwijl deze in je exploitatiebegroting in de eerste drie jaren iedere keer voor eenderde van het bedrag terecht komt.
Mijn vraag: in een exploitatiebegroting voer je aanschaf van bijv. gereedschappen die je tijdens de start hebt aangekocht, toch ook in het eerste jaar volledig in op de begroting?
Afschrijvingen vinden toch al apart plaats onderaan de balans?
Mazzel. Klaas
If you’re not enjoying, you’re not giving your best!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2750-help-exploitatiebegroting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag