Ik heb een factuur ontvangen waarbij niet voldaan aan de eisen die de BD stelt aan een factuur, te weten:
- geen factuurnummer;
- als datum staat er: woonplaats, 30 juni/ 17 juli 2010
Op de website van de BD staat: "Als u een factuur uitreikt, moet die aan de wettelijke eisen voldoen. Als uw facturen niet aan deze eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van btw"
Wat doe ik hiermee?
- wel of niet inboeken?
- terugsturen?
- ???
Op de factuur staat vervolgens een opsomming van geleverde diensten met een totaalbedrag erachter. Als ik de achterliggende gegevens wil zien, moet ik maar langskomen, zegt degene die de factuur heeft verstuurd. Dit vind ik ronduit belachelijk en ik vraag mij af wat de wettelijke plichten zijn mbt het aanleveren van deze gegevens, van degene die de factuur heeft verstuurd.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoyceM
JoyceM
Ik heb een factuur ontvangen waarbij niet voldaan aan de eisen die de BD stelt aan een factuur, te weten:
- geen factuurnummer;
- als datum staat er: woonplaats, 30 juni/ 17 juli 2010
Op de website van de BD staat: "Als u een factuur uitreikt, moet die aan de wettelijke eisen voldoen. Als uw facturen niet aan deze eisen voldoen, is het mogelijk dat uw afnemer geen recht heeft op aftrek van btw"
Wat doe ik hiermee?
- wel of niet inboeken?
- terugsturen?
- ???
Op de factuur staat vervolgens een opsomming van geleverde diensten met een totaalbedrag erachter. Als ik de achterliggende gegevens wil zien, moet ik maar langskomen, zegt degene die de factuur heeft verstuurd. Dit vind ik ronduit belachelijk en ik vraag mij af wat de wettelijke plichten zijn mbt het aanleveren van deze gegevens, van degene die de factuur heeft verstuurd.
Weet iemand dit? Vriendelijk dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27586-factuur-ontvangen-zonder-factuurnummer-etc/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag