Bel-me-niet register: bellende organisatie claimt er niet onder te vallen?!

Aanbevolen berichten

Begin juli ben ik gebeld door een bedrijf met de naam "ETT Media" met de vraag of ik een advertentie wilde plaatsen in een van hun uitgaven, die in opdracht van de gemeente wordt samengesteld. Tijdens dat gesprek bracht ik het bel-me-niet register ter sprake, maar de beller gaf aan dat dat voor hun niet van toepassing zou zijn. Ik heb dat inmiddels ook via mail aan dit bedrijf voorgelegd en kreeg daarop de volgende reactie:

 

Het bel-me-niet register is ons uiteraard bekend, als een register voor consumenten om zich in te schrijven. Dit is dus een register waaruit call centers de gegevens van particulieren moeten halen die niet gebeld willen worden. Wij zijn echter geen call center, maar een full service media adviesbureau werkzaam voor meer dan 300 gemeenten in Nederland. Wij werken dan ook niet met de digitale lijsten die call centers op moeten vragen, maar met informatie van de kamer van koophandel, waar alle bedrijven geregistreerd zijn. Het bel me niet register is bedoeld om telemarketing te blokkeren, gezien het feit dat wij geen telemarketing bedrijven vallen wij niet onder de regelingen van het bel me niet register.

 

Ben ik nou gek ...?

 

(Edit door moderator: titel verder verduidelijkt)

Link naar reactie

Ja precies, eerste regel pop belmeniet.nl;

 

Het Bel-me-niet Register is alleen voor consumenten. Volgens de wet vallen bepaalde bedrijven daar ook onder. Dat zijn natuurlijke personen zoals VOF's, maatschappen en eenmanszaken.

 

en zie ook http://www.kvk.nl/Images/OPTA_bel-me-niet_folder_tcm16-193991.pdf

 

Verkoopt uw bedrijf en/of organisatie telefonisch producten en/of diensten aan

consumenten? Belt u als callcenter voor deze bedrijven en/of organisaties?

Of belt u uw eigen klanten namens een ander bedrijf om zijn producten en/of

diensten te verkopen? Dan is de nieuwe regelgeving voor u bedoeld.

 

 

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie

Heb het e.e.a. uitgezocht:

 

De telemarketingregels gelden voor iedereen die via de telefoon producten of diensten aanbiedt. Ook wanneer je geen callcenter of telemarketingbedrijf bent.

 

Mocht je een klacht overwegen, dan kun je als eenmanszaak of vof ook gebruik maken van het Klachtenformulier Telemarketing van de Consuwijzer.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie

vandaag 2 bedrijven aan de telefoon gehad die me goedkopere energie wilde verkopen. Heb ze beide uitgenodigd om hier aan de deur langs te komen met hun aanbod. zal ze dan nog eens nadrukkelijk uitleggen dat ik niet voor niks in het bel me niet register sta.

 

Weet ook waar dit nu vandaan komt, had vorige week op een website een soort van enquette ingevuld waarop gevraagd werd of je in bepaalde dingen geintereseerd bent. Heb daarop echter zeer nadrukkelijk ingevuld dat ik NIET geintereseerd ben in goedkopere energie en andere zaken.

 

kennelijk verkoopt dat bedrijf daarachter ondanks dat evengoed je gegevens aan energie bedrijven.

 

Nog eens even terug zoeken welke website dat ook alweer was, kan ik hun nog even een factuur sturen vanwege het doorverkopen van mijn gegevens.

Link naar reactie

had vorige week op een website een soort van enquette ingevuld waarop gevraagd werd of je in bepaalde dingen geintereseerd bent

 

tja...

tja... wilde bepaalde info aanvragen waarin ik wel degelijk geintereseerd was.

Helaas wordt daarbij kennelijk je gegevens ook verkocht aan bedrijven waarbij je nadrukkelijk aangeeft dat je niet geintereseerd bent.

overigens zal ik de dienst waar ik wel in geintereseerd was die dat bedrijf aanbied nu zeker ook niet daar afnemen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.