loading
Ga naar inhoud
gast342342
Verberg

creditnotas

vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

feitelijk hanteert het affiliate bedrijf een self-billing achtige constructie. Jij zult de BTW ook aangeven onder omzet op omzet dus ik zou ze gewoon als "bijzondere verkoopfactuur" inboeken in je verkoop boek..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik maak idd ook een verkoopfactuur voor het volledige bedrag aan en niet de creditnota daaraan vast.

De tussentijdse opgebouwde provisie die lager is dan de uitbetalingsgrens laat ik daarbij buiten beschouwing.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik heb alle creditfacturen gewoon tussen mijn zelfgestuurde, (opeenvolgend genummerde) facturen in een map zitten, maar die creditfacturen niet genummerd.

Ik heb maar een zeer eenvoudige adminstratie....

Is dit wel ok?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Nee achteraf toevoegen in de bestaande reeks gaat ook niet lukken maar dat is ook niet erg... je mag meerdere reeksen gebruiken.

De creditnotas waar jij het over hebt komen van een derde partij zijn feitelijk bijzondere verkoopfacturen. Wat ik eigenlijk altijd doe / adviseer is een aparte reeks maken en als je een boekhoudpakket gebruikt indien mogelijk een apart verkoopboek en een aparte omzet rekening waar je deze facturen op boekt. en uiteraard bewaar je ze dan ook bijelkaar. En je kunt ze dan ook zelf eventueel nog een volgnummer geven.

Dit levert als voordeel op dat bij controle deze stromen apart beoordeeld (kunnen) worden. waardoor het ook makkelijker te bewijzen is dat de fouten alleen in een bepaald deel van de administratie zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis