Ga naar inhoud

nieuwe verbrandingsmotor

Geplaatst:

penhouder

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Featured Replies

Geplaatst:

Christine

Zo'n vrije zuiger motor zou beter werken als je twee zuigers hebt op dezelfde zuigerstang, zodat de expansiekriacht van de ene gebruikt wordt voor de compressieslag van de andere. Dan hoef je geen oliedruk te gebruiken voor de compressie. Dat lost wsch ook een deel van het trillingsprobleem op.

 

Geplaatst:

P.J.

Zo'n vrije zuiger motor zou beter werken als je twee zuigers hebt op dezelfde zuigerstang, zodat de expansiekriacht van de ene gebruikt wordt voor de compressieslag van de andere. Dan hoef je geen oliedruk te gebruiken voor de compressie. Dat lost wsch ook een deel van het trillingsprobleem op.

 

 

Volgens mij staat die ook te bewonderen via de betreffende link. Ergens in het midden van het contentblokje heb ik dat gezien. Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

Geplaatst:

Christine

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

 

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

 

 

Geplaatst:

herman van der helm

Cristine, Zo'n motor is ook al eens ontwikkeld: de Stelzermotor:

 

http://www.die-energie.com/scramp/image4.htm

Geplaatst:

P.J.

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

 

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

 

 

 

LOL..... de werking wordt gestuurd door electronica. Hopelijk wel betrouwbaar "gespeichert"..... ;)

Geplaatst:

Christine

Maar op die manier krijg je wel een boxer-effect. Het zou stiller lopen als beide zuigers gelijkmatig dezelfde slag zouden maken. Dan kun je dus met twee kleinere zuigers een stillere motor maken die dezelfde opbrengst heeft.

Of vier zuigers op twee zuigerstangen die precies tegen elkaar in bewegen. Maar omdat ze niet mechanisch verbonden zijn, kan de zaak uit sync raken, en dan komt de motor ineens aan de zijkant uit je auto naar buiten....

LOL..... de werking wordt gestuurd door electronica. Hopelijk wel betrouwbaar "gespeichert"..... ;)

 

Kan ook fout gaan als het wel mechanisch is gekoppeld. Heb je wel 's een motor gezien waarvan de distributieriem gebroken was?

Geplaatst:

P.J.

Zeg.... ik ben 5 jaar automonteur geweest...... Heb je wel eens een arts gezien die dacht dat zijn tank leeg was en niet wist dat hij de benzinekraan op "reserve" kon zetten? ;)

Geplaatst:

Christine

Toen ik voor mijn zestiende verjaardag een brommertje kreeg, had helemaal niemand mij verteld dat er een kraantje aan de benzinetank zat. Je kunt 200m rijden op wat er in het slangetje zit.

Geplaatst:

Christine

Zeg.... ik ben 5 jaar automonteur geweest......

 

Volgens mij moeten wij samen een auto gaan bouwen. Eentje die rijdt als een gewone auto maar die goed is voor het milieu.

Geplaatst:

P.J.

Ja, dat zou leuk zijn..... En hij moet ook lekker zitten natuurlijk! ;)

Geplaatst:

Nico Schouten

Volgens mij wordt hier een Napier motor omschreven zoals die nog te vinden is in oude locomotieven en torpedobootjagers. Dit zijn een soort van tweetakt motoren zonder klepdeksel.

 

 

Napier_deltic_animation_large.gif

Geplaatst:

herman van der helm

Leuk dit ontwerp. ipv één krukas drie. Deze moeten onderling gekoppeld zijn vanwege de syncronisatie. Dit zou met een ketting of centraal tandwiel kunnen worden bereikt waar dan het vermogen van afgetapt wordt.. Dan zou de onderste krukas wel andersom moeten draaien. Maar goed.

Je bereikt hier niet mee (en dat is volgens mij een noodzakelijke ontwikkeling) dat het toerental is losgekoppeld van het aantal slagen. Wel heb je door het tweetaktsysteem een hoger vermogen per kilogram. De kostprijs is door de drie krukassen een faktor drie hoger dan een conventionele motor met één. Maar goed deze motor is voor defensiedoeleinden.

Zinnige bijdrage.

Geplaatst:

P.J.

Ik denk met een speciale tandwielkast. Ketting is meteen verlies.

 

ps. Het is natuurlijk al een heel oud concept en de Engelsen kennende, kan het best wel eens zijn dat ze de onderste krukas expres de verkeerde kant op laten lopen.......

Geplaatst:

penhouder

  • Auteur

ik ben niet goed op de hoogte van de gewoonten en gebruiken van higher level,ik hoop dat ik op de goede plaats aan

het typen ben.het gaat over mijn nieuwe verbrandingsmotor,ik denk dat het het beste is,om beginnende

met a.s. maandag,de werking van de motor duidelijk temaken en toe te lichten met tekeningen,mogelijk iedere

dag 1,alleen wil ik maandag eerst het octrooibureau eerst vragen of ik dat veilig kan doen,ik vermoed dat er geen

bezwaar zal zijn,omdat het internationaal octrooi al is aangevraagd,ik doe dit om dat het zeer moeilijk schijnt te zijn

om hulp te krijgen,ondanks de goede vooruitzichten. vriendelijke groeten penhouder.

Geplaatst:

herman van der helm

beste penhouder, ik denk niet dat dat een goed idee is. Je verkeert nog in de geheimhoudingsfase. Een eenvoudige beschrijving met een eenvoudige tekening hier plaatsen lijkt mij voldoende. Als je wilt, wil ik weleens met je praten in real life. Stuur maar een persoonlijk bericht, om een afspraak te maken. Ik heb vrij veel ervaring met de moeilijkheden die je ontmoet, bij het op de markt brengen van een dergelijk product.

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Andere goede optie is eens gezellig langs utrecht te gaan waar een aantal hl-ers een 'spreekuur' hebben

 

Frans

Geplaatst:

penhouder

  • Auteur

beste jeroen hoe moet ik een beschrijving met tekeningen op het scherm maken? ik ben niet zo thuis op de

computer,dus als het mogelijk is moet je zo uitgebreid mogelijk uit de doeken doen hoe ik te werk moet gaan

bij voorbaat dankend penhouder

Geplaatst:

P.J.

Dan maak je van een deel van een tekening toch even een digitale foto en dan zet je die op internet in 800x600 rsolutie. Mail maar naar mij of Frans of zo, als dat een probleem is.

Geplaatst:

Christine

Ja, dat zou leuk zijn..... En hij moet ook lekker zitten natuurlijk! ;)

 

We zetten er een paar mooie fauteuils in!

 

Geplaatst:

P.J.

Ja, dat zou leuk zijn..... En hij moet ook lekker zitten natuurlijk! ;)

 

We zetten er een paar mooie fauteuils in!

 

 

De banken van een "DS" in een "Eend" en dan met windaandrijving door de landerijen.... ;)

Geplaatst:

penhouder

  • Auteur

door de motor te tekenen,zal het begrijpen van de werking veel gemakkelijker zijn.

 

[mod edit: bericht samengevoegd in bestaande topic]

Geplaatst:

P.J.

En zeker als je toch een pen bij de hand hebt. ;)

 

ps..... waarom begin je hier een nieuw draadje over? Kan toch gewoon in je draadje over die motor.

 

[mod edit: samengevoegd met bestaand topic]

Geplaatst:

jlnsol

door de motor te tekenen,zal het begrijpen van de werking veel gemakkelijker zijn.

 

De motor tekenen als een zogenaamd blokken-model in bijvoorbeeld Solidworks lijkt me een heel goed idee. Zeker als je van de 3D samenstelling vervolgens een animatie filmpje maakt of een mooie gerenderde foto.

 

 

Geplaatst:

geanonimiseerd__

Het is een leuk idee voor de discussie Penhouder, maar zelfs met een internationaal patent zou ik adviseren niet op een openbaar forum de kroonjuwelen ten grabbel te gooien. Er is namelijk geen enkel scenario waarbij dit in jouw voordeel kan uitpakken.

 

Hoe goed bedoeld ook, maar geloof in jezelf, de uitvinding en zorg er voor dat je er iets van kan maken. Ik zou tenminste wachten tot je een paar stappen voorsprong hebt op de rest en solide proof of concept.

 

Groeten,

 

Paul

Geplaatst:

penhouder

  • Auteur

beste paul het octrooibureau vereenigde octrooibureaus heeft op mijn vraag geantwoord dat de nieuwe motor

voldoende beveiligd is om dit te doen,en ik moet wat als ik moet wachten tot de hoge heren beslissen,dan duurt dat veels

te lang. groeten penhouder

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.