hallo, ik ben nu 2 jaar bezig met mijn bedrijf aan koerierdienst, (eenmanszaak)
afgelopen jaar heb ik van de belastingdienst 565 euro terug gekregen aan inkomstenbelasting...
had een maandelijkse omzet 4500 euro.
Nu verdien ik met 6500 omzet..
maar nu hoor ik verhalen over dat verschillende startende ondernemers met stevig inkomen (zoals ik nu heb) na een jaar krijgen ze een aanslag van de belastingdienst dat ze rond 15000 euro moesten terug betalen...als iemand in een jaar 100.000 omzet maakte... en beginnende bedrijven gaan vaak failliet door dit onverwachte rekening....dit schrik me af als eenmanszaak!
is dit echt zo? wat houdt die inkomsten belasting echt in? ik raakt steeds maar verward...als dit mij gebeurt zal ik zeker niet op tijd betalen en zal de belastingdienst genadeloos toeslaan door goederen in beslag te nemen...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Y0N
Y0N
hallo, ik ben nu 2 jaar bezig met mijn bedrijf aan koerierdienst, (eenmanszaak)
afgelopen jaar heb ik van de belastingdienst 565 euro terug gekregen aan inkomstenbelasting...
had een maandelijkse omzet 4500 euro.
Nu verdien ik met 6500 omzet..
maar nu hoor ik verhalen over dat verschillende startende ondernemers met stevig inkomen (zoals ik nu heb) na een jaar krijgen ze een aanslag van de belastingdienst dat ze rond 15000 euro moesten terug betalen...als iemand in een jaar 100.000 omzet maakte... en beginnende bedrijven gaan vaak failliet door dit onverwachte rekening....dit schrik me af als eenmanszaak!
is dit echt zo? wat houdt die inkomsten belasting echt in? ik raakt steeds maar verward...als dit mij gebeurt zal ik zeker niet op tijd betalen en zal de belastingdienst genadeloos toeslaan door goederen in beslag te nemen...
mvg,
Yon
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28329-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag