Mijn klant heeft een contract ondertekend waarin wordt overeengekomen dat slechts opzegging op basis van aangetekende opzetting (schriftelijk) mogelijk is. Nu de factuur betaald dient te worden krijg ik een brief met de vermelding dat er een jaar geleden al een mail is toegezonden waarin staat dat alle activiteiten stopgezet dienen te worden. Echter, zelf heb ik nooit een email ontvangen. Daarbij lijkt het mij stug dat een schriftelijk ondertekend contract op deze wijze kan worden stopgezet.
Voordat ik een incasso op deze zaak wil gaan zetten wil ik dan ook graag weten hoe ik er juridisch voorsta en waar ik rekening mee dien te houden.
Hopende dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan verschaffen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
seoprofessional
seoprofessional
Mijn klant heeft een contract ondertekend waarin wordt overeengekomen dat slechts opzegging op basis van aangetekende opzetting (schriftelijk) mogelijk is. Nu de factuur betaald dient te worden krijg ik een brief met de vermelding dat er een jaar geleden al een mail is toegezonden waarin staat dat alle activiteiten stopgezet dienen te worden. Echter, zelf heb ik nooit een email ontvangen. Daarbij lijkt het mij stug dat een schriftelijk ondertekend contract op deze wijze kan worden stopgezet.
Voordat ik een incasso op deze zaak wil gaan zetten wil ik dan ook graag weten hoe ik er juridisch voorsta en waar ik rekening mee dien te houden.
Hopende dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan verschaffen.
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28416-opzegging-per-email-rechtgeldig-in-dit-geval/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag