• 0

Opzegtermijn einde tijdelijk contract

Dag allen,

 

Hopelijk kan iemand me helpen met zijn of haar wijsheid.

 

Bij mijn huidige werkgever heb ik een tijdelijk contract van 6 maanden uitgezeten (nog 2 weken te gaan). Begin deze week heb ik gemeld niet de verlenging van het contract te accepteren, omdat ik een andere baan heb gevonden. Nu heb ik het bericht gekregen dat hij me wil houden aan de maand opzegtermijn en wil dat ik blijf werken tot eind oktober.

 

M'n werkgever heeft me eind augustus een getekende verlengingsbrief gegeven, maar deze heb ik niet ondertekend of ingeleverd. Mijn contract loopt van rechtswege af op 30 september. Nu staat er wel een module in mijn contract over stilzwijgend verlengen als er niet is getekend, maar daarvoor moet het volgens mij wel 'stil' zijn.

 

Klopt het dat hij me niet kan verplichten te blijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Top, bedankt voor je reactie.

 

Bij een aflopend contract voor bepaalde tijd is hier dus ook geen 'wiggle-room' voor? Zijn exacte reactie was namelijk:

 

Gezien het feit dat jij niet de verlenging hebt getekend (en mij dat niet bijstaat dat je dit gemeld hebt), wil ik je aan de maand opzegtermijn houden om een billijke situatie voor werkgever en werknemer te creeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.