Ik heb al e.e.a. nagelezen, maar geen antwoord naar tevredenheid gevonden.
Ik verkoop op de website spullen met een verkoopprijs
Aangezien de kosten van pakket en aangetekende verzending niet in verhouding staan met de verzendkosten van deze producten worden ze per brievenbus post verzonden.
Deze post is niet te traceren en niet verzekert. Wie draait er voor op als een poststuk niet aankomt? Wie draait ervoor op als een poststuk leeggeroofd aankomt? Waar liggen de verantwoordelijkheden?
Is het mogelijk om aan te geven dat postverzending onverzekerd is en dus op eigen risico. Of is dit in strijd met...?
Anders krijg je dadelijk een wildgroei van zogenaamd niet aangekomen poststukken.
Pietje bestelt iets, komt niet aan, en krijgt zonder pardon een nieuwe. Pietje vertelt dit aan Kareltje. Kareltje bestelt iets en zegt dat het niet aankomt. Als volgt ketting reactie en je bent alles opnieuw aan het verzenden. Natuurlijk is dit ietwat overdreven, maar de strekking is duidelijk.
Indien de verzender verantwoordelijk is voor het wel of niet aankomen van poststukken; hoe kun je je als ondernemer dan indekken tegen bovenstaande taferelen???
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Danoontje
Danoontje
Ik heb al e.e.a. nagelezen, maar geen antwoord naar tevredenheid gevonden.
Ik verkoop op de website spullen met een verkoopprijs
Aangezien de kosten van pakket en aangetekende verzending niet in verhouding staan met de verzendkosten van deze producten worden ze per brievenbus post verzonden.
Deze post is niet te traceren en niet verzekert. Wie draait er voor op als een poststuk niet aankomt? Wie draait ervoor op als een poststuk leeggeroofd aankomt? Waar liggen de verantwoordelijkheden?
Is het mogelijk om aan te geven dat postverzending onverzekerd is en dus op eigen risico. Of is dit in strijd met...?
Anders krijg je dadelijk een wildgroei van zogenaamd niet aangekomen poststukken.
Pietje bestelt iets, komt niet aan, en krijgt zonder pardon een nieuwe. Pietje vertelt dit aan Kareltje. Kareltje bestelt iets en zegt dat het niet aankomt. Als volgt ketting reactie en je bent alles opnieuw aan het verzenden. Natuurlijk is dit ietwat overdreven, maar de strekking is duidelijk.
Indien de verzender verantwoordelijk is voor het wel of niet aankomen van poststukken; hoe kun je je als ondernemer dan indekken tegen bovenstaande taferelen???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28569-verantwoordelijkheid-postverzending-ligt-bij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag