• 0

Vraag...

Hoi allemaal,

 

Dit is voor mij de eerste keer om een vraag te stellen op dit forum en weet dus niet goed of ik hier goed zit.

 

Maar mijn vraag is of iemand mij kan tips kan geven voor het programmeren cq bouwen van een eigen factureringssysteem.

 

Groetjes,

Mirjam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Mirjam,

 

Ik knikker je bericht even naar het ICT forum. Een goede tip is om een beschrijvende titel te gebruiken bij je vragen. Dat het een vraag is is namelijk meestal wel duidelijk.

 

Je zou een titel kunnen gebruiken als: Vraag bij programeren factureringssysteem?

 

Waarvoor wil je het eigenlijk zelf bouwen? Kan je niet een goed opensource pakketje ergens vandaan plukken?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dank je, goede suggestie.

 

Ik heb al verschillende geprobeert, maar kan nergens een eigen lay-out voor een factuur invoeren.

 

En behelp me nu tijdelijk met een formulier in Words.

 

Op zich heb ik wel een factureringspakket, maar ben zo ongeveer een half uur bezig met het invoeren van 1 naam... :(

 

Daar komt nog bij dat als ik alles verwerk, ik net niks meer kan veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mirjam,

 

Zelf werk ik mijn facturen uit in Access en draai ik de facturen uit op basis van een query en een samenvoegbestand in Word.

 

Maar dat betekent dat je dat zelf moet bouwen. Verder zijn er aardig wat programma's in omloop voor het maken van facturen, die ook nog eens niet duur hoeven te zijn. Als je in dit forum zoekt (bovenin het menu) denk ik dat je wel wat topics over dit onderwerp kunt vinden.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Zelf werk ik mijn facturen uit in Access en draai ik de facturen uit op basis van een query en een samenvoegbestand in Word.

 

Doe ik ook. erg makkelijk. Volledige design vrijheid en een goed archief/administratie. Het is voor een beginner 3 a 4 uur werk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dit zal niet ingewikkelder zijn. Het voordeel van MS pakketten is dat ook mongolen er meer uit de voeten kunnen. Moeilijker dan je sitenmaak pakket zal het niet zijn. Je moet het princiepe van een database begrijpen. Je hebt tabellen, query's en formulieren. Daar moet je een middagje mee stoeien. Het lastigste is het "word" gedeelte. Je moet een samenvoegducument maken.

 

Maar het lijkt me dat je problemen gewoon je vragen hier op het forum kunt stellen.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Het voordeel van MS pakketten is dat ook mongolen er meer uit de voeten kunnen.

Het is goed dat Mirjam niet valt over dit soort zinnetjes :P

 

Ik heb al een formulier naar eigen wens in Words gemaakt.

Kan dat verwerkt worden in Access?

Je kunt in Access rapporten maken precies zoals je dat wilt. Maar gemakkelijker (nu voor jou) is het om van dat Word bestand een samenvoegbestand te maken met het factuureerbestand in Access. Daardoor kun je de standaardzinnen behouden en worden alleen de variabele gegevens gehaald uit de database. Als je eenmaal een tabel of query in Access hebt gemaakt is het heel eenvoudig dit te koppelen door extra, afdruk samenvoegen te kiezen in het betreffende word document.

 

We zeggen overigens wel dat het allemaal zo makkelijk is, maar als je nog nooit met access hebt gewerkt is het toch wel even puzzelen. Ik raad je aan om er een boek bij te pakken of gewoon veel te zoeken op internet. Je zult namelijk meerdere tabellen aan gaan maken en koppelingen moeten leggen (klantentabel, met facturentabel is het minste dat je moet hebben)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ja, je begint met het maken van een tabel, waarin je voor elk gegeven dat je wilt weergeven een veld aanmaakt. Een beetje zo:

 

ID (autonummering)

factuur nummer (nummeriek)

factuur datum (datum)

order nummer (nummeriek)

omschrijving (tekst)

netto bedrag (valuta)

btw prcentage (percentage)

naam (tekst)

bedrijf (tekst)

adres (tekst)

postcode (tekst)

plaats (tekst)

btw berag (formule)

totaal bedrag (formule)

betaald (ja/nee)

datun betaald (datum)

 

Heb je dat ingevoerd dan het je een tabel waar je facturen mee kan maken. Heb je klanten waar je steeds dezelfde factuur naar stuurd, dan kan je een ordertabel maken die onder bepaalde voorwaarden facturen plaatst in de factuur tabel. Dat scheelt dan weer werk.

 

Probeer eerst een een eenvoudige tabel in access te maken en die te koppelen aan een word document.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

::) Nou, Welleke....daar zeg je wat.

Maar ik begrijp wat er bedoelt wordt, dat is belangrijker.

 

Ik heb inderdaad maar eens even op internet gezocht en iets voor access uitgeprint, alhoewel....de printer is nog wel even bezig ;D

 

Bedankt voor de tips, zal er maar eens mee beginnen vanavond.

 

Overdag heb ik er totaal geen tijd meer voor, want ik ben blijkbaar sinds gisteren geen franchiser meer terwijl ik officieel nog van niks weet.

Leuk he?

 

P.s.: Misschien makkelijk om even te vermelden:

Ik ben vorig jaar op franchisebasis een eigen bedrijf begonnen en ben sinds vorig jaar november bezig om daar iets aan te veranderen.

Reden is dat alles voor mij besloten werd en ik geen inspraak had op bijvoorbeeld welke accountant ik wou nemen.

Ik werd verplicht om er eentje te nemen die mij minimaal 7000 euri zou gaan kosten.....

Vandaar dus ook mijn zoektocht naar een manier om zelf een bestand in elkaar te zetten.

Het pakket wat ik trouwens gebruikte was mij ook verplicht van de franchiseorganisatie.

Link naar reactie
  • 0
Ik werd verplicht om er eentje te nemen die mij minimaal 7000 euri zou gaan kosten.....

Vandaar dus ook mijn zoektocht naar een manier om zelf een bestand in elkaar te zetten.

Het pakket wat ik trouwens gebruikte was mij ook verplicht van de franchiseorganisatie.

 

Laat je niet beetnemen.

 

Kom je er niet uit, dan help ik je wel. Het is een kleine moeite om een databaseje met een word sjabloon te maken, maar probeer eerst maar zelf. Ik heb er altijd veel profeit van gehad om dit soort dingen zelf te doen :D

 

Veel succes met alles.

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf ook met Acces. De meesten kennen vast nog wel 'Noorderwind', het voorbeeldbestand dat bij elke versie wordt meegeleverd.

 

Ik heb deze grondig verbouwd, naar eigen wensen aangepast. Zo heb je een uitgebreid geraamte, en je kunt elk detail naar eigen idee aanpassen. Werkt uitstekend, en het is bovendien erg leerzaam om ermee te spelen.

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik die Noorderwind nooit echt gesnapt heb. Dan bedoel ik niet de queries maar die mooie vensters, met menubesturingen etc. Ik gebruik het nu ook helemaal niet, maar dat komt omdat ik er alleen in werk. Als er iemand anders mee zou gaan werken dan moet ik het toch echt wat gebruiksvriendelijker gaan maken.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen,

 

Het is even stil geweest.

Maar alles is nu achter de rug: Jaarverslag maken en inleveren, plus daaarbij de drukte.

 

Maar kan nou niet bepaald zeggen dat Acces doet wat ik graag wil.

Laat me er gelukkig niet door uit het veld slaan.

Ik krijg het idee dat ik eerst diverse tabellen moet maken, die ik dan later kan verwerken in de uiteindelijke lay out.

Klopt dat?

 

Groetjes

Mirjam

 

P.s.: Kan iemand mij een voorbeeld van loonpakketten geven?

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel werknemers heb je dan? Bij 10 of minder kun je beter de salarisverwerking 'uit handen geven" aan een administratiekantoor of service-kantoor, eventueel kun je "meehoppen" met een bedrijf in de buurt dat zelf een programma al heeft tegen een geringe vergoeding.

De salarisverwerking inclusief jaaropgaves naar UVW/Belastingdienst en Arbodienst etc moet kunnen worden uitbesteedt voor minder dan 100 Euro per werknemer.

Voor dit geld kun je het zelf niet doen...

Je moet namelijk een pakket aanschaffen, maar bij iedere wetswijziging (2 * per jaar of soms meer) moet je dus ook nog de updates aanschaffen, je blijven verdiepen in alle belastingregels, aangiftes doen voor de loonbelasting, en last but not least ook nog het programma onder de knie krijgen.

 

Mijn advies: Uitbesteden....

Tip; Vaak wil een salarisadministrateur bij een groot bedrijf (liefst met meerdere bv'tjes) voor een geringe vergoeding wel een extra salarisadministratie erbij doen...Als het bedrijf waar hij werkt daar een geringe vergoeding voor krijgt is iedereen tevreden....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

http://www.logisal.nl Logisal

http://www.easylon.nl Easylon en Elsa

http://www.salar.nl Winsalar en Loonsom

http://www.kluweraccis.nl Accis Lonen

http://www.piaster.nl Piaster

http://www.unit4agresso.nl/salaris Unit 4 Salaris

http://www.microloon.nl/ Microloon

http://www.adp.nl/producten/indexsalaris.htm oa. easypay phone

http://www.bcsbv.nl/ Delta

http://www.wyxx.nl/ WyXX Loonadministratie

http://www.simplesoftware.nl/ Across

http://www.raet.nl/ Raet PeoplePlace Payroll

http://www.afas.nl/ Afas payroll

 

Dit zijn slechts enkele die ik kon brainstormen...

 

Succes....

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.