Niet zeker wetende of dit hier juist gepost is, ga ik toch m'n zegje doen hier!
Ik ben al een tijd aan stoeien met het idee om m'n eigen onderneming op poten te zetten.
Na rondneuzen WAT en HOE ik dit moest gaan vorm geven is mijn oog gevallen op een buitenlandse franchise.
De franchise behelst het bij bedrijven (lees: horeca in de breedste vorm van het woord en de grotere bedrijfskeukens) die gebruik maken van een professionele friteuse) onder lage druk microfilteren van op bedrijfstemperatuur zijnde frituurolie met behulp van een mobiele unit .
Het filteren van frituurolie heeft een aantal voordelen:
het gefilterde goed is meteen klaar voor hergebruik en doet niet onder voor nieuwe olie (smaak van de te frituren etenswaar blijft behouden en de kleur van de gefilterde olie is nagenoeg gelijk aan de nieuwe olie),
de restaurantmanager/cafetariahouder/etc.. wordt een stukje vervelend werk uit handen genomen want terwijl de op bedrijfstemperatuur(!) aanwezige olie gefilterd wordt, wordt meteen de friteuse aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen (o.a. : verkoolde restjes frites/paneermeel/etc.. worden met een 'stofzuiger' verwijdert). Als dit gebeurt is kan de nu gefilterde olie weer terug in de friteuse. Dit alles zal een kleine 20 tot 30 min. in beslag nemen,
doordat men frituurolie hergebruikt (na filtering 1X) bespaart men op de vaste kosten van de te kopen frituurolie, (de franchisegever claimt een besparing tot 50%, maar mijn gevoel zegt eerder dat het in de praktijk zal leiden tot een besparing van 30à40%)
en een besparing van eventuele loonkosten (werknemers hoeven dit nu niet meer tussentijds of 'savonds na sluitingstijd te doen)
Volgens mij is er in Nederland op dit moment nog geen ander bedrijf die dit doet (kan natuurlijk een reden hebben..)
Als de horeca haar frituurolie al filtert geschiedt dit d.m.v. een prijzig apparaat dat men ergens in de zaak uit het oog van de klant moet plaatsen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NeztikA
NeztikA
Hallo allemaal!
Niet zeker wetende of dit hier juist gepost is, ga ik toch m'n zegje doen hier!
Ik ben al een tijd aan stoeien met het idee om m'n eigen onderneming op poten te zetten.
Na rondneuzen WAT en HOE ik dit moest gaan vorm geven is mijn oog gevallen op een buitenlandse franchise.
De franchise behelst het bij bedrijven (lees: horeca in de breedste vorm van het woord en de grotere bedrijfskeukens) die gebruik maken van een professionele friteuse) onder lage druk microfilteren van op bedrijfstemperatuur zijnde frituurolie met behulp van een mobiele unit .
Het filteren van frituurolie heeft een aantal voordelen:
het gefilterde goed is meteen klaar voor hergebruik en doet niet onder voor nieuwe olie (smaak van de te frituren etenswaar blijft behouden en de kleur van de gefilterde olie is nagenoeg gelijk aan de nieuwe olie),
de restaurantmanager/cafetariahouder/etc.. wordt een stukje vervelend werk uit handen genomen want terwijl de op bedrijfstemperatuur(!) aanwezige olie gefilterd wordt, wordt meteen de friteuse aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen (o.a. : verkoolde restjes frites/paneermeel/etc.. worden met een 'stofzuiger' verwijdert). Als dit gebeurt is kan de nu gefilterde olie weer terug in de friteuse. Dit alles zal een kleine 20 tot 30 min. in beslag nemen,
doordat men frituurolie hergebruikt (na filtering 1X) bespaart men op de vaste kosten van de te kopen frituurolie, (de franchisegever claimt een besparing tot 50%, maar mijn gevoel zegt eerder dat het in de praktijk zal leiden tot een besparing van 30à40%)
en een besparing van eventuele loonkosten (werknemers hoeven dit nu niet meer tussentijds of 'savonds na sluitingstijd te doen)
Volgens mij is er in Nederland op dit moment nog geen ander bedrijf die dit doet (kan natuurlijk een reden hebben..)
Als de horeca haar frituurolie al filtert geschiedt dit d.m.v. een prijzig apparaat dat men ergens in de zaak uit het oog van de klant moet plaatsen.
Hoe denken jullie dat horeca NL hier op reageert?
Wat is jullie eerste gedachte hierover?
Tot later!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28658-objectieve-meningen-gevraagd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag