• 0

Ontwerp de kroeg van morgen

De inhoud van deze thread en alle bijgevoegde bestanden vallen onder de bijgevoegde GNU licentie!



 

Als je gebruik wilt maken van de content van deze thread, dan wordt je geacht de regels van de licentie in acht te nemen!

 

Als je via higherlevel mee wilt bouwen aan dit initiatief of je staat verkeerd vermeld in de licentie, stuur dan een emailtje naar: zrski@higherlevel.nl

 

 

Speciaal voor Kermie, maar ook voor de rest (Zie http://www.felix.meritis.nl):

 

Hoe ziet het Café van de Toekomst er volgens jou uit? Niet een theoretisch verhaal, maar juist concreet vormgegeven voorbeelden die toekomstvisioenen zichtbaar maken. Aan jullie de vraag jullie visioenen vorm te geven voor het Café van de Toekomst!

 

Ontwerpen en kunst staan centraal. Niet alleen industrieel ontwerpen maar creatief en innovatief zoeken naar nieuwe mogelijkheden: vormen van interactie en technische ontwikkelingen die er toe moeten leiden dat het ontwerp optimaal tot haar recht komt, of juist een totaal nieuwe functie krijgt. De vorm is vrij als het doel maar wordt bereikt: internet, beeldende kunst, flash animatie, 3D-presentatievormen, industriële vormgeving, geluid en beeld. Een voorwaarde is dat je ontwerp digitaal presenteerbaar is. De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Aanmelding

Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar linda.kleinhout@felix.meritis.nl o.v.v. Café-Cultuur Prijs.

 

Het ontwerp moet voor 1 juli opgestuurd worden naar:

Felix Meritis

o.v.v. Café-Cultuur Prijs

Keizersgracht 324

1016 EZ Amsterdam

 

Prijs

Een deskundige jury bekijkt welk ontwerp onderdeel zou kunnen uitmaken van en of deze vorm past in het denken over het project Living Tomorrow. Tijdens een feestelijke avond in november wordt het winnende ontwerp van het Café van de Toekomst gepresenteerd in de Shaffyzaal van Felix Meritis.

 

De winnaar van de Café-Cultuur Prijs ontvangt een cheque van € 2000. Tevens wordt het winnende ontwerp als inspiratiebron gebruikt voor de realisatie van een café in het project Living Tomorrow.

 

Meer informatie

Voor vragen en/of meer informatie kan je bellen met Felix Meritis 020 626 23 21 of e-mailen naar Linda Kleinhout

GNU_Free_Documentation_License_toekomst_cafe.doc

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Reafro, Gforze74 ... TOPPIO ... ga het allemaal (zoeweten op het document) meenemen in de omschrijving.

Ik hoop dat ik vandaag het "verhaal" af heb. Vraag me bydewee af hoe ik het in concept ga gieten. Zal ik er een sort off SF-verhaal van maken? Of gewoon statische informatie geven.

 

De zeppelin van Ridler zit ook in het verhaal.

 

En het oogmerk van tirza is een hele goede, maar wat als ik (oorzaak drank) scheel kijk of niet stil kan staan. Mijn duim is een stuk betrouwbaarder (mits ik niet met mijn duim tussen de deur gezeten heb). Ik neem beide opties mee in het verhaal. Want niet alles hoeft realiseerbaar te zijn heb ik gelezen. Dus Thumb up & eyes open.

 

Voorderest wil ik vooral de gezelligheid benadrukken in de kroeg. We moeten ook bedenken dat wij strax in de kroeg van de toekomst ... bejaarden jongeren zijn. Waar kunnen wij heen. Mijn ouders hebben nu dat probleem al. Jong publiek (passen ze niet tussen. ookal zitten ze wat dat betreft vaak in de ontkenningsfase en gaan ze toch), buurtcafés met ouwe lullen (passen ze echt helemaal niet tussen). We moeten dus aan een "ruimtes" gaan denken waar "voor ieder wat" te vinden is.

Ik neem het koepelplaatje van tirza als voorbeeld, kun je van het ene (lucht)ruim in het andere zappen!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Reafro, Gforze74 ... TOPPIO ... ga het allemaal (zoeweten op het document) meenemen in de omschrijving.

Ik hoop dat ik vandaag het "verhaal" af heb. Vraag me bydewee af hoe ik het in concept ga gieten. Zal ik er een sort off SF-verhaal van maken? Of gewoon statische informatie geven.

Een mengeling? Een hoop informatie (onderhand) dat mooi verpakt is?

 

Trouwens, dat plaatje van de zeppelin doet me denken aan het soort plaatjes wat ik vaak als achtergrond heb.

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

andere kleine reactie (naast het feit dat het een heel goed idee is) ... hoe zit het met als je een rekening opent en aan het eind van de avond gezamenlijk met groep wil afrekenen. Of dat een vriend geld wil geven zo van: ga jij eens twee bacootjes halen ... ik betaal, maar jij haalt .... dat kan dan ook niet

Samen afrekenen: bij de kassa is er een mogelijkheid rekeningen te combineren (druk op de toets) en door een aantal te delen. Dan geeft een ieder zijn afdruk.

Ook bij de tafels zelf kun je gewoon bestellen en meteen afreken. (een consumtie halen? In de kroeg van de toekomst? pfff, tuurlijk niet, daar zijn robots voor of bierbots ;) ;))

 

Er is uiteraard uitgebreide mogelijkheden om een overzicht van de rekening te zien, bedragen over te hevelen naar een andere rekening, noem maar op. En aan de eind van de avond gaat het hele zaakje naar de concurrenten van Interpay (die er dan in de toekomst zijn ;))

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zit wat in ... want tsja ... wie houdt mij in de gaten als ik (oorzaak drank) "goldfinger" ben en de hele zaak met mijn duim aanwijs? Betalen met duim, oog en what ever neem ik gewoon mee in het verhaal.

Voor de realisatie (afhankelijk van wanneer) kan Dommelsch bedenken wat ze willen (bierchipper of lichaamsdelen).

Een voordeel van de bierchipper (yes boys sorry, maar ik ben eenmaal omzet minded) is dat Dommelsch daar speciale acties aan kan hangen. Bijvoorbeeld koop je in de supermarkt een kratje Dommelsch dan krijg je bonuspunten (alla airmiles) die je dan fijn in M!Xed weer kan opmaken! En zo zie ik als eigenaar van Dommelsch wel meer voordelen. Kan natuurlijk ook met mijn duim. Want zonder duim ga ik niet winkelen.

Ik zal het allemaal verwerken. Ben inspiratieloos op het moment en zal dat wel vannacht worden, wil ik mijn blofte waarmaken dat het morgen af is.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

De scanners voor jouw duimafdruk zijn in de toekomst vanzelfsprekend erg compact.

 

Dit betekent dat de bediening (als die er dan nog is) of de Bierbots uitgerust zijn met een handheld scanner.

 

Ditzelfde geldt inderdaad vanzelfsprekend voor de "tapjes-aan-tafel" en de hieraan gekoppelde module waarmee je andersoortige drankjes en consumpties kunt bestellen. Deze worden vervolgens door bediening, Bierbots, lopende banden of anderszins naar je toegebracht.

 

Jij kunt/wilt niet weg van je plek: je bent nl. net:

- interactief a/h dansen met je nieuwe vrienden Barbados;

- een interactief computerspel a/h doen;

- een potentiële partner a/h bewerken: je datingsensorhorloge is zojuist gaan rinkelen toen die bijzonder aantrekkelijke heer/dame voorbij kwam (hij/zij matcht voor 100% met het door jou opgegeven profiel ....).

 

Enschedé-SDU & Philips zijn de partijen in de Nederland die heeeel veel tijd, geld & moeite geïnvesteerd hebben in "Personal Identification" (duim, iris, cards) en betaalsystemen. Kunnen we vast wel een kleine bijdrage van krijgen.

 

Ik denk niet dat Philips ooit bedacht heeft dat "Let's make things better" ook op kroegontwerp betrekking zou hebben ......!

 

Groeten,

 

 

Bengel

 

:bounce:

 

 

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0
tot vrijdag de tijd om fase 1 en 2 te bespreken.

hierna kunnen de individele participanten samen of alleen aan het werk.

Fase 3 en 4 volgende week.

Fase 5 is dan nog even het probleem.

 

Om het even weer allemaal op gang te houden...ik zie allemaal (erg goede!) reacties over het betalen per duim/irisscan/etc langskomen, maar we hebben nog meer opties om keuzes over te maken voor het eind van de week, zodat we het daarna uit kunnen werken. Ik ga er van uit dat dit in het overzicht van je komt Kermie?

 

Naam kroeg --> M!xed vind ik wel een grappige naam (Nu nog een goede verklaring voor de naam vinden). Kunnen het ook HigherLevel noemen (Verwijzing naar luchtschepen, "Higher state door inname van veel drank", etc)

Locatie --> Ligt dus al vast

Betaling --> Biometrische indentificatie (dan kunnen we later altijd nog kiezen voor irisscan/vingerafdruk/etc)

 

Inrichting --> wand die virtuele verbinding (5th Dimension) is met een andere kroeg. Hele "beleving" van de kroeg is eenvoudig aan te passen (tropische temperatuur/verfrissend regenbuitje/zwoele wind als je virtueel in het regenwoud staat). Luchtschepen toevoegen die rondreizen door Nederland (erg leuk idee....)

Tafels & Dansvloer --> Idee GForce74 vind ik erg goed (Gedeelte van het restaurant verdwijnt onder de vloer --> dansvloer met "tiptoetsen").

Toiletten --> State of the art. Zelfreinigende toiletten,

Garderobe --> Jas/tas in kastje plaatsen en met biometrische kenmerken sluiten. Erachter worden de spullen in een grote opslagplaats opgeborgen. Bij verlaten komen met je vingerafdruk automatisch jou spullen tevoorschijn

Entree --> via je iris/vinger wordt je gechecked of je niet als "relschopper" bekent bent. Als dit niet zo is gaat de deur voor je open en kun je naar binnen

 

Core Business

Drank --> Bierbot! Automatische tap op eigen tafel

Muziek --> In je eigen hoekje/bij je tafel kun je (door anti-geluid) de muziek harder en zachter zetten of eigen muziek draaien

 

Interactie tussen

Fysiek aanwezige --> Door apparaatje waarmee je ziet of er iemand in de buurt is die interessante kenmerken heeft een signaal laten geven. Door anti-geluid een "intiem/persoonlijk" gesprek tussen twee personen creeeren (wellicht over grote afstand/andere kant van de kroeg?)

Virtueel aanwezigen --> 3D beamer. Virtuele wand / verbinding met andere kroeg.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

ik kreeg een emailtje van "kleverlaan" of ik mee wilde doen met dit "project". ik ben dus net pas gaan kijken en moet zeggen dat het met erg interesant lijkt.

Wie neemt de rol van * digitale vormgever * op zich?

Ik wil dan ook graag mee helpen met het ontwerpen van de kroeg van morgen.

 

even over m'n zelf:

Ik ben zelf Leerling multimedia-vormgeven op het grafische lyceum, en heb al aardig wat (freelance) werk ervaring op het gebied van design, fotografie en animatie.

 

Thaisie,

 

Photograpy & Design

http://www.thaisie.tk/

 

Link naar reactie
  • 0

He super Thaisie!!!

 

:joinclub: Join the club!!

 

En KLeverlaan: ik sluit me helemaal bij je aan, ik wilde net mijn input geven over het verhaal van Bengel, maar dat hoeft zo niet.

 

Nog een ding: kleur, aankleding, en de te gebruiken materialen/stoffen moet nog besproken worden denk ik en plaats voor zang en spel.

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

He Thaisie!

 

Welkom erbij. Samen met Tirza kunnen jullie vast het één en ander mooi vormgeven!

We zijn benieuwd naar je input.....;)

Nog een ding: kleur, aankleding, en de te gebruiken materialen/stoffen moet nog besproken worden denk ik en plaats voor zang en spel.

 

In ieder geval milieuvriendelijk zou ik zo zeggen. Kunnen we nog iets doen met "intelligent" materiaal (Dat weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt bij opwarming/afkoeling?)

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kelverlaan een reus.

Thaisie als welkom een reus en voor je enthousiasme nog een reus. Ik ben benieuwd naar je creativiteit!

Ik wilde her en der al een advertentie plaatsten, maar we zijn GERED !?!

 

Ik heb een vraag: aanmelden! Wie doet dat? Gaan we als Higher Level en vermelden we verder niet waar we vandaan komen. Zit namelijk nog met de "spelregel" dat de wedstrijd is voor 3e en 4e jaars studenten. Moet ik onder sinoniem? Of sturen we het gewoon op, en melden we verder nix?

 

Ik ga als een speer het verhaal afkaarten.

Heb van Syntens een boekje "Toekomstwijzer: trends voor de toekomst" waar ik een aantal leuke omschrijvinge uit kan halen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Nog een ding: kleur, aankleding, en de te gebruiken materialen/stoffen moet nog besproken worden denk ik en plaats voor zang en spel.

 

 

Over dat zanggebeuren: Vandaag de dag hebben we in cafés diskjockeys en de ouderwetse jukebox. Waarom het gegeven van de jukebox niet in modern jasje stoppen:

 

Van iedere artiest (moet in volledig nieuwe organisatie voor opgezet worden, waarbij overeenkomsten worden gesloten met de muziekindustrie) concert/ akoustic film opnamen maken, welke op de grote wand worden afgedraaid (of wanneer je het hebt over de koepel volledig rondom je heen). Dit systeem kan je wél weer koppelen aan de werkzwijze van de jukebox: je kiest een plaatje uit en deze wordt gedraaid. Aangezien we in de toekomst supersnelle breedbandverbindingen hebben zal de streaming gaan over internetservers. De nieuwe variant jukebox zal hiertoe door een serviceprovider online worden gestroomlijnd en cafés kunnen hier een abonnement op nemen. Wanneer een gast in het cafe een plaatje uitzoekt, maakt hij/zij als het ware contact met de serviceprovider online.

 

Hieraan verbonden zou deze service nog verder kunnen gaan, wanneer het gebruik van 3D holgrammen mogelijk zou zijn: dan zou je als onderdeel van het abonnement live optredens kunnen krijgen. Op het podium zou hiertoe een klein gedeelte zijn (denk aan de Beamme Up Scotty straal) waar het hologram zichtbaar wordt en waar bijvoorbeeld ineens Lenny Kravitz zit, die een accoustic nummer ten gehore brengt. :o

 

Qua kleur: bijvoorbeeld van een stoel: zou het niet mogelijk zijn om intelligente stofen te ontwikkelen (vraag me niet hoe, haha ;)) die meekleuren met de kleur van de kleding (broek, rokje) van degene die plaats neemt (zeg maar net als een kameleon).

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb een vraag: aanmelden! Wie doet dat? Gaan we als Higher Level en vermelden we verder niet waar we vandaan komen. Zit namelijk nog met de "spelregel" dat de wedstrijd is voor 3e en 4e jaars studenten. Moet ik onder sinoniem? Of sturen we het gewoon op, en melden we verder nix?

 

Ik zal hier nog even achteraan gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik kom hier op terug!

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Good thinkings!

Er bestaan al online providers van muziek. Zelfs in de stoffige kroeg waar ik werk hebben ze een PC staan waar je (bepaald door provider) keuze kan maken wat je wilt horen.

Dit kunnen we dan geavanceerde maken met jouw ideetjes.

Ik heb bij NetValley (Gforce74 bekend) een draadjes meneer gevonden die muziek kan maken voor ons café. Dat klinkt wel "lekker" tijdens onze digitale presentatie bij de finale. Hij kan dan elke ruimte een eigen deuntje geven.

Of hij het ook daadwerkelijk doet (muziekmeneer I mean) is een tweede.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heb net bericht gehad:

****quote

Hoi Mikky,

Klinkt wel leuk maar mijn vraag is wat voor muziek zoek je precies?

Ik kan niet aan alle soorten muziek komen,de muziek soorten die ik draai zijn:

-old school - dat is oude house muziek uit de jaren 1982-1990

-club

-hardhouse

-hardcore

-techno

Ik weet niet of dat de bedoeling is.....

unquote****

 

Top toch !!!

Ik heb hem al gemeld dat hij BINNENKORT het hele verhaal krijgt (in diverse ruimtes andere muziek) en dat hij zich kan mengen (registreren) in onze discussie.

Afhankelijk van waar we welke muziek draaien is natuurlijk nog even het plaatje van de industriële vormgevers!

Maar als ik het goed heb, zorgt daar al iemand voor? Thaisie en nog iemand die zich ergens in het forum heeft verstopt! Die heeft nl. 2x industriële vormgevers in zijn clubje zitten. Precies wat we nodig hebben! Samenwerken!

 

Ik heb een vraag: aanmelden! Zit namelijk nog met de "spelregel" dat de wedstrijd is voor 3e en 4e jaars studenten.

Ik heb het "laten" onderzoeken.

Ze richten zich op 3e en 4e jaars studenten industriële vormgeving (maar dat is wellicht alleen op visualisatie gericht .... ik ga er niet vanuit dat dat is omdat die peopletjes meer weten dan wij ..... NO WAY) ... anniewee .... ze sluiten dus nergens deelname van anderen uit.

W're IN zou ik maar zeggen.

Ben nu bezig met ons aan te melden! Want dat heeft niemand nog gedaan toch?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

In principe had ik me al aangemeld/info opgevraagd. Maar als jij dat over wilt nemen, is dat ook goed. Volgens mij sta ik nog niet officieel geregistreerd, maar het is goed dat je het hier meldt, ik wilde ze ook net weer gaan contacten. Ik wacht nu even je reactie af.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Alridy ... we zijn AANGEMELD!!!

Going for the finals !!!!

Heb de aanmelding nog beetje vaag gehouden. Niet gezegd dat we uit HL komen, maar een grote club van bedenkers zijn (van universiteit tot jonge ondernemers).

Dit vermeld ik uiteraard wél in het concept-plan.

Ik heb direct voor de digitale vormgeving uitstel gevraagd tot 1 september (die optie was er nl.)

Bydewee heb ik direct gevraagd wie er in de jury zitten. You never know ... miskien kennen we hem/haar.

Zodra ik antwoord/bevestiging heb I'll keep us tuned.

 

Het verhaal is nog niet af ... XQSsssss .... wel bijna ... dus maandag/dinsdag kunnen jullie erop schieten en dan is het 1 juli bij de organisatie binnen.

Dus de deadlines are:

- 1 juli theoretich verhaal voor deelname!

- 1 september de digitale vormgeving klaar?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even voor de personen die het boek/de samenvating van het boek van Maurice niet hebben gelezen een gedeelte over de "sociale contacten" zoals Maurice ze ziet. Dit kunnen we gebruiken voor onze "virtuele wand" of hologrammen.

 

Ik ben ervan overtuigd dat als de Vijfde dimensie volwassen is, een fors deel van de sociale contacten van veel mensen binnen de Vijfde dimensie plaatsvindt. Dat houdt met name in dat men een groot deel van de mensen die men kent alleen of vooral binnen de Vijfde dimensie ontmoet.

 

Over vijftien jaar zal het verbonden zijn met de Vijfde dimensie technisch gezien nog steeds geschieden via wat we nu computers noemen, maar de verschijningsvorm kan zich op allerlei manieren aandienen. De diversiteit aan mogelijkheden is groot en zal zich zeker niet beperken tot de situatie zoals we die nu kennen: eenzaam internetten achter de computer in een klein kamertje thuis.

 

In het volwassen stadium van de Vijfde dimensie zal tweewegcommunicatie van hoogwaardige beelden een belangrijk onderdeel vormen, waarmee de tweewegcommunicatie van een heel andere orde wordt dan nu. Natuurlijk is er verschil in beleving tussen het samen met iemand in een kamer of café zitten en met iemand communiceren in de volwassen Vijfde dimensie, net zoals er verschil is tussen het zien van een voetbalwedstrijd in een stadion en het zien van een live-verslag van die wedstrijd op de televisie. Er is echter geen sprake van beter/slechter of hoogwaardiger/laagwaardiger.

Nu al zijn er veel mensen die nogal wat contacten hoofdzakelijk via de telefoon onderhouden en dat gaat ook goed. Dus als tweeweg-videocommunicatie op een goede manier gaat, is dat een versterking van de communicatiemogelijkheden die men nu al heeft.

 

Een ander bijzonder aspect aan de sociale contacten binnen de Vijfde dimensie is dat men in feite sneller en eenvoudiger dan in de fysieke wereld contact kan leggen met personen waarmee het wellicht echt kan klikken. Internet kent veel plekken met een grote kans op het treffen van gelijkgezinden. Dat kan een website zijn die op een bepaald thema of bepaalde hobby is gericht, waar men anderen virtueel ontmoet. Bovendien bieden sites waar heel veel mensen elkaar ontmoeten, veel mogelijkheden om in bepaalde subgroepen af te dalen. Je kunt bovendien zeer snel screenen of iemand bij je past en je kunt in een vrij korte tijd veel verschillende contacten leggen. Er is geen fysieke begrenzing wat betreft de plaats waar de ander woont.

Deze contacten komen niet in plaats van de contacten in de fysieke wereld, zoals in het café, op het werk, bij de sportclub, bij familiebijeenkomsten. Ook hier krijgen we een situatie die als en/en gedefinieerd kan worden en niet of/of. Net als bij kopen, zullen we een situatie krijgen waarbij de onderscheidende krachten van zowel de Vijfde dimensie als de fysieke wereld zullen worden benut. Elkaar aanraken en andere fysieke handelingen samen verrichten, kan vrijwel exclusief in de fysieke wereld. Ook met elkaar eten is niet echt te vertalen naar de Vijfde dimensie. De kans is dus groot dat in de toekomst juist dit soort zaken gaan gebeuren bij contacten in de fysieke wereld. Ontmoetingen in de Vijfde dimensie hebben het voordeel dat het veel minder energie kost om de ontmoeting tot stand te brengen. Dat kan snel en vlug en het is heel gemakkelijk om er nieuwe personen van waar ook in de wereld aan toe te voegen. Daarbij is het mogelijk heel snel de omgeving binnen de Vijfde dimensie aan te passen. Je kunt een gewenste gezamenlijke virtuele omgeving scheppen door bijvoorbeeld gezamenlijk een spel te spelen, samen naar dezelfde muziek te luisteren of naar dezelfde film te kijken.

Dat sociale contacten in de toekomst voor een deel via andere technieken tot stand komen, is zeker. Maar laten we waken het te beoordelen in termen van beter/slechter. Op een gegeven moment weten we niet eens meer dat het vroeger anders was of dat bepaalde zaken vroeger niet mogelijk waren.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Miskien zit Maurice wel in de jury. Zou me niets verbazen.

 

Maareh ... heb het uitgeprint in mijn koffertje gestopt en ga nu naar huis eerst :biertje: in multiple (ben ik wel aan toe). Ben al te laat voor een mid summer night party die vanmiddag om 4 uur begonnen is.

 

Als ik een brainwave krijg dit weekend, dan :hacker: en is het maandag of. Zo niet ... dan dinsdag !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

(...) is natuurlijk nog even het plaatje van de industriële vormgevers!

Maar als ik het goed heb, zorgt daar al iemand voor? Thaisie en nog iemand die zich ergens in het forum heeft verstopt! Die heeft nl. 2x industriële vormgevers in zijn clubje zitten. Precies wat we nodig hebben! Samenwerken!

 

Er worden heel veel ideeën geopperd, maar voor het grafische gedeelte echt gestart kan worden zullen er wat concrete (deel)plannen echt helemaal vastgesteld moeten worden. Ik kan goed overweg met Photoshop, en ook nog wel met Flash (animatie, scripting kan ik niet, maar ik ken eventueel mensen die daar meer van weten, mocht dat nodig zijn). Ik wil dan ook graag proberen te helpen, dus als iemand een concreet plan aan kan geven dat hij of zij graag uitgewerkt zou willen zien dan zal ik proberen daar wat van te maken (eventueel in samenwerking, met psd's uitwisselen ofzo)! Ik hoor graag zo snel mogelijk wat concrete ideeën, dan ga ik aan de slag en mogen jullie beoordelen of het bruikbaar is voor de presentatie!

 

(Voor het ideeën geven ben ik denk ik te snel inkomstengericht, wat in een project als deze te beperkend werkt, want ik zou al te snel te veel dingen afschieten omdat het praktisch en financieel gezien erg moeilijk zal worden :))

 

Aanvullende vraag: gaat het op CD-rom/website gepresenteerd worden, of via print?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij komt het met het uitwerken van de deelplannen wel goed. maar:

Ik kan goed overweg met Photoshop, en ook nog wel met Flash (animatie, scripting kan ik niet, maar ik ken eventueel mensen die daar meer van weten, mocht dat nodig zijn).
Die mensen kunnen we nog wel gebruiken, want tot nu toe hebben we alleen thaisie tirza voor de visualisatie. Terwijl dit wel degelijk en heel belangrijk onderdeel is.
Aanvullende vraag: gaat het op CD-rom/website gepresenteerd worden, of via print?
Volgens mij digitaal dus CDrom
Link naar reactie
  • 0

Er worden heel veel ideeën geopperd, maar voor het grafische gedeelte echt gestart kan worden zullen er wat concrete (deel)plannen echt helemaal vastgesteld moeten worden. Ik kan goed overweg met Photoshop, en ook nog wel met Flash (animatie, scripting kan ik niet, maar ik ken eventueel mensen die daar meer van weten, mocht dat nodig zijn). Ik wil dan ook graag proberen te helpen, dus als iemand een concreet plan aan kan geven dat hij of zij graag uitgewerkt zou willen zien dan zal ik proberen daar wat van te maken (eventueel in samenwerking, met psd's uitwisselen ofzo)! Ik hoor graag zo snel mogelijk wat concrete ideeën, dan ga ik aan de slag en mogen jullie beoordelen of het bruikbaar is voor de presentatie!

 

Decorum / Thaisie / Tirza,

 

Ik opper alvast een aantal opties die uitgewerkt kunnen worden. Kunnen jullie aangeven waarmee jullie aan de slag gaan, of de werkdocumenten (PSD's?) hier posten?

 

- Uitwerking van ons logo. M!xed?

- Opberghok voor jas/tas die met vingerafdruk / iris-scan gesloten en geopend kan worden

- Zelfreinigende toiletten

- Tafels die in de grond verdwijnen, waardoor een dansvloer ontstaat

- De high-tech entree met controle door middel van een vingerafdruk / iris-scan

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Ik kan goed overweg met Photoshop, en ook nog wel met Flash (animatie, scripting kan ik niet,

 

Decorum en Thaisie,

Ik werk het liefst met Photoshop, Flash ken ik ook maar niet goed genoeg.

Wellicht hebben jullie een idee over een taakverdeling.

Ik ga straks op vakantie, en ben na de 20e juli weer aanwezig.

Hebben jullie nog vakantie plannen in de komende tijd?

 

Ik weet niet of het handig is PSD`s hier te plaatsen, wellicht gaat dat beter via de gewone mail.

Om de rest toch op de hoogte te houden van de voortgang lijkt het me beter om in het forum jpg`tjes te plaatsen van onderdelen.

 

PS; vanwege een giga computer crash zijn al de bestanden die ik had verloren gegaan, dus dit wordt een frisse start.

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij digitaal dus CDrom

 

Als iedereen het daar mee eens is houden we dat aan, dan worden de tekeningen dus op voor beeldschermen geschikt dpi gemaakt.

 

Ik werk het liefst met Photoshop, Flash ken ik ook maar niet goed genoeg.

 

Photoshop voor het echte werk, Flash kan misschien gebruikt worden voor als er verduidelijkende animaties nodig zijn in de Photoshop-bestanden. Maar Photoshop als basis ben ik ook voor.

 

Hebben jullie nog vakantie plannen in de komende tijd?

 

Ik ga de eerste week van juli een weekje naar Zeeland, daarna helemaal niets meer (wat meerdaagse popfestivals, verder niet). Dus ik heb op zich ruim voldoende tijd, dat gaat zeker lukken!

 

Volgens mij komt het met het uitwerken van de deelplannen wel goed.

 

Ik bedoelde dit vooral omdat het van belang is het uiteindelijke idee in woord helemaal duidelijk te hebben, zodat het gevisualiseerd kan worden. Daarna kan het zo zijn dat bepaalde dingen moeilijk zijn aan te passen, wat zonde van de tijd zou zijn.

 

Wellicht hebben jullie een idee over een taakverdeling.

 

Geen idee... Iedereen kiest een project wat hem of haar leuk lijkt, en stuurt daarna de psd rond, zodat anderen ermee kunnen doorwerken, en erop kunnen reageren? Is dat wat?

 

Ik zie trouwens dat idee van die dansvloer/tafels in de vloer nog niet zo voor me. Wat als een deel wil dansen en een deel niet? En wat als er iemand met zijn voet ofzo onder de inklappende tafel terecht komt, of onwetend half op een omhoog komend tafelblad staat? En wat doen we met datgene dat op de tafel staat, als hij naar beneden zakt om dansvloer te worden? Plus het lijkt me vrij kostbaar om allerlei touchscreens in de tafels in te gaan bouwen, die daarna dansvloer moeten worden.

 

Elke tafel heeft:

  • een eigen tap met chipsysteem (ik vind het weinig persoonlijk moet ik eerlijk zeggen, vrij koud en afstandelijk...)
  • een eigen airco (waar zit zoiets?)
  • eigen geluidsinstallatie/afstandbediening (uit het designdoc). Waar moet zoiets komen, hoe werkt dat? Volgens mij kan het niet... Wat je ook niet moet vergeten is dat mensne in de kroeg komen om rustig te zitten, zonder steeds na te hoeven denken over zaken als welke muziek er op staat. Iemand hier ideeën over?
  • de mogelijkheid tot het spelen van multiplayer games (winnaar krijgt extra waarde op de chipper? Of gaan mensen dan frauderen?) / emailen / (beeld) chatten (zowel met mensen in de kroeg, als op andere locaties, via internet). Dit kan allemaal via een robuust touchescreen in het tafelblad, lijkt me erg vet.

 

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar dit heb ik geloof ik nog niet gezien: wat misschien een idee is om iets te doen met rook/sigaretten, dat dat totaal niet storend is voor anderen/ Een soort ongeziene afzuiger, waarbij de asbakken ook direct geleegd worden?

 

Volgens mij moet het vooral gericht zijn op het bieden van extra mogelijkheden tot vermaak en ontspanning, zonder daarbij de echte eigenschappen van de kroeg - gezellig met wat mensen wat drinken en met elkaar praten - geweld aan te doen. Veel van de plannen vind ik afstandelijk en koud overkomen, met een hoog 'het kan, dus we doen het' gehalte.

 

Wat is er mis met de huidige kroeg, wat valt er echt te verbeteren aan het huidige concept?

 

(sorry voor de lengte van de reply, slijtage aan het scrollwiel vergoed ik natuurlijk ;))

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.