• 0

Wat doe je met teveel ideeën?

Je herkent het dilemma vast. Je drijft een bepaalde onderneming en die vergt al de volle aandacht. Ondertussen heb je een geniale inval voor een ander businessidee, stuit je bij toeval op een gat in de markt of een goede aanvulling daarop. Dat idee wil je verder ontwikkelen en zelfs realiseren, maar de tijd en kennis ontbreken je daarvoor. Kortom, wat doet een ondernemer met teveel ideeën?

 

In Nederland kun je een business-concept helaas niet beschermen, zodat je het idee even rustig in de wacht kunt zetten (alhoewel dat in het IE-recht ook maar betrekkelijk is). Heeft iemand hier ooit over nagedacht, bijvoorbeeld door een alternatieve voorziening te bieden? Zijn er partijen in de markt die in een veilige omgeving kunnen helpen bij het realiseren van die ideeën, zodat je ten dele van het intellectuele eigendom profiteert. Met realiseren bedoel ik participeren in het idee, zorgdragen voor ondersteuning, personeel, marketing, etc.. (of breng ik nu iemand op ideeën? ;D )?

 

Je kan uiteraard wel een Joint Venture oprichten en op die manier de tijdsinvestering drukken, maar als je daarnaast nog meer ideeën hebt dan is het genot van een dergelijke constructie ook maar betrekkelijk. Wie heeft de oplossing voor dit dilemma?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op persoonlijke titel: Wat mij betreft mag je dat hier doen op HL. Wellicht pakt iemand het op. Je idee verkopen o.i.d. mag uiteraard niet op het forum. Als je een idee beschikbaar wilt stellen aan mede-forumleden wordt dat alleen maar op prijs gesteld verwacht ik.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.