Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Emi
Ik heb een bedrijfspand gekocht waarvan de helft met eigen middelen en de andere helft met geleend geld van familieleden.
We hebben dus niet bij de bank aangeklopt voor een hypotheek of lening voor het pand.
Ik ga ervan uit dat ik daardoor dit in box 3 moet aangeven als 100% schulden vrij waardoor ik 1.2% vermogingsbelasting zal moeten betalen.
Aangezien ik nog mijn familieleden terug moet betalen vraag ik me af wat slim is.
Hoef je geen vermogensbelasting te betalen als er nog een deelschuld op zit via de bank middels hypotheek of lening. Of gaat het deelschuld af van de totale waarde van het pand en betaal je over het resterende gedeelte vermogensbelasting?