• 0

Publiciteitstips gevraagd

Voor mijn nieuwe cursuszoekmachine die ik over twee a drie weken in de media wil brengen, ben ik op zoek naar goede tips voor extra publiciteit. Ook tips waar het beste te adverteren zijn welkom. Ik stuur natuurlijk diverse persberichten (regionaal, nationaal, etc.), twitter diverse aanbieders, sta op cursus.startpagina.nl, maar ik heb het idee dat ik een paar goede publiciteitsstunts, acties, websites e.d. over het hoofd zie, omdat ik nog relatief onbekend ben in opleidingenland. Wie kan mij helpen met wat bruikbare tips?

 

Alvast bedankt,

Wecommerce | Clonable

www.wecommerce.international | www.clonable.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je wat groter bent en cursus aanbieders ook afhankelijk beginnen te worden van jou:

 

Sluit een (meestal tijdelijke!) deal met cursus aanbieders.

 

Net zoals je in google tegen betaling boven aan komt te staan kun je onderhandelen over bijvoorbeeld een plaatsje op hun website of in hun (locale) commercial, of binnen hun locatie. Tis alleen ff 'tricky' hoe je dat uitvogelt.

 

Want ze zullen niet willen dat je ze via hun eigenwebsite bijv. naar de concurrent loodst.

 

Maar scholen, buurtcentra, bibliotheken plaatsen waar mensen naartoe gaan om scholing te volgen. kunnen opties zijn om bijvoorbeeld een bord op te hangen. (dus locaties die niet direct een commercieel belang dienen).

 

Je hebt daar je doelgroep en je brengt toegevoegdewaarde mee.

Link naar reactie
  • 0

De lokale media zijn altijd geintereseerd in nieuwe dingen en ondernemingen die hebben ruimte genoeg om er een artikel over te schrijven.

 

Dat is niet helemaal waar, het aanbod voor media is altijd groter dan ze kwijt kunnen, voornamelijk de huis aan huis-bladen hebben dit erg veel. Ik heb me eens laten vertellen door de redacteur van een lokaalblad dat ze het vijfvoud gemiddeld krijgen van wat ze kunnen plaatsen. Je persbericht moet dus uniek zijn en bijzonder. Zoiets als de bakker bakt zijn brood is niet bijzonder, maar het is wel bijzonder als deze bakker een brood maakt van 6 meter lang bijv.

 

Koppel het liefst een goed doel eraan en media loopt een stuk makkelijker warm.

Link naar reactie
  • 0

[Dat is niet helemaal waar, het aanbod voor media is altijd groter dan ze kwijt kunnen, voornamelijk de huis aan huis-bladen hebben dit erg veel. Ik heb me eens laten vertellen door de redacteur van een lokaalblad dat ze het vijfvoud gemiddeld krijgen van wat ze kunnen plaatsen. Je persbericht moet dus uniek zijn en bijzonder. Zoiets als de bakker bakt zijn brood is niet bijzonder, maar het is wel bijzonder als deze bakker een brood maakt van 6 meter lang bijv.

dat zal de krant altijd zeggen natuurlijk, mijn ervaring is dat het veel belangrijker is hoeveel je adverteert,

ben je een goede klant (of ga je een goede klant worden), krijg je sneller free publicity.. >;(

(kijk eens goed naar je plaatselijke krant, staan echt meer advertenties in als echte inhoudelijke tekst)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.