• 0

Buren proberen mijn klanten weg te jagen.

Ik heb precies naast mij een reparatie bedrijf , precies daarnaast een schade bedrijf. Ik ben nu momenteel sinds 4-5 maanden bezig.

 

2 maanden terug kwam er een klant om een auto te kopen. Persoon vond de auto goed. Ik was eventjes afwezig , een vriend zat de klant te helpen. Ik zou daar binnen 10 min zijn. Klant rijd een proefrit met de auto alles is goed , klant wilt betalen en auto mee nemen.

 

Klant pakt de papieren van de auto, kijkt naar de apk papieren. APK = 100% in orde. Niks aangekruist. Dus voor de komende apk hoef je dus NIET bang te zijn. Klant gaat naar reparatie bedrijf naast mij.(Nederlandse bedrijf , dus betrouwbaar?) Klant vraagt aan de eigenaar: Hier staan 5 punten op (DIE DUS NIET AANGESTREEPT ZIJN) , hoeveel kost het om deze dingen te repareren. Reparatiebedrijf eigenaar zegt: oooo daar moetje niet aan beginnen. Dat kost meer dan 1000 euro. TERWIJL ER NIETS GEREPAREERD HOEFT TE WORDEN NIETS IS AANGEKRUIST.

 

Dus wat doet klant , gaat PER DIRECT weg richting huis. Wat gebeurt er met de auto? Die blijft nog staan. ( Gelukkig kwam er een andere klant paar dagen later die de auto wel had gekocht.) Maar het kon ook zo zijn dat de auto voor een lange tijd niet verkocht zou worden. Dus minder winst enz.

 

Ik had mijn buurman aangesproken en hij zou zich dus niet meer bemoeien met mijn zaken.

 

 

 

2 maanden later , kwam er een klant voor een auto. Proefrit gemaakt alles 100% in orde. Ik en de klant stappen uit de auto om richting de kantoor te gaan om alles in te vullen. Maar wat gebeurt er dan , 2de buurman(Nederlandse schadeherstel bedrijf) buurman komt eraan en zegt: HEY , JOU LICHT IS KAPOT!!

 

Dus klant zegt: gvd hebben we dat ook nou weer. Ik was in shock ik wist even niet wat ik moest zeggen , ik wou niet dat mijn klant ging weglopen. Dus heb ik snel ja ja enz gezegd waarna de klant de auto toch had gekocht.

 

 

Ik vroeg aan mijn buurman waarom hij zoiets zei naast mijn klant. Hij zei: je gaat je klant toch niet wegsturen met 1 kapotte achterlicht. Ik zei toen dat is de probleem van mijn klant en van mijn. Niet van jou. Waarna de discussie snel was beeindigd. Ik heb geen zin in geauwehoer. Deze mensen zijn tenslotte mijn buren. Jammer genoeg willen ze niet dat een Turkse persoon geld gaat verdienen.(Ik ben in Nederland geboren en getogen.) Dit is pure racisme en discriminatie(indirect/direct). Dat komt doordat ik Turks ben , er is volgens mij geen andere reden. Want die 2 Hollanders werken heel goed samen. Ze helpen elkaar. Maar mij willen ze juist kapot maken. Dat is gewoon duidelijk. Ik hoop niet dat zoiets weer gebeurd. Want ik laat niet zomaar mijn brood afpakken.

 

Ik ben bijna nooit bij die terrein. Ik werk puur en alleen op afspraak. Maar dan nog kan er dus zulke dingen gebeuren. Wat kan ik eraan doen om deze probleem definitief te verwijderen?

 

(Weggaan is geen optie.) Mijn plek is goed , heb veel ruimte voor meer dan 20 auto's. En een redelijk nette huur.

 

 

Wat zou JIJ doen?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Altan, Altan,

 

Kom nu op dit forum met normale ondernemersvragen. :)

 

Hoe loopt je bedrijf nu. Gaat het goed, heb je een klantenkring opgebouwd.

 

Een opmerking over discriminatie, ik heb in mijn leven, 1 maal een vorm van discriminatie meegemaakt,

dat was met een turk en een "grijze wolf" die elkaar gingen beschuldigen.

 

Nog voor de duidelijkheid, het waren collega's, dus ook mijn collega's.

 

Ik had medelijden met de "grijze wolf", wat kreeg die er van langs. En het was puur op basis van verdachtmakingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Atlan toch....

 

De gemiddelde Turk in Nederland is fascistischer dan de gemiddelde Nederlander.

 

Misschien is het goed eens nadenken over de echte redenen waarom jij deze beledigingen uit aan mensen die je aan alle kanten geholpen hebben met jouw vragen i.p.v. meteen te zeuren over discriminatie.

 

Had je gister teveel raki op of loopt de zaak gewoon niet zoals jij wilt?

 

In het eerste geval ben je aan zondigen en in het tweede geval moet je gewoon de waarheid onder ogen zien en de werkelijke redenen proberen op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Permanente ban? Waarom? Omdat hij vragen stelt waar heel veel reacties op komen, en de meesten een andere zienswijze op hebben?

 

Als de vraag je niet aanstaat, reageer dan niet. Het is niet verboden om vragen te stellen hier hoor. Dat Altan er een andere visie op nahoudt is wel bekend, en als je dat niet aanstaat dan is dat ook prima, maar da's geen reden voor een permaban of welke andere ban dan ook

 

En slotje? Met welk argument?

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

wordt het niet eens tijd voor een slotje op dit topic?

 

eerder voor een permanente ban voor altan

 

Niet mee eens.........

Ik ben ook geen liefhebber van Altan en zijn topics (Altan staat bij mij al een tijdje in "negeer-modus"), maar dat wil niet zeggen dat hij gebant moet worden omdat hij de tips en adviezen van andere users niet ter harte neemt of omdat hij een bepaalde visie heeft op het minder snel rijk worden dan vooraf gehoopt.

 

Hij is naar niemand beledigend, kwetsend of discrimerend (dat zou wat zijn zeg!) bezig dus waarom een ban?

Als je je stoort aan zijn topics, moet je ze niet meer lezen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

wel indien geen ban zou het welkom zijn om in het onderwerp standaard de waarschuwing "Pas op: Altan gezeur!"te hebben staan, kunnen we die topics gewoon direct overslaan.

Of inderdaad een negeer functie zodat berichten en topics gestart door bepaalde personen automatisch onzichtbaar worden

Link naar reactie
  • 0

Een slotje omdat deze draad een herhaling (in iets gewijzigde vorm) van eerdere 'Altan' draadjes is.

Verder vind ik de toonzetting ervan in het algemeen erg suggestief en weinig toevoegen.

 

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Tja, hollanders zijn allemaal racisten. Ik zou eens eerst naar je eigen mentaliteit kijken.

 

disclaimer voor MDI : mijn uitspraak gebaseerd op eerdere topics van Altan ;D

 

Hollanders zijn in het algemeen wel racistisch. Dat kun je vooral goed merken op het werkvloer. Ik heb het hier niet over de individuele hollander, maar in het algemeen. Tenminste dat is dan mijn ervaring tot nu toe. Ik heb 3 keer stage gelopen ,en bij alle 3de keren was er gewoon duidelijk discriminatie/racisme aanwezig. Ook al was het telkens indirect.

 

Ik heb hier paar kneuzen gekregen wat normaal is. Je moet vooral niet verkeerd begrijpen. Ik zeg alleen dingen die gewoon de waarheid is. Dat kan soms hard aankomen door de manier van schrijven.

 

Tegen mij hebben ze gezegd , dat ik een Nederlander ben en geen Hollander. Hollander zit in het bloed. Dat kun je niet zomaar worden.

 

Ik wil er proberen bij te horen maar het lukt bijna niet. Alsof ik ergens anders ben geboren zo voelt het in Nederland. Terwijl Nederland wel gewoon mijn land is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je hebt hier tientallen tips gekregen waar je niks mee doet omdat je het allemaal wel beter weet.

 

Fout... Altan heeft hier HONDERDEN tips gehad op dit forum.

En van mij krijgt hij er nog één en dan ben ik er klaar mee.

 

Als je nu eens uit gaat van het positieve in mensen in plaats van het negatieve?

Ga eens uit dat mensen jou willen helpen ipv de grond in te duwen.

Jouw buurman heeft het heel netjes gedaan door jou op die kapotte lamp te wijzen en let wel;. Er is NIEMAND die een gekochte auto laat staan door een kapotte lamp!

Mensen laten de auto staan, wanneer ze vermoeden genaaid te worden. En dat heb je zelf in de hand door gewoon simpel en eerlijk zaken te doen.

Lampje kapot?Bedankt Buurman, maken we even klant, nog een kopje koffie?

Houd nu eens op met alles op discriminatie te gooien maar leer van anderen en pak de kritiek positief op!

 

 

 

 

Jammer genoeg kan ik het niet zo positief als jou zien. Dat komt zoals ik al zei dat er eerder een klant weg is gejaagd door te zeggen dat die 1000 euro moest betalen bij de volgende apk beurt. Als dat niet was gebeurd , had ik dit echt niet erg gevonden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Atlan toch....

 

De gemiddelde Turk in Nederland is fascistischer dan de gemiddelde Nederlander.

 

Misschien is het goed eens nadenken over de echte redenen waarom jij deze beledigingen uit aan mensen die je aan alle kanten geholpen hebben met jouw vragen i.p.v. meteen te zeuren over discriminatie.

 

Had je gister teveel raki op of loopt de zaak gewoon niet zoals jij wilt?

 

In het eerste geval ben je aan zondigen en in het tweede geval moet je gewoon de waarheid onder ogen zien en de werkelijke redenen proberen op te lossen.

 

Dat klopt ook. Ik hoor vaak het woord: ''gavur''. Dat is een scheldwoord voor iemand die niet gelovig is. Dat hoor ik extreem vaak bij de kleinste ding al.

 

Turkse mensen zijn racistischer aan het worden. Volgens mijn mening komt het doordat we in europa willen en beginnen te horen. Europa is sinds het begin af aan al racistisch als ik de geschiedenis door blader.

 

En de zaken gaat de goeie kant op. Alleen niemand moet zich ermee bemoeien. Mijn buren mogen best klagen , maar niet naast mijn klanten na die ene gebeurtenis dat een klant weg ging lopen waarbij ik dus minder omzet had gemaakt die dag.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Tegen mij hebben ze gezegd , dat ik een Nederlander ben en geen Hollander. Hollander zit in het bloed. Dat kun je niet zomaar worden.

 

Klopt helemaal Altan,

 

Dat wil niet zeggen dat je niet welkom bent in Nederland, of dat de gemiddelde Nederlander een hekel aan je heeft.

 

En de Surinamer die hier woont, blijft ook altijd Surinamer in onze ogen.

Idem met Marokanen.

 

De Nederlander die in het buitenland woont, blijft ook in de volksmond daar altijd een Nederlander of Hollander.

 

De discriminatie die jij voelt, zit tussen je oren.

 

En kom nu volgende keer eens met een leuk verhaal dat je op een positieve manier een auto hebt verkocht, dat willen we hier ook wel eens lezen, kunnen we je weer eens uit de rode cijfers halen, want je bent alweer gezakt.

 

;)

Link naar reactie
  • -1

 

Tegen mij hebben ze gezegd , dat ik een Nederlander ben en geen Hollander. Hollander zit in het bloed. Dat kun je niet zomaar worden.

 

Klopt helemaal Altan,

 

Dat wil niet zeggen dat je niet welkom bent in Nederland, of dat de gemiddelde Nederlander een hekel aan je heeft.

 

En de Surinamer die hier woont, blijft ook altijd Surinamer in onze ogen.

Idem met Marokanen.

 

De Nederlander die in het buitenland woont, blijft ook altijd in de volksmond daar atijd een Nederlander of Hollander.

 

De discriminatie die jij voelt, zit tussen je oren.

 

En kom nu volgende keer eens met een leuk verhaal dat je op een positieve manier een auto hebt verkocht, dat willen we hier ook wel eens lezen, kunnen we je weer eens uit de rode cijfers halen, want je bent alweer gezakt.

 

;)

 

De gemiddelde ''Hollander'' wilt wel dat we weg gaan. Dat is duidelijk te zien aan de politieke koers die Nederland heeft gekozen. Nogmaals , we praten hier over het Algemeen en dus niet Individueel.

 

 

Ookal willen de gemiddelde dat we weg gaan of geen hoge functies krijgen , ik heb daar respect voor. Ik ga daar niet tegen protesteren ofzo.

 

In Turkije , hebben paar studenten (universiteit) een protest gehouden tegen Erdogan en wat gebeurde er? Die paar studenten kregen een draai om hun oor , en 1 jaar celstraf.

 

Dat Nederland een vrije land is betekend niet dat wij daar gelijk gebruik van moeten maken. Ik respecteer het wel. Dat zeker.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
De gemiddelde ''Hollander'' wilt wel dat we weg gaan. Dat is duidelijk te zien aan de politieke koers die Nederland heeft gekozen. Nogmaals , we praten hier over het Algemeen en dus niet Individueel.

 

de gemiddelde nederlander heeft niks tegen buitenlanders maar des te meer tegen figuren zoals jou die kennelijk maar niet willen "intergreren" en zichzelf buiten de nederlandse maatschappij zetten en bij alles wat ze niet voor elkaar krijgen gelijk beginnen te huilen dat ze gediscrimineerd worden.

Dat soort figuren zien veel mensen (waaronder ik zelf) zeer graag verdwijnen ja.

Maar nogmaals dat heeft niks met discriminatie of hekel aan buitenlanders te maken (hoewel jij dat vast anders ziet).

Link naar reactie
  • 0

De gemiddelde ''Hollander'' wilt wel dat we weg gaan. Dat is duidelijk te zien aan de politieke koers die Nederland heeft gekozen. Nogmaals , we praten hier over het Algemeen en dus niet Individueel.

 

de gemiddelde nederlander heeft niks tegen buitenlanders maar des te meer tegen figuren zoals jou die kennelijk maar niet willen "intergreren" en zichzelf buiten de nederlandse maatschappij zetten en bij alles wat ze niet voor elkaar krijgen gelijk beginnen te huilen dat ze gediscrimineerd worden.

Dat soort figuren zien veel mensen (waaronder ik zelf) zeer graag verdwijnen ja.

Maar nogmaals dat heeft niks met discriminatie of hekel aan buitenlanders te maken (hoewel jij dat vast anders ziet).

 

Integreren? Zolang indirecte discriminatie in Nederland zal bestaan , durf ik op alles wat ik heb te zweren dat niemand zal integreren.

 

Maar bij mij is het volgens mij anders. Ik ben toch hier geboren. Dus ik ben ook een Nederlander. Hoezo moet ik dan integreren? Ik ben toch een Nederlander.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

daarom staat dat "intergreren" ook tussen aanhalings tekens.

Jij en veel andere blijven zichzelf maar buiten de nederlandse samenleving plaatsen door maar bij het minste of geringste te roepen dat je gedicrimineerd wordt enz...

 

Net als met de Film van Geerd Wilders... denk dat weinig mensen een hekel aan buitenlanders en de islam hebben gekregen door die film zelf maar denk wel dat heel veel mensen meer problemen met de islam gekeregen hebben door de reacties van moslims op die film.

Daarmee wil ik zeggen dat mensen geen probleem hebben met jou omdat je turk bent maar wel steed meer een probleem met jou krijgen omdat je je als gediscrimineerde turk gedraagd.

Link naar reactie
  • 0

daarom staat dat "intergreren" ook tussen aanhalings tekens.

Jij en veel andere blijven zichzelf maar buiten de nederlandse samenleving plaatsen door maar bij het minste of geringste te roepen dat je gedicrimineerd wordt enz...

 

Net als met de Film van Geerd Wilders... denk dat weinig mensen een hekel aan buitenlanders en de islam hebben gekregen door die film zelf maar denk wel dat heel veel mensen meer problemen met de islam gekeregen hebben door de reacties van moslims op die film.

Daarmee wil ik zeggen dat mensen geen probleem hebben met jou omdat je turk bent maar wel steed meer een probleem met jou krijgen omdat je je als gediscrimineerde turk gedraagd.

 

De enigste wat ik tegen mijn buren heb gezegd is of ze niet met mijn zaken moeten bemoeien dat is alles. En ik heb altijd respect voor Nederland en de bevolking daarvan. Ik weet niet of ik me zo raar gedraag ofzo. Ik geef wel gewoon mijn mening als mensen daarom vragen.

 

Die klant van mij die dag, die zei tegen mij dat hij het raar vond dat mijn buren zoiets zeiden. Hij zei dat hij het zelf ook niet leuk zou vinden. En dat was een echte Hollander. :p

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

@Altan: Zolang jij denkt in "wij" en "zij" termen ben jij zelf ook een racistische Nederlander die discrimineert.

Denk daar maar eens over na...

 

(Nb. Wat mij betreft mag iedereen die discrimineert per direct dit land verlaten).

 

 

Nee dat doe ik niet. Ik denk altijd zo: ''ons''. Ik was laatst in een ziekenhuis. En daar was een hele oude hollandse vrouw met de schoonzoon en schoondochter.

 

Ik ging na die oma toe en vroeg of ze koffie wou. (Die 2 Hollanders die keken raar jonge echt waar die waren gewoon in shock.) Dus ik ga na de koffie aparraat en gooi er een eurotje in en geef de oude vrouw koffie. Nederlanders vinden het altijd heel raar als iemand van buitenlandse afkomst zoiets doet. Wel grappig om te zien.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.