Ga naar inhoud
Geplaatst:

Vino33

Ik zit met de volgende situatie:

1. Ik richt nu een BV op naast mijn huidige onderneming. Deze staat er los van en is bedoeld voor consultancy werkzaamheden. €18.000 wordt gestort maar in ieder geval voor de helft daarna weer ontrokken en de rest gebruikt om te investeren. Dus, een schuld van 18k in mijn BV.

2. Ik wacht met het oprichten totdat de stortingsplicht wort afgeschaft. Dus al het geld wat ik dan op de rekening stort en ermee investeer of wat dan ook veroorzaakt geen schuld in de BV.

Klopt dit en is het verstandig om te wachten of weet iemand dat er eea zo wordt geregeld dat dit niet het geval zal zijn?

Dank.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Hoi Dasim

De 9K die je in de BV gaat investeren is geen schuld van jou aan de BV!

Wachten op het nieuwe BV recht kan nog wel even duren!! Er is nog niet bekend wanneer dit ingaat.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Antwoord voor bedrijven

De vereenvoudiging en flexibilisering van het BV-recht is inderdaad weer uitgesteld, voorlopig tot 1 juli 2011.

Het wetsvoorstel moet nog behandeld worden in de Eerste Kamer en het is nu nog niet duidelijk wanneer dat het geval zal zijn.

Zie voor meer informatie de site van de Eerste Kamer: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/31058_wet_vereenvoudiging_en?zoekrol=vgh5mt4dsdk1

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Geplaatst:

XiaoDi

Het verplichte dga loon blijft wel gehandhaafd na de wetswijziging?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Het verplichte dga loon blijft wel gehandhaafd na de wetswijziging?

jazeker en helaas

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.