Ik ben Robin, 20 jaar, en ben sinds augustus een koeriersbedrijf gestart. In het begin met een valse start ,gestart, maar inmiddels begint het een beetje te lopen.(dmv een samenwerking met een ander koeriersbedrijf). Alleen mijn eigen 'klantenkring' blijft uit.
In het begin heb ik een enveloppe met een brief ,met informatie over mijn diensten ,rond gebracht bij de bedrijventerreinen hier in de omgeving. Hier heb ik geen reactie op gekregen.
Nu wil ik het volgende gaan doen:
Klein doosje, sticker erop van mijn bedrijf (bijv. dit pakket is bezorgd door....) , in het doosje een folder over mijn diensten, tarievenlijst,korting voor nieuwe klanten, visitekaartje,etc. En dit dan persoonlijk afgeven bij het desbetreffende bedrijf.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik via de telefoon niet erg goed ben om zomaar even naar een bedrijf te bellen,en te vragen of ze interesse hebben in mijn diensten. Daarom wil ik het op deze manier proberen.
Wanneer ik het pakketje/doosje persoonlijk heb afgeleverd, kan ik altijd (bijv. 1 week erna) nog op bellen, en vragen of ze naar aanleiding van het pakketje/doosje interesse hebben in mijn diensten.
Het volgende punt, volgens mijn collega koerier is het vaak normaal (uit zijn ervaring) dat bedrijven pas na 8 weken een factuur betalen. Nu heb ik zelf een termijn van 2 weken gesteld. Dit staat ook in de algemene vervoersvoorwaarden die ik hanteer en waar de klant mee akkoord gaat.
Nu heb ik nog enkele facturen open staan die al 3 weken over de gestelde termijn van 2 weken zijn.
Zal ik nu een herinnering sturen mbt het openstaande bedrag,of nog even wachten?
Kan ik een herinnering sturen via de e-mail naar opdrachtgever?
En indien klant de betaling blijft uitstellen, en ik brieven op de post blijf doen, kan ik dan ook deze administratie kosten verhalen op de klant? Uiteraard na eerst een nette en vriendelijke herrinnering te hebben verstuurd.
Alvast hartelijk dank voor de reacties!
Antwoord op bovenstaande vragen zou een hoop ophelderen voor mij.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RobinH
RobinH
Hallo allemaal,
Ik ben Robin, 20 jaar, en ben sinds augustus een koeriersbedrijf gestart. In het begin met een valse start ,gestart, maar inmiddels begint het een beetje te lopen.(dmv een samenwerking met een ander koeriersbedrijf). Alleen mijn eigen 'klantenkring' blijft uit.
In het begin heb ik een enveloppe met een brief ,met informatie over mijn diensten ,rond gebracht bij de bedrijventerreinen hier in de omgeving. Hier heb ik geen reactie op gekregen.
Nu wil ik het volgende gaan doen:
Klein doosje, sticker erop van mijn bedrijf (bijv. dit pakket is bezorgd door....) , in het doosje een folder over mijn diensten, tarievenlijst,korting voor nieuwe klanten, visitekaartje,etc. En dit dan persoonlijk afgeven bij het desbetreffende bedrijf.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik via de telefoon niet erg goed ben om zomaar even naar een bedrijf te bellen,en te vragen of ze interesse hebben in mijn diensten. Daarom wil ik het op deze manier proberen.
Wanneer ik het pakketje/doosje persoonlijk heb afgeleverd, kan ik altijd (bijv. 1 week erna) nog op bellen, en vragen of ze naar aanleiding van het pakketje/doosje interesse hebben in mijn diensten.
Het volgende punt, volgens mijn collega koerier is het vaak normaal (uit zijn ervaring) dat bedrijven pas na 8 weken een factuur betalen. Nu heb ik zelf een termijn van 2 weken gesteld. Dit staat ook in de algemene vervoersvoorwaarden die ik hanteer en waar de klant mee akkoord gaat.
Nu heb ik nog enkele facturen open staan die al 3 weken over de gestelde termijn van 2 weken zijn.
Zal ik nu een herinnering sturen mbt het openstaande bedrag,of nog even wachten?
Kan ik een herinnering sturen via de e-mail naar opdrachtgever?
En indien klant de betaling blijft uitstellen, en ik brieven op de post blijf doen, kan ik dan ook deze administratie kosten verhalen op de klant? Uiteraard na eerst een nette en vriendelijke herrinnering te hebben verstuurd.
Alvast hartelijk dank voor de reacties!
Antwoord op bovenstaande vragen zou een hoop ophelderen voor mij.
(Edit door moderator: titel verduidelijkt)
www.ZUIDkoerier.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29141-beginnend-koeriersbedrijf-vragen-over-klanten-werven-%C3%A9n-betalingstermijnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag