• 0

Ned. VOF met Nederlandse en Italiaanse clienten.

Ik heb gezocht tussen de topics maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vragen.

De huidige situatie:

Wij (ik Ned.nationaliteit en mijn partner Italiaanse nationaliteit) hebben een VOF (reisburo via internet) geregistreerd en gevestigd in Nederland voor reizen naar Italie. Woon en werkadres in Nederland.

Toekomstplannen:

- Uitbreiden werkzaamheden: Italiaanse wijn verkopen in Nederland en Italie, als importeur of agentuur op commissiebasis.

- Huis kopen in Italie: groot gedeelte van het jaar in Italie wonen.

Vragen:

- Hoe gaat dit t.a.v. de belasting voor inkomsten, BTW, huis etc.? Voorkeur is dit allemaal in Nederland te regelen/betalen i.v.m. de ingewikkelde Italiaanse burocratie.

- Kan je als Nederlands bedrijf italiaanse produkten verkopen in Italie aan Italiaanse clienten en dus de belasting betalen in Nederland?

- Als ik het huis in Italie koop op mijn naam moet ik dit dan als off. woon/werkadres regisreren.

Hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen wat mijn vragen zijn en dat iemand me een beetje wegwijs kan maken.

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi Italia

Waar je belastingplichtig bent, heb je niet voor het kiezen. Doorgaans is dit waar je feitelijke activiteiten liggen en/of waar de leiding van de onderneming gevestigd is.

Het is lastig om zo te beoordelen wat er allemaal verandert. Ik kan je wel zeggen dat je aan de Italiaanse BTW niet ontkomt.

Of je verder in Italia belastingplichtig bent voor de winst van de onderneming en of je je daar zakelijk dient te vestigen kan ik zo niet zeggen. Dat hangt echt af van de wijze waarop je de structuur inkleedt.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Wat basis info is via Google te vinden: http://www.tweedehuisgids.nl/een-tweede-huis-kopen-in-italie

O.a. dat je een soort burger service nummer nodig hebt. De belastingen staan bijvoorbeeld hier zodat je een idee hebt waar je op kan zoeken:

http://www.tweedehuisgids.nl/bijkomende-kosten-tweede-huis-italie

Wil je de aanschaf zakelijk of prive doen?

Over importeren en exporteren kan je reeds veel vinden hier op HigherLevel, wat wordt je daar niet duidelijk?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

In dat geval is het niet echt een ondernemersvraag voor HL. Voor je exportvraag kan je wellicht een duidelijk topic maken met je concrete vragen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Ik wil de aanschaf prive doen.

dan dus ook niet als ondernemer aanschaffen. Dat zou prima moeten kunnen. Voor je NL belastingen zou het pand dan box 3 bezit zijn.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar