• 0

Slechte kwaliteit levering

Ik heb een bestelling exclusieve laarzen uit Italie binnen gekregen waarvan er 8 paar vreemde vlekken op het leer hadden. Ik heb dit 11 dagen na ontvangst bij de leverancier gemeld, aangezien ik die vlekken niet direct zag. Op dat moment vroeg hij mij foto's op te sturen, welke ik hem een aantal weken later pas kon mailen. Nu trekt hij zich terug van alle verantwoordelijkheid en claimt hij zelfs dat hij zeer goede kwaliteit laarzen afgeleverd heeft en niet verantwoordelijk is voor wat de afnemer met de laarzen doet. Maw nu beschuldigt hij mij van het besmeuren van de producten.

 

Hij weet dat ik pas begonnen ben en het interesseert hem totaal niet dat ik nu al met een verliespost zit van E 1500,00.

 

Heeft iemand ervaring met een soort gelijk geval? Wat zijn mijn rechten en waar kan ik er evt. mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat je die foto's een aantal weken later pas gestuurd hebt heeft je nu genekt.

 

Als ik de leverancier was en dit was gebeurt bij een klant die voor het eerst bestelt heeft dan had ik, denk ik, op precies dezelfde manier gereageerd.

 

Wat precies je rechten zijn hangt sterk af met de leveringsvoorwaarden die zijn overeengekomen tussen jou en de leverancier. Maar vrij standaard staat er iets in dat reclames binnen x dagen na ontvangst goederen gemeld moeten worden.

 

Verder kan ik me ook voorstellen dat er in de leveringsvoorwaarden of de koopovereenkomst iets staat over eventuele verkleuringen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb daar niet bewust zo lang mee gewacht, maar aangezien de vlekken niet goed op de foto zichtbaar waren, heb ik wel tig foto's moeten maken. Uiteindelijk heb ik een fotograaf in de hand moeten nemen om de foto's te maken. Daar gaat allemaal tijd in zitten en ook een fotograaf heeft zo zijn eigen drukke programma. Helaas heeft dat zo lang moeten duren, maar dat was niet omdat ik uit mijn neus heb zitten eten.

Link naar reactie
  • 0

Welke (in jouw ogen goede) reden er ook is dat het zo lang geduurd heeft doet hier niet ter zake het gaat erom of jij voldaan hebt aan de voorwaarden die jijzelf met de leverancier overeengekomen bent.

 

Dat jij niet de technische capaciteit hebt om goede foto's te (laten) maken op een korte termijn is niet het probleem van de leverancier.

 

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Hij weet dat ik pas begonnen ben en het interesseert hem totaal niet dat ik nu al met een verliespost zit van E 1500,00.

 

Heeft iemand ervaring met een soort gelijk geval? Wat zijn mijn rechten en waar kan ik er evt. mee?

 

Rechten zal je niet meer hebben in dit geval, maar misschien kun je nog iets doen met inkopen in de nabije toekomst.

 

Je kan wel aannemelijk maken dat er niet op de laarzen gelopen, (geen slijtage), en bij 8 paar tegelijkertijd verkleuringen, zal toch wijzen op een foutje in de leerbewerking o.i.d.

 

Ik zou er nog een schrijven of mail aan wagen en proberen wat vergoeding of wat extra korting op aankomende aankopen hiervoor te krijgen, ook al wordt het dan uit het oogpunt van coulance. :)

Link naar reactie
  • 0

Hee Jongens, wat zijn we opeens weer snel. Ik weet niet hoe het precies zit bij zakelijke levering, maar als basis van alle wetten (en dus rechten/plichten) geldt redelijkheid en billijkheid . Dat betekent dus dat als je een stel laarzen bestelt, deze in goede orde moeten aankomen. Als dit niet het geval is, heb jij dus het recht op vervanging (hoe je dat regelt terzijde).

 

Waar iedereen over struikelt is je laksheid om dit probleem snel en grondig aan te pakken. Je kan dan wel het recht hebben, net als voorrang op de weg, moeten andere mensen dat jou geven. Dat kan je niet zomaar claimen. In dit geval heeft de fabrikant geen zin meer op jouw claim in te gaan, en als hij halsstarrig is moet je dus een rechtszaak beginnen, of je verlies nemen.

Zoals gezegd, als jij kan aantonen dat het een productie fout betreft, kan je nog dreigen. Gaat het om bijvoorbeeld vochtschade, dan wordt het een hele lastige zaak. Niettemin heb je wel het recht, alleen wordt het nog lastig dat te halen. Als jij geen voorrang krijgt op het kruispunt, ga je dat dan aangeven bij de politie?

 

Succes ermee. Als ze niks toegeven, kan je nog een gokje wagen door een advocaat een brief te laten sturen. 150 euro betalen om 1500 euro te "verdienen" is toch wel een winstgevende gok.

 

Ps. Het verhaal over je foto's maken is erg warrig / ongeloofwaardig. Weet je zeker dat er niks aan de hand is? Of ben je in de tussentijd op vakantie geweest ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.