Martien Noppe Geplaatst: 16 november 2010 Martien Noppe 74 1 Geplaatst: 16 november 2010 Als je net een bedrijf begint en je hebt geen klanten is het dan een goed idee om een telesale bedrijf in te schakelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Welk telesale bedrijf moet je dan kiezen? Of kun je beter kiezen voor nocure, nopay? www.cijfermanager.nl Link naar reactie
0 Luuc_Eu Geplaatst: 16 november 2010 Luuc_Eu 82 2 Geplaatst: 16 november 2010 Ik wil niet ieder telesale bedrijf (outbound callcenter) over een kam scheren maar ik heb jaren geleden een bijbaantje gehad bij 2 callcenters. Het was onderling heel gezellig maar als je ziet hoe producten worden verkocht en bestellingen zelfs zonder toestemming doorgedrukt werden om maar tot een "bonus" te komen dan wil ik hier mijn bedrijfsnaam niet aan verbinden. Daarnaast geloof ik er niet meer in dat mensen via de telefoon producten afnemen, die tijd is geweest. Als je het doorzet, kies een callcenter dat goed staat aangeschreven. Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren Link naar reactie
0 Ed Geplaatst: 17 november 2010 Ed 710 64 Geplaatst: 17 november 2010 Het is misschien beter om je bedrijf te beginnen als je klanten hebt, maar da's een beetje het "kip en ei verhaal". Probeer eerst zelf eens wat rond te bellen en loop eens wat bedrijven binnen voor een praatje. Strooi info rond op de komende verjaardagen, vergaderingen, wekelijkse biljartavond etc etc. Het is JOUW bedrijf dus jij kunt er het beste over vertellen, bovendien leer je zo met vallen en opstaan dat traject ook. Klanten benaderen en binnenslepen stopt nooit, is een continue proces dus beter om zelf te doen. Beter een kleine baas dan een grote chef....... Link naar reactie
0 Verfrissend Geplaatst: 17 november 2010 Verfrissend 22 0 Geplaatst: 17 november 2010 Naast het feit dat de marktbenadering gedefinieerd hoort te worden door de wensen van de doelgroep (check dus ook even of je op deze manier de doelgroep werkelijk effectief en efficiënt benaderd) is het zo telemarketing/telesales wel een behoorlijk negatief imago heeft gekregen. Het is niet iets wat je even moet gaan 'proberen'. Dat neemt niet weg dat telefonisch contact opnemen met potentiële afnemers inderdaad een leerzame en renderende methode kan zijn. Kun je dat echter niet zelf? Dan houd je controle en leer je de tegenargumenten kennen. Nogmaals, bepaal goed de doelgroep en het segment binnen de doelgroep waar dit instrument bij zou kunnen passen. Bedenk ook goed op welke manier dit het meest effectief zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld door eerst een geschreven uiting te doen ter introductie. Ook de methode en het script moet goed bekeken worden. Kies dus, als je er voor gaat, een partner/bureau wat niet alleen hot leads beloofd maar ook iets kan vertellen over jouw markt en waarbij je invloed hebt op de benadering van jouw prospects. Je kunt het maar 1x verkeerd doen. Grts Arnold http://www.verfrissend.nu | http://twitter.com/verfrissendMKT | arnold@verfrissend.nu Link naar reactie
0 Hans van den Bergh Geplaatst: 17 november 2010 Hans van den Bergh Moderator 10,6k 18 1165 Geplaatst: 17 november 2010 De tips hierboven zijn alle zeer bruikbaar, m.n. de tips van 'Verfrissend': Welke doelgroepen / segmenten komen voor jouw propositie in aanmerking en past de telesales benadering daarbij? Hoe groots wil je het aanpakken, is het wellicht mogelijk dat je je laat trainen tot een goede acquisiteur om zo de eerste klanten (en nuttig leerervaringen) zelf binnen te halen? Vervolgens kan je in een bepaalde (groei?) fase, maar heel gericht en onderbouwd, alsnog op zoek - en evt. in zee - gaan met een goed telesales bedrijf. Maar dan weet jij ook beter wat zo'n bedrijf voor je kan betekenen, want je hebt het zelf concreet ervaren en er klanten mee gewonnen. Overigens doen veel telesales bedrijf niet aan echte 'no cure, no pay', die willen vaak hooguit gaan tot het afrekenen per gemaakte afspraak. Dan moet je zelf de deal nog 'inkoppen'. Dus overweeg een training aqcuisitie te volgen, om dat laatste sowieso te kunnen en alles omtrent je topicvragen hier ook inzichtelijk te krijgen. (je mag me voor verder advies hierover ook een Pm sturen) Succès en groet, Hans Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE! Link naar reactie
-1 thomas-bergen Geplaatst: 22 februari 2011 thomas-bergen 1 1 Geplaatst: 22 februari 2011 Het kan goed uitpakken maar ook slecht uitpakken voor je bedrijf als je een telesales bedrijf inschakelt het best is dat je eerst informatie gaat opzoeken hoe ze precies te werk gaan en wat zij natuurlijk voor jou bedrijf kunnen betekenen. Ik vond deze site toevallig toen ik een paar andere forums op higherlevel las over (mod edit, link verwijderd) callcenter-kiezen.nl. je kan er gratis 4 offertes aan vragen en zo met elkaar vergelijken, zo kan je ook meteen zien of het wel slim is om een telesales bedrijf in te schakelen voor jou bedrijf. Thomas Bergen Mod edit: Thomas, SPAM wordt geweerd. De wijze waarop je nu opnieuw probeert te spammen is doorzichtig en beledigend voor HL en haar leden. Link naar reactie
0 Gast Verwijderd account Geplaatst: 22 februari 2011 Gast Verwijderd account Geplaatst: 22 februari 2011 Het kan goed uitpakken maar ook slecht uitpakken voor je bedrijf als je een telesales bedrijf inschakelt het best is dat je eerst informatie gaat opzoeken hoe ze precies te werk gaan en wat zij natuurlijk voor jou bedrijf kunnen betekenen. Ik vond deze site toevallig toen ik een paar andere forums op higherlevel las over xxxxxx je kan er gratis 4 offertes aan vragen en zo met elkaar vergelijken, zo kan je ook meteen zien of het wel slim is om een telesales bedrijf in te schakelen voor jou bedrijf. Thomas Bergen Ben ik nou zo dom of ??? Je tipt over een site die jezelf in je handtekening zet.... edit: je bent niet zo nieuw hier overigens... check kees_vermeer...verwijst ook naar jouw bedrijf met dezelfde link naar callcenters.... Groet, Peter R. Link naar reactie
0 Kevin Bruggink Geplaatst: 22 februari 2011 Kevin Bruggink 2 0 Geplaatst: 22 februari 2011 Toen ik werkzaam was voor een uitgeverij, hebben we gebruik gemaakt van een freelance verkoper die werkte op basis van Sales (No cure, no pay). Deze verkoper zorgde voor een persoonlijke benadering bij klanten. De kosten hiervoor liggen hoger (Afhankelijk van wat je afspreekt met de desbetreffende verkoper, maar over het algemeen wel), maar het zorgt wel voor een beter imago. Link naar reactie
0 monitoronly Geplaatst: 28 februari 2011 monitoronly 9 1 Geplaatst: 28 februari 2011 De vraag is ook of je voldoende capaciteit hebt om de reacties van telesales op te volgen. Kijk dus uit met een brede telesales campagne. Heb zelf al paar keer uitzendkrachten intern gezet om de continuïteit en kwaliteit goed te bewaken. Het uitzendbureau zorgde daarbij voor telesales training. Was er best tevreden over. Gratis website monitoring met alerts via email en iPhone Link naar reactie
Martien Noppe
Martien Noppe
Als je net een bedrijf begint en je hebt geen klanten is het dan een goed idee om een telesale bedrijf in te schakelen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Welk telesale bedrijf moet je dan kiezen? Of kun je beter kiezen voor nocure, nopay?
www.cijfermanager.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag