Jump to content

Verfrissend

Junior
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    kvk hallo

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    doen wat ze zeggen en altijd gaan voor een optimaal resultaat.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen is een constante zoektocht naar de juiste vorm.
  • My opinion about innovation
    Innovatie is het vinden van oplossingen voor praktische problemen.
  1. @TwaBla: door de PR mogelijkheden zijn dit soort creatieve acties m.i. niet waardeloos. En 200 euro... 1 klant en t is terugverdiend. Als webdesign bedrijf moet je aantonen op alle online platforms uit de voeten te kunnen toch? Denk ook aan het ontwerp van landing pages/tabs/microsites/apps op Facebook etc. als business.
  2. Afgezien van de vraag of je hiermee werkelijk de doelgroep bereikt (je weet tenslotte nooit met wie de deelnemende persoon verbonden is) is het technische antwoord: Tag-actie - Maak een foto van een voetbalwedstrijd/tribune - Photoshop jouw bedrijfs/merknaam er duidelijk in zodat die ook nog leesbaar is in het foto kader bij de accounts (high contrast), bijvoorbeeld op de reclameborden langs de kant. - Vraag mensen zich op de tribune te taggen Het aantal tags per foto is beperkt door FB (ik meen 20?) en dus is de beheersbaarheid goed. Het kiezen van een winnaar is uiteraard blind prikken op basis van de namen die je terugziet onder de foto (de getagde personen). Promoot deze actie niet alleen via Facebook maar ook via alle andere marketingkanalen die je inzet anders blijf je in hetzelfde vijvertje rondvissen. Grts, Arnold
  3. Mazzi, Als het onderzoek en de producten/diensten in kwestie inderdaad zo opzienbarend zijn is het wellicht een idee om met de kernbevindingen een 'viral' campagne te starten? Op die manier buit je de 'schokkende' conclusie uit door die centraal te stellen (ipv het merk, product of bedrijf). Het draait eigenlijk om het op zoveel mogelijk plekken verspreiden van een 'shocking truth' of 'amazing' verhaal wat op een creatieve manier wordt gebracht (in een filmpje bijvoorbeeld). Het principe van dit soort campagnes is dat het filmpje zich als een 'virus' verspreid doordat het zo opvallend is. Nu ken ik de details rondom de propositie niet dus kan ik niet veel concreter worden maar wellicht dat dit jullie toch al op ideëen brengt. Ik zou in ieder geval met 'breaking news' de campagne zwaar laten leunen op het web ipv off-line media. Grts Arnold
  4. Hi Ellen, Je noemt zelf al de perceptie rondom het nieuwe merk. Volgens mij is dat het sleutelwoord in de afweging. Als je klein wilt beginnen is het misschien een idee om de positionering daarop aan te passen. Je kunt het merk dan bijvoorbeeld als zeer exclusief neerzetten en verkrijgbaar op slechts 1 locatie. De campagne kan dan open en eerlijk opgezet worden. 'Een vrouw uit Nederland die als grote droom heeft het in de markt zetten van een eigen unieke parfum lijn'. Dit zou best eens sympathie op kunnen wekken? Ik heb het vermoeden dat een basic website je ook vergeven wordt in zo'n situatie. Je kent waarschijnlijk het verhaal wel van dat oude vrouwtje (uit ik meen Italië) dat zeep maakt. Deze zeep is handmade, biologisch verantwoord en zeer exclusief want moeilijk verkrijgbaar (nauwelijsk volume toentertijd) en werd daardoor populair onder celebrities. Ik weet zeker dat de website en organisatie van dat vrouwtje geen porsche design had. Zodra je het merk als 'groot' en omgeven met een lifestyle campagne wil positioneren zul je groots moeten uitpakken om die statement overeind te houden. De eerste manier lijkt me de veiligste en heeft m.i. de meeste kans van slagen. Hope this helps. Succes in ieder geval! Live the dream. Grts Arnold
  5. Beste Jasper, Ik heb een passie voor muziek en ben marketeer. Ik wil graag met je in contact komen om het marketingaspect in te vullen. Grts, Arnold
  6. Ik hanteer vaak het motto: 'denk groot maar begin klein'. Komt er in dit geval op neer dat ik erg goed zou kijken naar het verschil tussen kritieke functionaliteit en wensen. Als jouw handel goed loopt kun je altijd nog besluiten de webshop op te schalen. Neemt overigens niet weg dat een 'in elkaar geprutste' webshop meestal niet goed verkoopt (om styling en usability redenen) dus ik adviseer zeker niet om een goedkope oplossing te kiezen. Wel zou ik kijken naar de open-source opties waarbij je later dus eventueel custom elementen kunt inpassen en bij de start een beetje kunt (laten) customizen. Mvg, Arnold
  7. Hi Ondernemer51, Als marketeer zou ik op basis van de gegeven informatie natuurlijk het liefst adviseren om een blijkbaar succesvol concept met duidelijke USP's uit te breiden door een effectievere push/campagne uit te rollen. Dit gaat meer orders opleveren. Als ondernemer schat ik echter in dat je een logistiek probleem hebt wat eerst opgelost moet worden. Op basis van ong. 8-10 orders per dag 14 uur moeten werken lijkt me een knelpunt. Dit kun je wellicht oplossen door personeel in te zetten maar is het niet mogelijk eens kritisch naar het proces te kijken? Ik kan me zo voorstellen dat een grondige analyse verbeterpunten kan opleveren die er voor zorgen dat de kosten en tijd per order omlaag gaan. Dit zou natuurlijk organisatorisch binnen dezelfde opzet ruimte creëren om te groeien zonder eerst kosten te maken. Gezond dus. Alvorens handjes bij te plaatsen zou ik er dus voor kiezen het proces order-levering te optimaliseren en daarna de push voor groei in te zetten. Het blijft wellicht wat vaag zo maar zonder verdere info kan ik het moeilijk concreter maken. Mvg Arnold
  8. Hi, Die keuze wordt gemaakt na een aantal weken. Bezoekers op jouw website zijn leuk maar was dat ook het doel? Ik kan me voorstellen dat je omzet wilt. Bekijk dus even de conversie ratio's bezoeker > contact en, belangrijker, bezoekers > orders. Als er geen conversie is kan dat aan 2 dingen liggen. 1> de website is niet goed genoeg. Wat is de conversie over het algemeen? Als die goed is (bv. >3%) dan geen zorgen, anders stoppen en in website investeren. Anders.. 2> de groep die je bereikt is niet jouw echte doelgroep (potentiële klanten). Stoppen. Ik ken verder de doelen niet maar dit lijken me belangrijke punten om mee te nemen in de beslissing. Grts Arnold
  9. Mijn inschatting is dat je teveel energie steekt in een low-exposure creatieve oplossing. Onderscheidend vermogen zal (als het goed is) meer spreken uit andere variabelen op bijv. het LI bedrijfsprofiel, groepen/fora, website en overige marcom. Grts, Arnold
  10. Voordat we het gaan vermarkten (wat ik ook het leukst vind) zou ik eens goed kijken naar de productie en organisatorische haalbaarheid. Stel dat een keten straks geïnteresseerd is en 300 stuks wil afnemen? hoe regel je dat in en op welke termijn? Of als je richt op directe verkoop. Stel dat er 10 orders binnen komen in een maand, kun je dat aan en wat is de doorlooptijd en wat zijn de kosten? Eerst even wat beren schieten voor we huiden gaan verkopen? Grts en succes Arnold
  11. is goed hoor, kom maar door met die draft
  12. Wel even een marketing/reclamebureau zoeken dat zelf ook wil sponsoren. Dat voorkomt dat jullie de hulp zelf ook eerst gefinancierd moeten krijgen.. Ik kan me overigens voorstellen dat zo' n bureau wel de materialen aanlevert en evt. de contacten maar dat jullie zelf de benadering doen. Uiteindelijk is de passie voor het concept ook een waardevolle overtuigende factor. Succes Arnold
  13. Je zou je onderscheiden als je kwalitatief goed gefilterde bestanden aan kunt leveren. De meeste listbrokers gaan voor kwantiteit ipv kwaliteit. De prijzen per contact zijn daardoor omlaag gedrukt. Uiteindelijk wordt de prijs bepaald door de response ratio* de verwachte conversie * verwachte ordergrootte/marge. Hoe beter jouw bestanden hoe hoger de response ratio en dan is er nog de kwaliteit van de uiteindelijke uiting naar die contacten die de rest bepaalt. Het kan daarnaast best zijn dat per branche een andere prijs per contact geldt. Grts Arnold
  14. Misschien heb ik het even gemist maar waarom wil je die kennis opdoen? Wil je er een carrière mee gaan maken of is het voor promotie van een eigen website?
  15. Helemaal mee eens. Je investeert in mijn ogen in een sterfhuis constructie als je enkel wilt excelleren als 'grossierende linkfarm'. Dit betekent niet dat de website waardeloos is. Het filteren van de enorme hoeveelheid content op het web is nuttig voor gebruikers die door de bomen het bos niet meer zien. Ik kan me voorstellen dat je de mogelijkheden van re-branding eens bekijkt. Niet 1-1 het startpagina idee kopiëren (want ook dat is tanende) maar onderscheidende oplossingen bieden. Steek daar tijd en geld in. Gooi het roer om, biedt waarde aan webgebruikers en aan de achterkant zal Google jouw waarderen. Succes Arnold
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept