• 0

Routeplanner die dit kan?

Hallo,

 

Ik heb een paar duizend bedrijfsadressen verspreid over mijn regio. Ik wil nu zelf reclamemateriaal rondbrengen bij een deel van deze bedrijven.

 

Ik zoek software die het mij toelaat ZELF een route uit te stippelen, en die mij dan een lijstje geeft van alleen die adressen die op deze route liggen. (omdat sommige adressen te ver weg liggen)

 

Kent iemand zoiets?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

msteer kan dat ongetwijfeld erin bouwen...

 

Dankje :)

 

Ik heb hem een PM gestuurd. Misschien heeft hij wel zin om te reageren.

 

Het lijkt mij niet heel makkelijk om dit te schrijven, dus om dit alleen voor mij te gaan schrijven lijkt me niet logisch. De laatste keer dat ik dit programma getest heb, liet hij het afweten bij 20 of 50 adressen, terwijl ik duizenden adressen heb (die ik heb geoptimaliseerd in een kml file (dat Google Earth kan lezen)).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de pm!

 

Daar is RouteXL inderdaad niet voor gemaakt, maar uitbreiden is altijd mogelijk. Omdat dit wel heel specifieke functionaliteit is, zou ik daar eerder een aparte tool voor maken. Het klinkt niet heel ingewikkeld (relatief gezien dan) maar zal wel wat tijd in gaan zitten. Zoals je zegt is het daarom alleen voor jou ontwikkelen niet zo interessant, tenzij het je wat waard is bijvoorbeeld omdat het wekelijks gebeurd. Als er meer bedrijven meelezen die zoiets willen, laat het dan vooral weten.

 

Als je van alle adressen de geografische locatie (lat/lng) hebt en ook de route die je wilt rijden als een tabel van knooppunten met geolocatie, dan kan je volgens mij al snel een goede voorselectie maken met de afstand van een punt tot een lijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat eerder te denken om in Excel twee tabbladen te maken. Eentje met alle punten (lat/lng) en eentje met alle lijnen van je route (2x lat,lng). Vervolgens een mooie macro schrijven die de afstanden van een punt tot alle lijnen berekend en daarvan de minimale waarde geeft. Die als functie aanroepen voor alle punten.

 

Of dat werkt heb ik niet getest, dus garantie tot het einde van dit bericht.

Link naar reactie
  • 0

wellicht ouderwets, maar data sorteren op postcode en gewoon met een plattegrondje op pad?

ben je volgens mij net zo snel... ;)

 

andere kandidaat die ik ken is Mapsource van Garmin, die kan wel een behoorlijk aantal routepunten verwerken,

echter zal je die zelf moeten aanwijzen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Even een update voor de geinteresseerden: hier een functie in excel die de afstand tot een lijnsegment uitrekent:

 

Dat was denk ik het moeilijkste.

 

 

Private Function DistToSegment(ByVal px As Double, ByVal py As Double, _

ByVal x1 As Double, ByVal y1 As Double, _

ByVal x2 As Double, ByVal y2 As Double) As Double

Dim dx As Double

Dim dy As Double

Dim t As Double

 

dx = x2 - x1

dy = y2 - y1

 

If dx = 0 And dy = 0 Then

dx = px - x1

dy = py - y1

 

Else

t = ((px - x1) * dx + (py - y1) * dy) / (dx ^ 2 + dy ^ 2)

 

If t < 0 Then

dx = x1 - px

dy = y1 - py

ElseIf t > 1 Then

dx = x2 - px

dy = y2 - py

Else

dx = x1 + t * dx - px

dy = y1 + t * dy - py

End If

End If

 

DistToSegment = Sqr(dx ^ 2 + dy ^ 2)

End Function

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.