Wij hebben een pakkettencontract met TNT post. Wij kiezen altijd voor een verzekerde verzending, zo ook voor het volgende geval.
[*]19/11 wordt een bestelling bij ons geplaatst en dezelfde dag nog afgeleverd bij TNT
Meldingen TNT Track and trace:
[*]19/11: Zending gesorteerd in sorteercentrum
[*]20/11: Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
[*]Vandaag nog steeds de melding: “Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd”
Nadat we woensdag de 24e merkte dat de melding “aflevering 1 dag vertraagd” nog steeds van toepassing waren hebben we TNT gebeld.
TNT geeft de 24e aan een onderzoek te starten en hier 5 werkdagen later op terug te komen.
Wij contacteren de 24e de klant de week erop uitsluitsel te geven.
Woensdag 1 december nemen we contact op met TNT aangezien ze niet hadden teruggebeld. Aan de telefoon werd verteld door een medewerker dat de informatie verstrekt in het eerdere gesprek niet klopte. We krijgen nu de melding van TNT: "Binnen 9 werkdagen de eerste reactie vanaf de 24-11-2010 daarna zou u binnen 5 werkdagen een bericht moeten krijgen negatief of een vervolgprocedure In laatste geval is de behandeltermijn maximaal 5 weken, exclusief uitbetalen eventuele schadevergoeding."
Woensdag 1 december contact opgenomen met klant omtrend de situatie. De klant is het hier niet mee eens, ook vanwege eerdere berichtgeving. We hebben uitgelegd dat wij het financiele risico dragen en wat er ook met TNT gebeurd wij altijd de klant zullen compenseren. Hetgeen wij vragen aan de klant is om het onderzoek van TNT af te wachten. We hebben beloofd de klant wederom 7/12 te contacteren om informatie verstrekt door TNT te bespreken.
Nu is mijn vraag, wat zijn onze rechten? Ik vind persoonlijk dat we erg coulant zijn, TNT heeft de verzending waarschijnlijk kwijtgeraakt, komt met erg gebrekkige informatie en geeft geen enkele duidelijkheid wat wij kunnen verwachten. De klant is boos en wilt geld liefst direct terug (dit begrijp ik ook goed). Echter, als wij geld retourneren (aanzienlijk bedrag) en het pakket wordt alsnog doorgestuurd zijn wij goederen en orderbedrag kwijt.
Wat lijkt jullie een goede oplossing? Graag hoor ik jullie mening aangezien we het gevoel hebben in een situatie te zitten die niet onze schuld is, maar wel overal de dupe van worden. Wanneer meer informatie nodig is hoor ik het graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Webshop Eigenaar
Webshop Eigenaar
Hallo,
Wij hebben een pakkettencontract met TNT post. Wij kiezen altijd voor een verzekerde verzending, zo ook voor het volgende geval.
[*]19/11 wordt een bestelling bij ons geplaatst en dezelfde dag nog afgeleverd bij TNT
Meldingen TNT Track and trace:
[*]19/11: Zending gesorteerd in sorteercentrum
[*]20/11: Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
[*]Vandaag nog steeds de melding: “Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd”
Nadat we woensdag de 24e merkte dat de melding “aflevering 1 dag vertraagd” nog steeds van toepassing waren hebben we TNT gebeld.
TNT geeft de 24e aan een onderzoek te starten en hier 5 werkdagen later op terug te komen.
Wij contacteren de 24e de klant de week erop uitsluitsel te geven.
Woensdag 1 december nemen we contact op met TNT aangezien ze niet hadden teruggebeld. Aan de telefoon werd verteld door een medewerker dat de informatie verstrekt in het eerdere gesprek niet klopte. We krijgen nu de melding van TNT: "Binnen 9 werkdagen de eerste reactie vanaf de 24-11-2010 daarna zou u binnen 5 werkdagen een bericht moeten krijgen negatief of een vervolgprocedure In laatste geval is de behandeltermijn maximaal 5 weken, exclusief uitbetalen eventuele schadevergoeding."
Woensdag 1 december contact opgenomen met klant omtrend de situatie. De klant is het hier niet mee eens, ook vanwege eerdere berichtgeving. We hebben uitgelegd dat wij het financiele risico dragen en wat er ook met TNT gebeurd wij altijd de klant zullen compenseren. Hetgeen wij vragen aan de klant is om het onderzoek van TNT af te wachten. We hebben beloofd de klant wederom 7/12 te contacteren om informatie verstrekt door TNT te bespreken.
Nu is mijn vraag, wat zijn onze rechten? Ik vind persoonlijk dat we erg coulant zijn, TNT heeft de verzending waarschijnlijk kwijtgeraakt, komt met erg gebrekkige informatie en geeft geen enkele duidelijkheid wat wij kunnen verwachten. De klant is boos en wilt geld liefst direct terug (dit begrijp ik ook goed). Echter, als wij geld retourneren (aanzienlijk bedrag) en het pakket wordt alsnog doorgestuurd zijn wij goederen en orderbedrag kwijt.
Wat lijkt jullie een goede oplossing? Graag hoor ik jullie mening aangezien we het gevoel hebben in een situatie te zitten die niet onze schuld is, maar wel overal de dupe van worden. Wanneer meer informatie nodig is hoor ik het graag.
MvG
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29553-tnt-raakt-verzekerd-pakket-kwijt-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag