Jump to content
chek7819
Verberg

Salarisontwikkeling medewerkers starters t/m 2 jr werkervaring

vraag

Ja altijd een interessant vraagstuk, wat betaal je aan medewerkers aan salaris? het schijnt dat ze bij 10-15% salarisverschil gaan overstappen (even uitgaande van normale omstandigheden).

 

Bij ons werken internetmarketing specialisten die hier beginnen met 0 jaar werkervaring, academische bedrijfskundige achtergrond. Ze startten dan grofweg met 2100 maandelijks ex 8% vak. geld (en dat is het grofweg) ik weet dat dat relatief weinig is. Ze stijgen dan grofweg met elk jaar werkervaring (uitgaande van normaal functioneren) met 200 euro ex 8% vak. geld maandelijks.

Los dat ik ook meer toe wil naar functiegericht en beperkt prestatiegericht belonen vroeg ik me af of bovenstaande een geschikt scenario is. Wat is marktconform (en met die tools van de intermediar kom ik daar niet uit). Van het personeel krijg ik niet veel feedback dus ik ben erg benieuwd!

 

Maarten

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Zit je aan de bureau kant of aan de klant kant?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Nee :)

 

Ik bedoel of je een media bureau bent. Een partij die ingeschakeld wordt om diensten te verlenen voor een klant. Bv: Shell vraagt jullie om een campagne te ontwikkelen.

 

Of ben je klantzijde: Shell die zelf die campagne ontwikkelt.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Op hoeveel manieren kun je een vraag stellen ::)

 

Wat Yannick bedoelt. Je hebt Internetmarketeer(s) in dienst. Zet je die in alleen voor campagnes van je eigen bedrijf of ontwikkelen deze internetmarketeers ook online campagnes voor klanten van jou.

 

Het verschil is van belang voor de beantwoording omdat als het om medewerkers gaat die niet met klanten in aanraking komen je dan je functie waardering op andere criteria bepaald dan wanneer zij een meer commerciele relatie hebben met jou klanten.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

We komen er wel :) Thanks Roel ;)

 

Klantcontact wel/niet heeft idd ook invloed op beloning, ik wilde ergens anders op inzoomen.

 

Je bent dus een bureau. "Stelregel" (en er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen) voor bureaus is dat ze 10% - 20% minder betalen dan klantzijde. Waarom is dat zo? Omdat je bij bureaus 3x sneller ervaring op doet, dan wanneer je aan klantkant werkt. Dus dat lagere salaris verdienen ze terug in een hogere waarde van hun cv en dus toekomstige salarisontwikkeling.

 

Dit is alleen een stelregel. Beloon je golden boys en girls altijd goed. Een veelgehoorde klacht van klanten van bureaus is dat er veel verloop is en ervaren mensen met meer dan 2,3 jaar ervaring, zijn lastig om aan te trekken.

 

Denk ook niet alleen in salaris. Geef degene die veel drive hebben en aangeven meer te willen doen in je toko, ook de mogelijkheden. Laat ze new business initiatieven opstarten bv. De jeugd van tegenwoordig hecht minder waarde aan Euro's en veel meer waarde aan persoonlijke ontwikkeling.

 

Werknemers die klantcontact hebben, zijn niet per se consultants (en die betaal je wat meer). Niet iedereen is daar even sterk in. Zeker mensen met 0 jaar werkervaring kunnen best moeite hebben om een goede sparring partner te zijn. Ik zou ietsje terughoudender met klantcontact zijn totdat ze wat meer ervaren zijn. Neem ze mee naar acquisitiegesprekken en wanneer je workshops/presentaties geeft. Laat ze leren van de master. Bij voldoende kennisniveau zou ik ze zeker direct laten schakelen met klanten. Dat belletje is soms nog veel belangrijker dan het product of de dienst die je oplevert. Dan is er namelijk echt "contact".

 

En om concreet op jouw vraag in te gaan: 200 euro maandsalaris per jaar erbij als starter kan nèt. Wat denk ik handiger is, is om aan het begin van het jaar duidelijke (meetbare!) doelen te stellen. Wanneer die doelen gehaald worden, maken ze aanspraak op salarisverhoging. Het geeft jou een handvat om op te beoordelen en je geeft ze iets waarmee ze zelf aan de slag kunnen en invloed op uit kunnen oefenen. Als ze die doelen niet halen, zullen ze een stuk minder hard piepen als ze geen, of minder, salarisverhoging krijgen. Als ze ècht goed presteren, zou ik stappen van 300, 400 of 500 euro zeker niet vermijden. En wederom: geef ze meer ontwikkelmogelijkheden en de salariseisen zullen dalen.


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Hey Yannick,

 

Hartstikke goede reactie, top bedankt!!

 

We zijn al behoorlijk actief om medewerkers zoveel mogelijk te kunnen laten werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.

 

Meetbare doelen is ook een goed instrument om in te zetten. Dan kan gewerkt worden aan een beperkte aanvullende bonus en aan inkomensgroei en doorgroeien naar een 'hogere'/ meer senior functie met een structureel hogere beloning.

Wie heeft overigens ervaring met salaris-vergelijkings sites zoals Intermediair zijn die enigszins betrouwbaar? of zijn er betere alternatieven (bv gespecialiseerde bureaus zoals Hays)?

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 99 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept