Na wat zoekwerk op deze website heb ik nog niet mijn vragen kunnen beantwoorden.
Op dit moment bezit ik 4.9% van de aandelen van een installatiebedrijf (BV) privé, tevens sta ik bij de kvk vermeld als bestuurder samen met mijn werkgever zijn beheer bv. Maar helaas gaat het op dit moment niet zo goed met de onderneming, nu is mijn vraag stel wij moeten faillissement aanvragen of dat wordt door iemand gedaan. Kunnen ze mijn dan ook privé aansprakelijk stellen?
Mocht dit zo zijn wat kan ik hier op dit moment nog aandoen om dat te voorkomen?
Als iets niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
webrazor
webrazor
Hallo,
Na wat zoekwerk op deze website heb ik nog niet mijn vragen kunnen beantwoorden.
Op dit moment bezit ik 4.9% van de aandelen van een installatiebedrijf (BV) privé, tevens sta ik bij de kvk vermeld als bestuurder samen met mijn werkgever zijn beheer bv. Maar helaas gaat het op dit moment niet zo goed met de onderneming, nu is mijn vraag stel wij moeten faillissement aanvragen of dat wordt door iemand gedaan. Kunnen ze mijn dan ook privé aansprakelijk stellen?
Mocht dit zo zijn wat kan ik hier op dit moment nog aandoen om dat te voorkomen?
Als iets niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht,
webrazor
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29801-aansprakelijkheid-bij-faillissement-bezit-49-aandelen-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag