• 0

Oude belastingschuld/Nieuwe ondernemeing

Goedendag,

Ik zal mezelf even voorstellen;

Mijn naam is Andy,37 jaar en al eerder ondernemer geweest.

Dit is inmiddels zeven jaar geleden.Deze zaak heb ik toen verkocht en een belastingschuld van +/-35.000 euro aan overgehouden.

Ik ben in de tussenliggende jaren voor een baas aan het werk geweest en ben niet bij machte geweest om de belastingdienst een regeling aan te bieden die voor hun acceptabel was.

Nu wil ik opnieuw als zelfstandig ondernemer aan het werk om verschillende redenen.

Reden nummer 1 is het ondernemen zelf,verantwoording dragen en je eigen baas zijn.

Bijkomende reden is dat ik de belastingschuld alleen op deze manier kan inlossen.

Nu is mijn vraag:

Als ik aangeef bij de belasting dat ik bereid ben om de vordering te betalen,kan er dan enige coulance verwacht worden?

Valt er bijvoorbeeld over de hoogte van de vordering te praten en eventueel een betalingsregeling?

Een afkoopsom misschien?Het zou namelijk zuur zijn als ik de zaak opstart en de belasting gooit er vervolgens het slot op.

Hier zou de belastingdienst ook weinig aan hebben.

Ik heb op de site van de belastingdienst gezocht en hier op higherlevel.nl,maar ik kon niks vinden waar ik mijn vraag zag terugkomen.

Bedankt alvast en ik hoop snel iets te horen!

Gr,

Andy

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30043-oude-belastingschuldnieuwe-ondernemeing/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Goedendag,

Ik ben in de tussenliggende jaren voor een baas aan het werk geweest en ben niet bij machte geweest om de belastingdienst een regeling aan te bieden die voor hun acceptabel was.

Waarom wilden ze uw voorstel(len) niet accepteren?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Nee,

Er is in de tussenliggende periode niks betaald.

Dan lijkt het mij dat je eerst weer met de ontvanger in gesprek moet gaan en afspraken over betaling moet maken - of over sanering van je schuld - voor je gaat ondernemen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Ontvang je dan niet constant aanmaningen enzovoorts? Ik kan me niet voorstellen dat de belastingdienst jarenlang blijft zitten met een nog te ontvangen post van 35k?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Ontvang je dan niet constant aanmaningen enzovoorts? Ik kan me niet voorstellen dat de belastingdienst jarenlang blijft zitten met een nog te ontvangen post van 35k?

Na de periode van onderhandelen heb ik eigenlijk nooit meer iets gehoord.

Wel twee jaar geleden nog contact gehad en te horen gekregen dat de vordering wat hun betreft er wel was,maar geen prioriteit had.

Neemt niet weg dat ik wel gewoon van de vordering af wil en dus wil betalen.

• 0

Ik heb de indruk dat het hier gaat om een oude schuld waarvan de belastingdienst gemeend heeft dat hij niet in te vorderen is. Vermoedelijk is er door de belastingdienst "intern?" beslist dat invorderen niet mogelijk is en heeft men de schuld "in de ijskast" gezet.

Als dit zo is dan gaat men thans niet invorderen. Echter zodra jij wat van de belastingdienst tegoed hebt. B.v. BTW of IB dan zal men deze gelden aanwenden om de oude schuld te voldoen.

Volgens mij is deze informatie wel op te vragen bij de belastingdienst c.q. zijn er wel afspraken met de belastingdienst mogelijk. Een boekhouder kan je hier zeker mee helpen.

Succes.

Jan van Nistelrooij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar