• 0

Beste HL-ers,

Na advies ingewonnen te hebben bij de Jurofoon en twee stuks advocaten, ben ik een beetje ten einde raad inzake een zakelijk conflict.

Enkele weken geleden heeft een ondernemer waar ik een zakelijk conflict mee heb

zijn daad bij het woord gevoegd, door met een groep onder valse voorwendselen mijn woning te betreden. Enkele spullen die ik na ingewonnen advies als onderpand achterhield omdat hij mijn facturen niet betaalde, heeft hij meegenomen incl. vrijwel al mijn privé spullen m.u.v. de grote meubels.

Ik ben naar de politie gestapt, maar zij kunnen mijn aangifte niet verwerken omdat het een civiele zaak betreft. Ondanks het feit dat hij en zijn zoon bekend zijn bij de politie. Hij zou dit soort trucjes vaker uithalen. Zij adviseerde mij een advocaat in arm te nemen. Ik heb gesproken met 2 advocaten, maar zij kunnen mij niet helpen omdat de advocaat van onvermogen regeling en prodeo advocaat niet geldt voor zakelijke conflicten. Ik heb sinds mijn afstuderen te weinig verdiend, waardoor ik nog maar net mijn hoofd boven water heb kunnen houden. Ik wilde al eerder gaan werken voor een baas, maar kon dit niet door ziekte.

Ik heb d.m.v. een aangetekende brief al een voorstel aan hem gedaan. Maar de kans is groot dat hij dit voorstel niet accepteert, omdat hij overduidelijk uit is op meer.

Wellicht zijn er personen die weten hoe je het beste met dit soort ondernemers om moet gaan. Heeft er iemand tips?

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30047-politie-pakt-civiele-zaak-niet-op/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Civiel of zakelijk, de politie hoort in beide gevallen gewoon op te treden.

Onzin, als je een civiel conflict hebt (waaronder ook zakelijke conflicten vallen) en je komt er niet uit, stap je naar de civiele rechter die - als het goed is - de knoop doorhakt.

De politie heeft, zoals Dumper Sr terecht stelt, alleen een taak bij een vermoeden van strafbare feiten.

• 0

Sorry voor mijn afwezigheid. Hectische dagen achter de rug. Ik ben even aan het typen geweest, maar de tijd vliegt.

Kom tijd te kort. Morgenmiddag pak ik op waar ik net mee bezig was.

Wel als duidelijk maker alvast: ik ben geen dief of heler. Als ik iets heel erg vind, is het wel onrecht, diefstal en leugens.

Dat is natuurlijk moeilijk duidelijk te maken middels een forum. Daar is een forum te veilig en te anoniem voor.

Ik heb natuurlijk redenen waarom ik één van de systemen verkocht. Hij hield zich niet aan de gemaakte afspraken op papier.

Trok zijn handen af van betaal afspraken en was niet voor rede vatbaar. Was moeilijk bereikbaar, dreigde met van alles en nog wat als ik de BV. papieren niet zou tekenen etc. Schuldeisers kwamen naar mij toe. Als persoon 1 niet bereikbaar is, dan maar naar persoon 2. Ondanks ik gewoon kon aantonen dat ik niet over de betalingen zou gaan, ben ik heel coulant geweest om daar wel alvast zorg voor te dragen. Kortom: ik sneed mijzelf in mijn eigen vingers. Ik ging iemand anders zijn afspraak oplossen. Van zijn probleem, mijn probleem maken. Dom toch?

Met de verkoop van één van de systemen wilde ik één van de schuldeisers het laatste bedrag betalen.

Niet zo'n slim idee en praktisch het enige waar hij mij op kan pakken. Maar dat maakt het toch niet zo dat je zomaar iemands huis kan binnenvallen? Mooie boel zou dat zijn. Terecht lijkt me dat ik verbaasd ben dat de politie steken laat liggen?

Het gaat hier om het overtreden van de wet, bescherming van de burger. Dacht dat je zelf niet mocht ingrijpen, maar juist 112 moest bellen.

Als hij echt denkt dat ik hem juist aan het bedriegen ben, waarom heeft hij het dan niet via de officiële / nette weg gespeeld?

Het moest schijnbaar op deze manier. Waarom? Natuurlijk om indruk te maken, te provoceren, druk uit te oefenen, bang maken. Dit maakt toch heel wat duidelijk?

• 0

...dreigde met van alles en nog wat als ik de BV. papieren niet zou tekenen etc.

Blijkbaar was de bedoeling dat jullie samen een BV zouden opzetten. Tegelijk praat je over een opdracht die je voor deze potentiële vennoot hebt uitgevoerd. Je kende hem als vader van een goede vriendin, maar je suggereert tevens dat dezelfde vader en zijn zoon oude bekenden van de politie zijn. Er ontstond een conflict over het betalen van facturen voor de opdracht, daarom heb jij systemen en bureaus die ingebracht zouden worden in de gezamenlijke onderneming als borg achtergehouden. En zelfs te koop aangeboden om lopende rekeningen te betalen. Die systemen stonden bij jou thuis, wat suggereert dat jouw huis het vestigingsadres van de voorgenomen onderneming was.

Wat een zootje.

Je kan het op huisvredebreuk gooien, maar ik kan me nog steeds prima voorstellen dat de politie denkt: 'laat het ze onderling maar uitzoeken'.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Als hij echt denkt dat ik hem juist aan het bedriegen ben, waarom heeft hij het dan niet via de officiële / nette weg gespeeld?

Je beseft je dat hij dat net zo goed kan zeggen?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

@ StevenK: ik besef me dat zeker. Mijn oordeel: ja en nee. Ja, in theorie. Ik had ook een advocaat in kunnen schakelen bijvoorbeeld. Maar mijn realiteit is anders: ik beschik niet over die middelen. Tot voor de verkoop heb ik niets fouts, raars of strafbaars gedaan. Mijn stevige positie heeft een deuk opgelopen door één van de systemen te verkopen. Niet slim. Maar wel om een bepaalde reden. Niet om er zelf beter van te worden. Uit pure noodzaak. Noodzaak die hij veroorzaakt heeft.

@ TwaBla: ik kende hem inderdaad als de vader van een jarenlange goede vriendin. Natuurlijk wist ik toen niet dat hij en zijn zoon bekend zijn bij de politie. Er ontstond inderdaad een conflict inzake een uitgevoerde opdracht. Maar het rare, in de ontwikkeling heb ik nooit datgene gehoord wat ik te horen kreeg na oplevering. Nooit enige negatieve feedback. Daarnaast kwamen er allerlei mensen out of the blue bij, die in eerste instantie vertrokken waren. Zij namen functies over. Alsof het uitgekiemd was en ik er in geluisd was. Zij hadden wat ze wilde: een werkend product, waar hij tevreden over is (hij vroeg de programmeur onlangs de software te dupliceren naar shops voor zijn andere winkels). Ja, één van de systemen heb ik te koop aangeboden om een rekening (die hij zou betalen, staat zwart op wit op papier!) te voldoen. Op mijn adres stond de op te richten B.V. niet. Omdat ik vanuit huis werkte en daar de ruimte had voor een extra bureau, werd deze bij mij geplaatst. That's all. Dit bureau had net zo goed bij hem thuis of in een kantoorlocatie geplaatst kunnen worden.

Het is geen zooitje. Het is ingewikkeld. Mijn papieren heb ik orde. Mijn ervaring alleen niet zo. Maar kun je daar wat aan doen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar