Ik heb dringend advies en hulp nodig, want ik krijg 18 januari a.s. boekenonderzoek. Volgens de brief is het doel "de aanvaardbaarheid vast te stellen van de aangiften omzetbelasting van 1 januari 2009 tot en met 31 december 2010". Waarschijnlijk naar aanleiding van mijn aangifte omzetbelasting van 31 december j.l. Er kwam in mijn idee ook wel een idioot hoog bedrag uit wat ik terug zou mogen vragen van de belastingdienst.
Nu ben ik zelf nogal laks geweest met de administratie en inboeking van uitgaven en BTW verantwoording, omdat ik voornamelijk bezig ben geweest met het verwerven van opdrachten en het vullen van mijn orderportefeuille, omdat ik sinds eind september 2010 een nieuw bedrijf begonnen ben, aangezien mijn vorige bedrijven geen succes opleverden.
Ik ben natuurlijk als een idioot aan het werk gegaan om te kijken of ik alles sluitend kan krijgen voordat de inspecteur komt, maar dat is een heel gedoe als ook je computer in de tussentijd gecrashed is en je alle opgeslagen gegevens kwijt bent, omdat ik geen back-up had gemaakt. Ik ging er namelijk vanuit, dat een computer toch wel een jaar of drie mee kon gaan!
Weet iemand wat ik moet verwachten en wat ik nog kan doen om de schade (boetes en terugvorderingen) te beperken? Wat moet ik sowieso WEL doen en wat moet ik NIET doen?
Ik ben behoorlijk geschrokken van de aankondiging.
Nog wat achtergrond informatie:
- Ik heb mijn eerste bedrijf op 15-02-2008 ingeschreven bij de KvK
- Ik heb heel veel gewisseld van handelsnaam en bedrijfsactiviteiten om toch maar aan klanten te komen
- Ik ben nog steeds officieel volledig afgekeurd (Wajong sinds 1998)
- Ik krijg een uitkering van het UWV van € 60,00 per maand
- Ik heb geen enkel krediet bij geen enkele bank kunnen krijgen (te groot risico)
- Ik ben gehuwd in gemeenschap van goederen
- Ik heb een eenmanszaak
- Mijn man en ik hebben privé voor +/- € 40.000,00 aan schulden (auto en huisinrichting)
- Mijn man heeft een tijdelijk contract tot 1 april a.s.
- Mijn man is chronisch ziek (Diabetes Mellitus type 1)
- Mijn man is momenteel in de ZW vanwege burn-out en zware overspannenheid
- Ik ben zelf chronisch ziek (heb Myotone Dystrofie type 2)
- Mijn nieuwe bedrijf is nog niet definitief gestart, omdat ik daar krediet voor nodig heb
Dit zijn enkele dingen die misschien belangrijk zijn.
Ik hoop, dat er mensen zijn die mij tips en adviezen willen geven. Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
De dingen zijn zoals ze zijn, anders waren ze wel anders geweest!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OVW Becky
OVW Becky
Ik heb dringend advies en hulp nodig, want ik krijg 18 januari a.s. boekenonderzoek. Volgens de brief is het doel "de aanvaardbaarheid vast te stellen van de aangiften omzetbelasting van 1 januari 2009 tot en met 31 december 2010". Waarschijnlijk naar aanleiding van mijn aangifte omzetbelasting van 31 december j.l. Er kwam in mijn idee ook wel een idioot hoog bedrag uit wat ik terug zou mogen vragen van de belastingdienst.
Nu ben ik zelf nogal laks geweest met de administratie en inboeking van uitgaven en BTW verantwoording, omdat ik voornamelijk bezig ben geweest met het verwerven van opdrachten en het vullen van mijn orderportefeuille, omdat ik sinds eind september 2010 een nieuw bedrijf begonnen ben, aangezien mijn vorige bedrijven geen succes opleverden.
Ik ben natuurlijk als een idioot aan het werk gegaan om te kijken of ik alles sluitend kan krijgen voordat de inspecteur komt, maar dat is een heel gedoe als ook je computer in de tussentijd gecrashed is en je alle opgeslagen gegevens kwijt bent, omdat ik geen back-up had gemaakt. Ik ging er namelijk vanuit, dat een computer toch wel een jaar of drie mee kon gaan!
Weet iemand wat ik moet verwachten en wat ik nog kan doen om de schade (boetes en terugvorderingen) te beperken? Wat moet ik sowieso WEL doen en wat moet ik NIET doen?
Ik ben behoorlijk geschrokken van de aankondiging.
Nog wat achtergrond informatie:
- Ik heb mijn eerste bedrijf op 15-02-2008 ingeschreven bij de KvK
- Ik heb heel veel gewisseld van handelsnaam en bedrijfsactiviteiten om toch maar aan klanten te komen
- Ik ben nog steeds officieel volledig afgekeurd (Wajong sinds 1998)
- Ik krijg een uitkering van het UWV van € 60,00 per maand
- Ik heb geen enkel krediet bij geen enkele bank kunnen krijgen (te groot risico)
- Ik ben gehuwd in gemeenschap van goederen
- Ik heb een eenmanszaak
- Mijn man en ik hebben privé voor +/- € 40.000,00 aan schulden (auto en huisinrichting)
- Mijn man heeft een tijdelijk contract tot 1 april a.s.
- Mijn man is chronisch ziek (Diabetes Mellitus type 1)
- Mijn man is momenteel in de ZW vanwege burn-out en zware overspannenheid
- Ik ben zelf chronisch ziek (heb Myotone Dystrofie type 2)
- Mijn nieuwe bedrijf is nog niet definitief gestart, omdat ik daar krediet voor nodig heb
Dit zijn enkele dingen die misschien belangrijk zijn.
Ik hoop, dat er mensen zijn die mij tips en adviezen willen geven. Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
De dingen zijn zoals ze zijn, anders waren ze wel anders geweest!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30125-boekencontrole-door-belastinginspecteur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag