Inmiddels al vele topics doorgespit en zoekfuncties gebruikt, maar ergens brand het lichtje nog niet hard genoeg ;D
We proberen eerst zelf de jaarrekening op te stellen aan de hand van de jaarrekening van ons andere bedrijf.
Komen we er niet uit dan kunnen we het zo doorsluisen naar onze boekhouder.
Echter zitten er meerdere shops aan te komen en om elk jaar nu voor elke shop een jaarrekening te laten opstellen.. Maar goed.
Alle inkoop en verkoop facturen kloppen, de kas klopt exact, met de betalingsverschillen, de banktegoeden uitgaven daarvan kloppen.. kortom nu moet het ingevoerd worden.
Activa:
Debiteuren (welke inmiddels al in 2011 hebben betaald, maar gefactureerd zijn in 2010). Afgerond 500 euro
Bedragen die ik te goed heb van groothandels (te veel betaald, te weinig geleverd, blabla). Afgerond 50 euro
Voorraad, inkoopproducten die we dit jaar gaan verkopen met een waarde van (afgerond) 2700 euro
Kas (heb prive opname gedaan per 31-12): 0,00
Bank: (weet ik nog niet exact heb nog niet overzicht binnen) maar naar schatting circa: 1600 euro
Dan de Passiva. We zijn in Juli gestart.
Eigen vermogen op dat moment of zoals het op de jaarrekening staat Saldo Juli: 0,00
Al snel eerste storting gedaan van 1650 aan het einde van dit jaar totaal: 3000
Saldo winst is 950 euro
Prive opnamen: Circa 3000 euro
Schulden korte termijn (BTW, Bank, crediteuren): 1400
Dan houd je (zeer breed gezien) een verschil van rond de 2500.
Hoe krijg je Passiva en Activa gelijk?
Zal vast een hele stomme vraag zijn...Maar meer geld hebben we nu eenmaal niet gebruikt, zodra er omzet binnen was gekomen werd dat gebruikt voor inkoop.
Het stukje van EV en schuld, en voorraad en bank die ik vond in diverse topics begrijp ik niet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
timoenhilda
timoenhilda
Inmiddels al vele topics doorgespit en zoekfuncties gebruikt, maar ergens brand het lichtje nog niet hard genoeg ;D
We proberen eerst zelf de jaarrekening op te stellen aan de hand van de jaarrekening van ons andere bedrijf.
Komen we er niet uit dan kunnen we het zo doorsluisen naar onze boekhouder.
Echter zitten er meerdere shops aan te komen en om elk jaar nu voor elke shop een jaarrekening te laten opstellen.. Maar goed.
Alle inkoop en verkoop facturen kloppen, de kas klopt exact, met de betalingsverschillen, de banktegoeden uitgaven daarvan kloppen.. kortom nu moet het ingevoerd worden.
Activa:
Debiteuren (welke inmiddels al in 2011 hebben betaald, maar gefactureerd zijn in 2010). Afgerond 500 euro
Bedragen die ik te goed heb van groothandels (te veel betaald, te weinig geleverd, blabla). Afgerond 50 euro
Voorraad, inkoopproducten die we dit jaar gaan verkopen met een waarde van (afgerond) 2700 euro
Kas (heb prive opname gedaan per 31-12): 0,00
Bank: (weet ik nog niet exact heb nog niet overzicht binnen) maar naar schatting circa: 1600 euro
Dan de Passiva. We zijn in Juli gestart.
Eigen vermogen op dat moment of zoals het op de jaarrekening staat Saldo Juli: 0,00
Al snel eerste storting gedaan van 1650 aan het einde van dit jaar totaal: 3000
Saldo winst is 950 euro
Prive opnamen: Circa 3000 euro
Schulden korte termijn (BTW, Bank, crediteuren): 1400
Dan houd je (zeer breed gezien) een verschil van rond de 2500.
Hoe krijg je Passiva en Activa gelijk?
Zal vast een hele stomme vraag zijn...Maar meer geld hebben we nu eenmaal niet gebruikt, zodra er omzet binnen was gekomen werd dat gebruikt voor inkoop.
Het stukje van EV en schuld, en voorraad en bank die ik vond in diverse topics begrijp ik niet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30159-activa-en-passiva-gelijk-krijgen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag