• 0

KVK Cursus: Bedrijfsadministratie opzetten voor starters

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Erg leerzaam bazztiaan, mits de cursusleider verstand heeft van zaken, maar dat zit vaak wel snor.

 

Je leert de basics van je boekhouding kennen: wat is omzet, wat zijn kosten en wat investeringen, wat is debet en credit, wat zijn dagboeken en grootboeken, hoe vul ik die in, wat is een balans en hoe lees ik die, wat is de winst- en verliesrekening, hoe orden ik de administratie, welke belastingen heb ik mee te maken.

 

Binnen 3 uurtjes heb je de basics in de vingers. Dat scheelt enorm. Onderzoek wees ooit uit dat van de ondernemers die failliet gegaan zijn 90% hun administratie niet op orde hadden.

 

Groet

Joost

 

(die verder niet zoveel opheeft met de KvK ;))

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Erg leerzaam bazztiaan, mits de cursusleider verstand heeft van zaken, maar dat zit vaak wel snor.

 

Groet

Joost

 

(die verder niet zoveel opheeft met de KvK ;))

 

 

Helaas is dit een opmerking die zeker niet altijd op gaat.

 

Ik ben enige malen bij een bijeenkomst van de KvK geweest en vraag mij af hoe zij tot een selectie komen van de cursusleiders.

 

Zo weet ik uit ervaring dat er cursussen inzake administratie gegeven zijn door een AA accountant waarvan ik uit ondervinding vast heb kunnen stellen dat deze niet in staat was om een gedegen jaarrapport samen te stellen.

 

Recentelijk heb ik ook weer een informatieavond bijgewoond en vast moeten stellen dat er sprekers uitgenodigd worden die de materie niet beheersen c.q niet duidelijk kunnen verwoorden. (Zelfs chaotisch weergeven.)

 

Het "keurmerk" KvK is derhalve geen garantie voor kwaliteit.

 

Mijn insteek als boekhouder is dat ik de klant adviseer zoveel als mogelijk zelf de administratie te verzorgen of voor te bereiden. Ik stel het ook zeker op prijs indien de relatie zich uitvoerig laat informeren omtrent het administratieve proces en de samenstelling van jaarrapport etc. en ben altijd bereid om hierin te adviseren. Ik vind dit een onderdeel van mijn dagelijks werk. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat ik ook informatieverstrekking tot mijn dienstverlening reken en dus ook doorbereken aan de relatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Jan van Nistelrooij.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jan

 

Ik ging af op eigen ervaringen (bij KvK Utrecht) die positief zijn.

 

Uiteraard is het ook de taak van een boekhouder/accountant om dit te doen. En daar geld voor rekenen is niet meer dan gewoon. Zou je de voorlichting nalaten dan kost het je klant waarschijnlijk nog meer geld omdat de administratie er dan tochg wat minder geordend bij staat vaak.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf één avondcursus over belastingen gevolgd en vond het wel interessant. Aangezien ik nog niet live ben, was het niveau voor nu prima.

 

Naar de cursus Bedrijfsadministratie ben ik erg benieuwd, omdat ik eerder heb ervaren hoe kritisch het is. Ik heb gemerkt dat kleine ondernemers enorm gefocust zijn op hun core business en dat de administratie vaak blijft liggen. Men realiseert zich soms onvoldoende hoe belangrijk het is en wat de impact het kan hebben op je cash flow...

 

Misschien ga ik mij toch inschrijven voor de cursus in Breda. Op hoop van zegen... ;-)

 

Groet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.