• 0

Order uit China

Via google kwam ik op jullie site terecht en heb al wat zitten lezen en googelen.

 

Ik sta op het punt om, mogelijk, een bestelling te doen in China voor een voor mijn branche goed product.

Ik heb de eerste artikelen hiervan gekocht in Amerika en verkocht hier in Nederland, en het loopt best goed.

Nu heb ik in China een bedrijf gevonden dat deze artikelen verkoopt onder dezelfde naam.

Het zijn (lijken?!) precies dezelfde artikelen als in China, alleen dan veel goedkoper,

en met grotere aantallen. (300 stuks)

 

Maar HOE weet ik nou dat ik niet wordt opgelicht?

 

Ik heb mailcontact met hen, (hotmail?!)

maar zij vragen eerst te betalen alvorens ze de producten opsturen,

iets wat op zich wel gebruikelijk is bij webwinkels tegenwoordig.

Zij mailen met een hotmailaccount, en MSN is ook mogelijk, maar vanwege het tijdverschil nog niet gesproken.

 

Ik heb de naam van degene waar ik mee mailde gegoogeld, en ik kwam op een bedrijf met dezelfde artikelen uit,

en zijn naam komt ook terug op Aliexpress,

met ook artikelen in diezelfde branche.

 

Hoe kom ik erachter of ik straks niet mijn 900 euro kwijt ben?

Is daar een manier voor?

 

heeft iemand tips en adviezen voor mij?

Ik bewandel dit pad voor het eerst, dus elke goede raad is welkom!

 

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In China kwam ik op een markt eens een kraam tegen met doeken waarmee ze hun eigen haar meteen droog kregen. Weet alleen niet of zo 'n product aan de veiligheidseisen voldoen. ;)

 

Maar terug ontopic, hotmail/msn wordt inderdaad veel gebruikt maar ik denk dat het dan voornamelijk om kleine tussenhandelaren gaat. Je zou kunnen bluffen dat je binnenkort naar China gaat en of je ze dan kan ontmoeten. Ik ging eens echt naar China en vroeg het toen vantevoren aan zo 'n hotmailverkoper en had vervolgens nooit meer iets gehoord. Overigens kan het dan zijn dat het niet om 'n oplichter gaat maar om iemand die niet durft toe te geven dat het geen eigen zaak is.

 

Ook lijkt mij dat je wel samples zou mogen krijgen tegen alleen de verzendkosten, dan gaat het om een lager bedrag wat voor een oplichter niet de moeite waard is en wat voor jou een kleine risico is. Misschien kan je de verzendkosten dan zelfs via paypal betalen (wat je terug kan eisen als je niets ontvangt) of gewoon laten ophalen door fedex/ups etc waarbij je de verzendkosten dan aan hun betaald.

Link naar reactie
  • 0

Samples zegt ook niets. Zo ken ik iemand die 5 hoesjes van een telefoon als sample opgestuurd kreeg, allemaal prima. Hij besteld er daarna 100 (niet extreem veel) en hoort nooit meer iets ;) Zelfs samples bieden geen garantie.

 

Ik kwam Tradetang.com tegen die met een escrow werken alleen de prijzen vallen mij vies tegen, zo betaal je voor een pak 100,- per stuk en dat kosten ze in de winkel ook.

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam Tradetang.com tegen die met een escrow werken alleen de prijzen vallen mij vies tegen, zo betaal je voor een pak 100,- per stuk en dat kosten ze in de winkel ook.

 

Taobao.com werkt ook gewoon als tussenpartij, de verkopende partij ontvangt zijn geld pas zodra jij aangeeft het product ontvangen te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam Tradetang.com tegen die met een escrow werken alleen de prijzen vallen mij vies tegen, zo betaal je voor een pak 100,- per stuk en dat kosten ze in de winkel ook.

 

Taobao.com werkt ook gewoon als tussenpartij, de verkopende partij ontvangt zijn geld pas zodra jij aangeeft het product ontvangen te hebben.

 

Taobao is zelfs met translator niet te volgen dus liever niet.

Link naar reactie
  • 0

Taobao is zelfs met translator niet te volgen dus liever niet.

 

Ik kan moeiteloos taobao gebruiken zonder het te vertalen door een translator en ik ben echt geen rocket scientist. Het kost tijd om zo'n website te begrijpen en ermee te leren om te gaan. Wie deze tijd niet wil investeren kan altijd nog andere mensen vragen om daarmee te helpen, taobao is een van (if not) China's beste producten van deze tijd.

 

 

Nou, ik ben een hele avond bezig geweest,

maar heb nog niets besteld,

want kan niet 'inloggen' ofzo.

Moet een telefoonnummer opgeven, en dat kan alleen in China e.o

 

Heeft iemand tips en ervaring hoe ik dit kan oplossen?!

 

Dit is precies mijn punt, Marco (avatar1967) heeft eerder bericht dat hij al enige tijd in China woont en ervaring heeft met zowel taobao als het verzenden van pakketten. Nog belangrijker: hij gaf aan bereid te zijn om te helpen.

 

Waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden, dit is precies waar netwerken en het HL medium voor bedoelt is? Gebruik het!

Bestel eens voor de grap dat product van taobao voor een paar euro, kijk of het kwalitatief van vergelijkbare kwaliteit is.

Uw winstmarge kan potentieel verdubbelen terwijl u er niet op kwaliteit hoeft in te leveren, ik zou persoonlijk niet twijfelen.

 

Mocht het een succes blijken dan kent Marco, Paul, ik of iemand anders misschien wel iemand (in China) die het product kan bestellen en op uw deurmat kan afleveren voor relatief weinig. You never know unless you try, dat is mijn motto.

Link naar reactie
  • 0

Taobao is zelfs met translator niet te volgen dus liever niet.

 

Ik kan moeiteloos taobao gebruiken het te vertalen door een translator en ik ben echt geen rocket scientist. Het kost tijd om zo'n website te begrijpen en ermee te leren om te gaan. Wie deze tijd niet wil investeren kan altijd nog andere mensen vragen om daarmee te helpen, taobao is een van (if not) China's beste producten van deze tijd.

 

 

Nou, ik ben een hele avond bezig geweest,

maar heb nog niets besteld,

want kan niet 'inloggen' ofzo.

Moet een telefoonnummer opgeven, en dat kan alleen in China e.o

 

Heeft iemand tips en ervaring hoe ik dit kan oplossen?!

 

Dit is precies mijn punt, Marco (avatar1967) heeft eerder bericht dat hij al enige tijd in China woont en ervaring heeft met zowel taobao als het verzenden van pakketten. Nog belangrijker: hij gaf aan bereid te zijn om te helpen.

 

Waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden, dit is precies waar netwerken en het HL medium voor bedoelt is? Gebruik het!

Bestel eens voor de grap dat product van taobao voor een paar euro, kijk of het kwalitatief van vergelijkbare kwaliteit is.

Uw winstmarge kan potentieel verdubbelen terwijl u er niet op kwaliteit hoeft in te leveren, ik zou persoonlijk niet twijfelen.

 

Mocht het een succes blijken dan kent Marco, Paul, ik of iemand anders misschien wel iemand (in China) die het product kan bestellen en op uw deurmat kan afleveren voor relatief weinig. You never know unless you try, dat is mijn motto.

 

Als ik tabao translate is de gehele bovenbalk nog altijd in het chinees ;) Enige wat vertaald is is het product maar voorwaarden etc etc zijn dan niet vertaald ;)

Link naar reactie
  • 0

Sorry, het niet geheel onbelangrijke woord zonder (translator) was weggevallen. ;D ::)

(is inmiddels aangepast)

 

In het algemeen wil ik wel opmerken dat het niet verstandig is om een tekst in een vreemde taal (Chinees) te laten vertalen naar een andere vreemde taal (Nederlands). Hierbij worden vertalingen twee maal toegepast, eenmaal is al misdadig genoeg. De Engelse taal is anno 2011 leidend.

Link naar reactie
  • 0

Dan nog als ik een product aanklik loopt alles over elkaar en door elkaar :) Zou het door firefox komen?

 

Chrome vertaalt het prima.

 

Er is een Chinees (woont gewoon in China) welke de bestellingen en verzendingen voor je doet via Taobao, echter vraagt hij wel een % vergoeding. Indien interesse PM even, geef ik je zijn gegevens.

Link naar reactie
  • 0

Dan nog als ik een product aanklik loopt alles over elkaar en door elkaar :) Zou het door firefox komen?

 

Chrome vertaalt het prima.

 

Er is een Chinees (woont gewoon in China) welke de bestellingen en verzendingen voor je doet via Taobao, echter vraagt hij wel een % vergoeding. Indien interesse PM even, geef ik je zijn gegevens.

 

Je mag mij altijd pmen altijd interessant :)

Link naar reactie
  • 0

Taobao is zelfs met translator niet te volgen dus liever niet.

 

Ik kan moeiteloos taobao gebruiken het te vertalen door een translator en ik ben echt geen rocket scientist. Het kost tijd om zo'n website te begrijpen en ermee te leren om te gaan. Wie deze tijd niet wil investeren kan altijd nog andere mensen vragen om daarmee te helpen, taobao is een van (if not) China's beste producten van deze tijd.

 

 

Nou, ik ben een hele avond bezig geweest,

maar heb nog niets besteld,

want kan niet 'inloggen' ofzo.

Moet een telefoonnummer opgeven, en dat kan alleen in China e.o

 

Heeft iemand tips en ervaring hoe ik dit kan oplossen?!

 

Dit is precies mijn punt, Marco (avatar1967) heeft eerder bericht dat hij al enige tijd in China woont en ervaring heeft met zowel taobao als het verzenden van pakketten. Nog belangrijker: hij gaf aan bereid te zijn om te helpen.

 

Waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden, dit is precies waar netwerken en het HL medium voor bedoelt is? Gebruik het!

Bestel eens voor de grap dat product van taobao voor een paar euro, kijk of het kwalitatief van vergelijkbare kwaliteit is.

Uw winstmarge kan potentieel verdubbelen terwijl u er niet op kwaliteit hoeft in te leveren, ik zou persoonlijk niet twijfelen.

 

Mocht het een succes blijken dan kent Marco, Paul, ik of iemand anders misschien wel iemand (in China) die het product kan bestellen en op uw deurmat kan afleveren voor relatief weinig. You never know unless you try, dat is mijn motto.

 

Als ik tabao translate is de gehele bovenbalk nog altijd in het chinees ;) Enige wat vertaald is is het product maar voorwaarden etc etc zijn dan niet vertaald ;)

 

Geachte Heren en Dames?

Want zelfs dát weet ik niet van de meesten u.

 

Ik kwam hier met de vraag hoe ik erachter kon komen of een bedrijf in China betrouwbaar is of niet.

Het antwoord op die vraag heb ik inmiddels: geen idee, daar kun je nauwelijks achter komen,

alleen door ervaring.

 

Nu zijn er hier op het forum een aantal mensen die iets voor mij willen bestellen in China.

Hardstikke aardig, maar

En het enige dat ik van sommige van deze personen weet is een emailadres.

Wat vaak 'ook nog' een gmail of hotmailaccount is.

En dan zou ik nu dus ook een 'wildvreemde Nederlander' iets voor mij laten bestellen?

Dat zou ik nét zo eng vinden als bestellen op taobao in het Chinees denk ik!

 

Wat ik wil zeggen:

waarom zou ik nou juist U moeten vragen om deze bestelling in China voor mij te doen?

Ik ga ervan uit dat hier op het forum allemaal mensen zitten die het beste met me voor hebben,

maar iemand waar ik enkel een emailadres van weet,

is voor mij net zo 'onbetrouwbaar' als een vage Chinese website!

 

(ik zeg hier dus niet dat u allen hier per definitie een oplichter is, helemaal niet zelfs!

Maar hoe weet ik dat een Nederlander geen oplichter is.... ;D)

 

 

 

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

...

Het antwoord op die vraag heb ik inmiddels: geen idee, daar kun je nauwelijks achter komen,

alleen door ervaring.

...

Het is lastig maar er zijn wel wat meer trucs dan 'geen idee'. Je kunt bv opletten:

- hoe snel reactie, zijn het duidelijke antwoorden, begrijpt hij wat je zoekt

- komt hij zelf al snel met voorstellen om samples op te sturen, wilt hij daar geld voor, zeg maar hoeveel hij dus voor je over hebt

- heeft hij een eigen website, mailadres van eigen domeinnaam

- anders desnoods proberen te bellen of skypen?

 

Kortom als het niet zo professioneel overkomt en hij niet veel voor je over heeft zou ik voorzichtig zijn. Het blijft gissen, maar er zijn wel paar dingen waar je op kan letten.

Link naar reactie
  • 0

Haha, en bedankt ::)

 

Als ik even terugkijk naar waar het allemaal mee begon dan heb ik het perfecte antwoord voor u...

 

Ik heb de eerste artikelen hiervan gekocht in Amerika en verkocht hier in Nederland, en het loopt best goed.

 

Gewoon lekker in Amerika uw artikelen inkopen, het loopt naar eigen zeggen goed en daarnaast loopt u geen onnodige risico's ;)

 

U hoeft geen extra risico's te nemen, het enige nadeel is dat u winst misloopt. Dat niet erg of een probleem maar simpelweg een weloverwogen keuze.

 

waarom zou ik nou juist U moeten vragen om deze bestelling in China voor mij te doen?

 

Laat mij de vraag eens omdraaien: waarom zou ik nou U willen helpen om de bestelling in China voor U te doen?

Misschien klinkt het wat bot maar het kan mij persoonlijk vrij weinig schelen of u het in Amerika of China inkoopt. U verleent mij geen gunst als ik het voor u in China moet bestellen. Dat ik of anderen het aanbieden is een gunst naar u, als u geen gebruik van andermans gunst of netwerk wilt maken omdat u daarmee een onvermijdbaar risico loopt dan is het vooral verstandig om via Amerika in te blijven kopen (of een eigen fabriek in China op te zetten).

Link naar reactie
  • 0

Taobao is meer iets voor chinezen zelf.

 

Wil je zeker weten of iemand echt een bedrijf heeft en deze ook nog betrouwbaar is? dat kan.

Volgende vraag kunnen de meesten zelf invullen. Of je doet het goed of je neemt een bepaald risico, aan alles hangt een prijskaartje maar jij bent altijd diegene die de rekening betaald.

 

Beste is : stuur zo'n hondenhandoek op naar iemand die het na kan laten maken en wacht op een prijs.

Voor een paar stuks hoef je hier niet aan te denken, maar paar honderd is meestal geen probleem.

 

Wat moet zoiets kosten? wat verwacht je en wat zijn de specificaties die je wilt.? Dan kan ik en velen anderen hier je zo vertellen waar je op moet rekenen.

 

edit: klinkt als reclame misschien maar kies gerust iemand anders om deze schijn te vermijden haha

Link naar reactie
  • 0

Helemaal met Paul eens dat taobao vooral voor de Chinezen zelf is. Voor kleinschalige handel biedt het echter ook voor buitenlanders gigantische mogelijkheden mits je je erin wilt verdiepen.

 

Ik kan me voorstellen dat mevrouw met een kleine webshop geen 500 hondenhanddoeken wil inslaan (enorme investering om zoveel in te kopen en te verschepen). Een voordeel van taobao is dat je het desnoods per 5, 10 of 20 stuks kan inkopen en in een klein postpakket laat verzenden naar Nederland. Uiteraard valt er weinig te customizen maar de winstmarge is relatief groot (vergeleken het huidige product) met slechts een zeer kleine investering. Ideaal voor een kleine webshop!

 

Ik koop zelf een bepaald product via taobao-connecties in waarbij ik telkens kleine hoeveelheden bestel (kleine investering). Echter, zodra de papieren rond zijn om het hier op grote schaal te kunnen introduceren dan is een afzet van duizend tot tienduizendtallen op jaarbasis realiseerbaar. Dan is een grotere investering (via een fabriek in grote hoeveelheden inkopen) ineens wel heel interessant.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels viavia iets bij taobao besteld,

en ben erg benieuwd wat er binnenkomt straks.

Ik heb een vermakelijke avond gehad door te kijken wat voor 'gekkigheid' die Chinezen verkopen (en dus ook kopen!) voor hun huisdieren!

 

de bestelling was voor 46 dollar, dus dat kan ik nog wel trekken mocht het nooit aankomen 8)

 

Ook heb ik weer contact met het bedrijf in Amerika, farfetchedinc.

Mijn soggydogs zijn gisteren verzonden,

en wanneer ik een grotere order wil plaatsen,

en deze dingen ook wil verkopen voor winkels in Nederland kan dat,

en kunnen we nog over de prijs praten!

 

Dank voor alle wijze raad en advies,

en ik laat zéker weer wat van me horen als ik de Chinese spullen binnen heb!

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.