Ik ben nu enkele weken bezig met mijn bedrijf en heb via via een klant uit België gekregen.
Maar nu is er een probleem met de BTW.
Zij zijn namelijk een stichting die zonder winst verkoopt aan andere mensen, in de richting van voedselhulp dus.
Doordat zij een stichting welke niet BTW plichtig is in België zeggen zij geen BTW nummer te hebben en enkel een ondernemings nummer (KvK voor ons dus).
Deze heb ik gecontroleerd en deze klopt. Maar ik krijg nu nergens gevonden of zij nu wel of geen BTW moeten betalen.
En aangezien ik de verantwoordelijke ben wil ik dit toch wel even zeker weten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bart1701
bart1701
Hallo allemaal,
Ik ben nu enkele weken bezig met mijn bedrijf en heb via via een klant uit België gekregen.
Maar nu is er een probleem met de BTW.
Zij zijn namelijk een stichting die zonder winst verkoopt aan andere mensen, in de richting van voedselhulp dus.
Doordat zij een stichting welke niet BTW plichtig is in België zeggen zij geen BTW nummer te hebben en enkel een ondernemings nummer (KvK voor ons dus).
Deze heb ik gecontroleerd en deze klopt. Maar ik krijg nu nergens gevonden of zij nu wel of geen BTW moeten betalen.
En aangezien ik de verantwoordelijke ben wil ik dit toch wel even zeker weten.
Alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30858-btw-stichting-belgi%C3%AB/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag