Momenteel ben ik aan het onderzoeken of ik een drietal 2-onder-1 kapwoningen kan bouwen op een stuk grond van ongeveer 60 bij 35 meter. Ik ben begonnen een ondernemingsplan te schrijven. Hoewel het eerder een project is ipv een onderneming.
Aan wat voor kosten moet ik allemaal denken? Ik heb nu de volgende:
- legeskosten
- bouwkosten (incl. architect, etc)
- aanleg tuin
- bestrating
- verzekeringen?
Omdat hier toch een behoorlijk som geld mee gemoeid is, vraag ik me af of de bank mij dit leent. Is het mogelijk de grond als onderpand te gebruiken? Aangezien de grond nu nog agrarisch is en straks dus omgezet zou kunnen worden in wonen wat een aanzienlijke waardevermeerdering is. Ik snap dat ik dit bij de bank kan navragen, maar wil me eerst zelf wat meer verdiepen.
Zijn er verder nog tips die jullie voor me hebben?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lcp
lcp
Beste hl-leden,
Momenteel ben ik aan het onderzoeken of ik een drietal 2-onder-1 kapwoningen kan bouwen op een stuk grond van ongeveer 60 bij 35 meter. Ik ben begonnen een ondernemingsplan te schrijven. Hoewel het eerder een project is ipv een onderneming.
Aan wat voor kosten moet ik allemaal denken? Ik heb nu de volgende:
- legeskosten
- bouwkosten (incl. architect, etc)
- aanleg tuin
- bestrating
- verzekeringen?
Omdat hier toch een behoorlijk som geld mee gemoeid is, vraag ik me af of de bank mij dit leent. Is het mogelijk de grond als onderpand te gebruiken? Aangezien de grond nu nog agrarisch is en straks dus omgezet zou kunnen worden in wonen wat een aanzienlijke waardevermeerdering is. Ik snap dat ik dit bij de bank kan navragen, maar wil me eerst zelf wat meer verdiepen.
Zijn er verder nog tips die jullie voor me hebben?
Hartelijk dank,
Chris
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31157-ondernemingsplan-voor-woningbouwproject/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag