Ik heb een vraag, misschien dat jullie hier ervaring mee hebben en mij raad kunnen geven?
Wij hebben een webwinkel in handgemaakte artikelen uit Bali en Thailand. Onze goederen werden tot vorig jaar augustus door een vervoersbedrijf uit Bali verscheept. Wat trouwens een Nederlands eigenaresse heeft. Het transport bedrijf zorgt niet alleen voor het zeetransport maar haalt de goederen ook bij onze leveranciers op, pakt deze in en verpakt ze op een pallet.
We hebben in mei/juni 2 afspraken in Bali bij het transport bedrijf gehad, om onder de aandacht te brengen dat wij regelmatig artikelen met schade binnen kregen. Er werd door de eigenaresse gezegd dat ze een nieuw inpak bedrijf in de arm hadden genomen, want ze hadden er meer klachten over binnen gekregen. Ze wees ons erop dat we moesten melden wanneer we schade hadden en een schadevergoeding wilden, want we waren er voor verzekerd. Toen er in Augustus weer een lading aankwam, waar wederom veel goederen zaten met forse schade, heb ik dit natuurlijk direct aan hun gemeld. Ik heb van alle beschadigde artikelen een foto gemaakt en deze bijgevoegd. Na menig mailtje heen en weer, waarbij de eigenaresse ons verzekerde dat alles goed zou komen, en dat zij alles met de verzekering zouden regelen, hebben we nu meer dan 6 maanden verder nog steeds geen uitsluitsel! 5 weken geleden kregen we na wederom een mailtje van ons het bericht terug dat ze de week erop uitsluitsel zou hebben. Na weer emails en telefoontjes waarbij telkens wordt gezegd dat de eigenaresse ons terug belt of mailt, hebben niets meer gehoord. Waarop wij hebben besloten zelf een berekening te maken van ons geleden schade, en deze in als factuur naar Bali gestuurd. Tot op heden hebben we geen reactie gekregen op de factuur. We zijn een beetje ten einde raad.
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken en weet iemand wat wij het beste kunnen doen?
Het bedrag van de schade bedraagt omstreeks 1000 euro, dat voor een klein bedrijf een behoorlijke smak geld is!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DroomDecor
DroomDecor
Ik heb een vraag, misschien dat jullie hier ervaring mee hebben en mij raad kunnen geven?
Wij hebben een webwinkel in handgemaakte artikelen uit Bali en Thailand. Onze goederen werden tot vorig jaar augustus door een vervoersbedrijf uit Bali verscheept. Wat trouwens een Nederlands eigenaresse heeft. Het transport bedrijf zorgt niet alleen voor het zeetransport maar haalt de goederen ook bij onze leveranciers op, pakt deze in en verpakt ze op een pallet.
We hebben in mei/juni 2 afspraken in Bali bij het transport bedrijf gehad, om onder de aandacht te brengen dat wij regelmatig artikelen met schade binnen kregen. Er werd door de eigenaresse gezegd dat ze een nieuw inpak bedrijf in de arm hadden genomen, want ze hadden er meer klachten over binnen gekregen. Ze wees ons erop dat we moesten melden wanneer we schade hadden en een schadevergoeding wilden, want we waren er voor verzekerd. Toen er in Augustus weer een lading aankwam, waar wederom veel goederen zaten met forse schade, heb ik dit natuurlijk direct aan hun gemeld. Ik heb van alle beschadigde artikelen een foto gemaakt en deze bijgevoegd. Na menig mailtje heen en weer, waarbij de eigenaresse ons verzekerde dat alles goed zou komen, en dat zij alles met de verzekering zouden regelen, hebben we nu meer dan 6 maanden verder nog steeds geen uitsluitsel! 5 weken geleden kregen we na wederom een mailtje van ons het bericht terug dat ze de week erop uitsluitsel zou hebben. Na weer emails en telefoontjes waarbij telkens wordt gezegd dat de eigenaresse ons terug belt of mailt, hebben niets meer gehoord. Waarop wij hebben besloten zelf een berekening te maken van ons geleden schade, en deze in als factuur naar Bali gestuurd. Tot op heden hebben we geen reactie gekregen op de factuur. We zijn een beetje ten einde raad.
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken en weet iemand wat wij het beste kunnen doen?
Het bedrag van de schade bedraagt omstreeks 1000 euro, dat voor een klein bedrijf een behoorlijke smak geld is!
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31217-transporteur-wil-schade-niet-vergoeden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag