Ga naar inhoud

Baas en bedrijf gaat failliet, het concept overnemen maar hoe ?

Geplaatst:

Salesfreak

Beste Higherlevel leden,

Ik zit met het volgende idee echter kan ik jullie hulp en feedback goed gebruiken;

Ben een jonge vent van 24 jaar, heb gewerkt bij Ahold en recent een aanbieding gekregen om te komen werken voor een uitgever in Twente. Deze had mij veel te bieden en ben daar 3 maanden geleden begonnen als account manager. Het bedrijf waar ik werk is een uitgever die wekelijks een krant uitbrengt in de gehele regio Twente met een oplage van +/- 230.000.

Nu kom ik tot mijn verbazing erachter dat dit bedrijf binnenkort failliet gaat wegens de grote kosten en uitgaven die absoluut niet nodig zijn (denk aan 12 grote auto's in de lease, verspreiding niet op orde, duur kantoorpand).

Echter loopt de krant goed en zijn er voldoende adverteerders om de krant vol te krijgen, ik zie gewoon dat er zoveel geld blijft hangen en dat er zoveel mogelijkheden zijn qua adverteerders maar er wordt met de pet naar gegooid - niemand geloofd er meer in zelfs de eigenaar gelooft het wel.

Omdat ik vele relaties heb, weet wat een krant kost en weet wat een advertentie in zo'n krant moet opleveren zie ik een hele grote uitdaging om dit idee op te pakken en dit onder een andere naam verder te laten lopen. Er is zoveel potentie !

Echter zit ik met een aantal vragen en manieren van aanpakken zodoende graag vraag ik jullie hulp

Ik zal graag een eigen krant in de regio willen opzetten met een oplage van rond de 150.000, alleen de vraag? hoe kan ik het beste beginnen zonder enige startkapitaal. Er komt geld binnen van adverteerders maar de eerste druk zal ik zelf moeten voorschieten. Daarnaast denk ik eraan om een persoon van mijn huidige baas mee te nemen die altijd de krant in elkaar zet en klaar zet voor de drukker. Ook twijfel ik nog als ik de krant 1 per week of per maand moet uitbrengen.

Ik heb het totaal plaatje uitgerekend zie, drukkosten, 2 keer autoleasing, kantoor, 2 man personeel en overige uitgaven om een krant te realiseren en personeel te onderhouden. Als ik de krant vol krijg zoals mij in de praktijk nu ook lukt houdt ik er per week 5200 euro aan over. Dan hanteer ik hele scherpe prijzen, prijzen die 40% lager liggen dan die ik nu voor mijn baas vraag en krijg.

Er is markt zat, alleen moet er wel ingestapt worden....

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken, is er wellicht iemand die hier ook wat in ziet ?

Oftewel alle tips en positieve kritiek is welkom!

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Ga eens met de drukker praten en de distributeur. Veel drukkers geven leverancierskrediet.

Kijk nog eens naar het concurrentiebeding in je arbeidsovereenkomst.

Overweeg een buy-out met een minderheidsaandeel voor je werkgever. Sanering kost ook geld, dus je hebt wellicht een goedkoper en beter alternatief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Yannick_

Tent failliet laten gaan. Vervolgens met currator in overleg over doorstart in afgeslankte vorm. Weg met alle leasebakken en andere overtollige rommel.

Neem de naam en wat inventaris over 1 of 2 personeelsleden en je kunt weer lopen. Ga met de drukker en/of distributeur, zoals TwaBla al zegt, in overleg over een krediet. De leasemaatschappijen en de andere partijen die schuldeiser zijn mogen nog bij de oude bv aankloppen waar niks te halen valt. Jij hebt dan al een andere BV opgezet die eigenaar wordt van de (handels)naam van de failliete toko.

Voor een appel en een ei zou je straks de huidige naam kunnen voortzetten.

Interessant traject :) Vergeet mama, papa, tante agaath, etc. niet als je geld nodig hebt!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

• 1 month later...
Geplaatst:

goedkoopstekrant

Beste krantenman

Ook ik ben hier mee bezig [ mod edit: link en oproep verwijderd; in strijd met de gebruikersvoorwaarden ]

Wij hebben dezelfde problemen in krantenland geconstateerd en zijn er ook mee aan de gang gegaan.

Wellicht kunnen we de krachten of ideeen bundelen. De markt is er!!

Mod toevoeging 1: je kunt persoonlijk contact opnemen met forumleden via de PM-knop.

Mod toevoeging 2: 2e bericht is verwijderd ivm linkdropping

Adverteren wordt weer BETAALBAAR met een eigen krant !

Wij zijn er van overtuigd voor u de oplossing te hebben gevonden voor al uw reclameuitingen. Het stenen tijdperk is niet afgelopen omdat er geen steen meer was, maar er kwam iets nieuws! Goedkoopstekrant.nl is "het nieuwe".

Geplaatst:

RobDG

Wellicht een overbodige vraag; maar heb je al met een bank gesproken om te kijken of je een lening kunt krijgen?

Of heb je wellicht al aan een microkrediet gedacht?

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.