Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marlyvk
Marlyvk
Hoi iedereen,
Ik zit erover na te denken om een klantenpas in te voeren, maar ik weet alleen niet precies hoe ik dat zal gaan doen. Ik twijfel tussen een echte gepersonaliseerde klantenpas en een plastic visitekaart.
Ik weet dat er ontzettend veel mensen zullen willen reageren met het advies om vooral géén pas in te voeren. Dergelijke reacties zijn dan ook niet welkom hier :-)
Mijn motivaties voor een klantenpas zijn:
- klantenbinding: klant het gevoel geven echt bij de onderneming te horen
- reclamemiddel: klanten kunnen het pasje aan een andere geïnteresseerde laten zien op feesten en partijen als ze het net over je onderneming hebben
- gemakkelijk: mensen hebben altijd je gegevens bij de hand zodat ze je gemakkelijk kunnen bereiken en niet meer eerst op internet of in gidsen naar contactgegevens hoeven te zoeken
- mogelijkheid om bij de aanvraag van de zorgpas naar extra gegevens te vragen om later adh daarvan toegespitste aanbiedingen en informatie te geven
- klantenkaart gebonden kortingen geven: mensen moeten immers wel een reden hebben om een kaart aan te willen vragen
Nu kan ik zoiets dergelijks op twee manieren uitvoeren met elk hun voor- en nadelen:
Gepersonaliseerde klantenpas:
- niet overdraagbaar: zodat kortingen niet overdraagbaar zijn aan mensen die geen pas hebben aangevraagd
Ik weet dat de meningen hierover kunnen uiteenlopen. Zelf heb ik al vaker gehoord dat het juist goed is dat de pas aan elkaar dorgegeven kan worden, maar zelf ben ik van mening dat het hele idee van een klantenkaart daardoor verloren gaat. De bedoeling is immers dat de klant in ruil voor zijn gegevens korting op producten/diensten krijgt. Als de kaart overdraagbaar is kan in principe 1 uitgegeven kaart aan 100 mensen korting geven. En dat is niet de bedoeling.
- mensen hebben het gevoel een echte persoonlijke en unieke pas te hebben: verhoogt het waardegevoel aan de pas
- kosten vd kaart liggen vrij hoog
- praktische beperkingen: want er dienen nogal wat aanvragen binnen te zijn voordat kaarten gedrukt kunnen worden. Een oplossing zou zijn om een eenmalige termijn in te voeren waarbij mensen een kaart kunnen aanvragen. Maar hoe doe je dat in de toekomst? Het gaat immers niet om een groot filiaal zoals ah of gamma waarbij de aanvragen voor klantenkaarten veel hoger liggen.
Plastic visitekaart
- niet gepersonaliseerd en dus gemakkelijk overdraagbaar: niet gewenst
- relatief goedkoper dan gepersonaliseerde klantkaart
- praktischer: gewoon 250 stuks laten drukken en versturen bij binnenkomen van elke pasaanvraag
- minder persoonlijk en uniek dus wordt er minder waarde aan de kaart gehecht
Geplastificeerde visitekaart
De uitkomst zou eigenlijk een geplastificeerde plastic visitekaart zijn. Dus een basis standaard plastic visitekaart waar je met een sticker de persoonsgegevens van de pashouder op kunt plakken. Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook eens ooit een dergelijke pas zelf in elkaar moest zetten. Ik geloof dat het bij een abonnement van de Donald Duck was ofzo. Ik heb alleen geen idee of dit tegenwoordig nog mogelijk is????
Ik hoop dat iemand mij hierin wat advies kan geven of ervaringen wil delen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag