Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cirkeltje
Stel, ik heb een eigen krantje en ben op zoek naar nieuws. In krant X lees ik dat Piet Post op 26 april de viswedstrijd heeft gewonnen van club A. Ik ga naar de website van club A en zie dat deze club sinds 1999 bestaat en 12 leden heeft. Op Google maps leer ik wat over de omgeving van de locatie van de viswedstrijd en elders pik nog even het weerbericht op.
Met al deze gegevens schrijf ik vervolgens een berichtje en plaats dit in mijn krantje, zonder bronvermelding.
Schend ik nu het auteursrecht?
Als krant X naar de rechter stapt en zegt dat ik de informatie dat Piet Post had gewonnen alleen maar uit zijn krant kon hebben en ik moet dat toegeven, wat zegt de rechter daar dan van? Zit ik fout of niet?