Ik lees al een flinke tijd mee,omdat ik de hoop heb ooit eens iets succesvols op te starten wat helaas tot op heden nog niet gelukt is. In ieder geval heb ik hier al veel goede info vandaan gehaald.
Echter, mijn vraag gaat over de webshop in kinderkleding van mijn schoonzusje. Zij is er nu een jaar of drie mee bezig en heeft vooral in het begin veel klanten gehad. Dit loopt sinds een half jaar terug. Zij is op zoek naar manieren om de klanten terug te halen, en heeft mij gevraagd mee te denken. Originele dingen bedenken is iets waar ik goed in ben, uitvoeren is een tweede (maar dat is haar pakkie an). ;)
Ik heb dus het internet afgestruind en kwam zo op een website uit dat schoenen verkoopt. Zij laten de klanten mee denken over hun assortiment. Ik weet niet of ik namen mag noemen, dus doe dat maar even niet. Zij plaatsen een laars o.i.d. op de homepage en vragen de klant of deze ingekocht moet worden of niet. Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Je kunt de klant er niet op vastpinnen dat zij het product uiteindelijk gaat kopen, maar je hebt wel een idee wat je klanten leuk vinden.
En blijft zo dicht bij de klant. Echter, via Google heb ik niet meer van zulke initiatieven kunnen vinden, waarom niet? Zitten hier toch nog negatieve punten aan? Wat vinden jullie van het idee? Een negatief puntje zou kunnen zijn dat je de concurrent te veel informatie geeft over de nieuwe collectie die jij van plan bent om in te kopen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MevrouwS.
MevrouwS.
Beste dames en heren,
Ik lees al een flinke tijd mee,omdat ik de hoop heb ooit eens iets succesvols op te starten wat helaas tot op heden nog niet gelukt is. In ieder geval heb ik hier al veel goede info vandaan gehaald.
Echter, mijn vraag gaat over de webshop in kinderkleding van mijn schoonzusje. Zij is er nu een jaar of drie mee bezig en heeft vooral in het begin veel klanten gehad. Dit loopt sinds een half jaar terug. Zij is op zoek naar manieren om de klanten terug te halen, en heeft mij gevraagd mee te denken. Originele dingen bedenken is iets waar ik goed in ben, uitvoeren is een tweede (maar dat is haar pakkie an). ;)
Ik heb dus het internet afgestruind en kwam zo op een website uit dat schoenen verkoopt. Zij laten de klanten mee denken over hun assortiment. Ik weet niet of ik namen mag noemen, dus doe dat maar even niet. Zij plaatsen een laars o.i.d. op de homepage en vragen de klant of deze ingekocht moet worden of niet. Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Je kunt de klant er niet op vastpinnen dat zij het product uiteindelijk gaat kopen, maar je hebt wel een idee wat je klanten leuk vinden.
En blijft zo dicht bij de klant. Echter, via Google heb ik niet meer van zulke initiatieven kunnen vinden, waarom niet? Zitten hier toch nog negatieve punten aan? Wat vinden jullie van het idee? Een negatief puntje zou kunnen zijn dat je de concurrent te veel informatie geeft over de nieuwe collectie die jij van plan bent om in te kopen.
Bedankt alvast.
MevrouwS.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31795-klanten-laten-meedenken-over-het-assortiment-in-jouw-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag