• 0

Hoe BTW aangifte doen en telefoonnummer wijzigen

Ik heb sinds kort een eenmanszaak en zal voor de eerste keer een BTW aangifte moeten doen. Nu heb ik een handleiding ontvangen van de belastingdienst voor de "aangifte omzetbelasting". Daarin staat dat men aangifte kan doen via www.belastingdienst.nl en dat men dan vervolgens dient in te loggen als ondernemer. Zo gezegd zo gedaan, maar eenmaal ingelogd zie ik geen optie om de BTW-aangifte te doen. Ik zie wel een optie genaamd "aangifte accijns en verbruikersbelasting", is dat wellicht de optie die ik zoek?

Dan heb ik nog een 2e vraag, mijn bedrijftelefoonnummer is gewijzigd, ik wil deze wijziging graag doorgeven aan de belastingdienst. Ik weet echter niet hoe ik dit moet doen, aangezien ik geen wijzigingformulier voor de contactgegevens van mijn bedrijf kan vinden op de website van de belastingdienst.

Alvast bedankt voor de hulp.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste graviton,

Afhankelijk van het moment waarop je je onderneming hebt gestart, kan het heel goed zijn dat er nog geen aangifte btw voor je klaarstaat. Indien je tussen 1 april en nu officieel bent gestart, zul je pas vanaf 1 juli aangifte kunnen doen (namelijk over het kwartaal april-mei-juni). Je hebt dan tot 31 juli de tijd om deze aangifte te doen en eventuele verschuldigde btw af te dragen.

De aangifte accijns en verbruiksbelasting is bedoeld voor ondernemers die zich bezighouden met de in- en verkoop van alcoholhoudende producten, tabak en olie (accijns) en limonades en vruchtensappen (verbruiksbelasting). Indien je daar niets mee van doen hebt, is deze aangifte voor jou niet van belang.

Een wijziging van je telefoonnummer zou ik schriftelijk doorgeven aan het belastingkantoor van de regio waar je bent gevestigd. Dit kun je terugvinden op de correspondentie die je van de belastingdienst hebt ontvangen. Heb je nog niets ontvangen, dan kun je via de zoekfunctie op de site van de Belastingdienst vinden onder welk kantoor je valt.

De vragen die je stelt zijn overigens vrij simpel op internet, zelfs op de website van de Belastingdienst te vinden. Higherlevel heeft als uitgangspunt dat vragen kunnen worden gesteld nadat de vraagsteller eerst zelf enig onderzoek heeft verricht. Voor deze keer is dat niet erg, maar voor volgende keren stellen wij op prijs dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord.

Heel veel succes met de start van je onderneming!

• 0

Ik rond nog even af en doe er dan een slotje op.

Adressen van de fiscus op basis van jouw vestigingsplaats vind je hier: http://www.belastingdienst.nl/reken/gvk/

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar