Ga naar inhoud
Geplaatst:

vissertech

Dit jaar een milieu auto gekocht van 16000euro.

Stel dat ik dit jaar 1 euro afschrijft en volgend jaar wel 50 % hoe gaat de afschrijving dan verder?

Featured Replies

Geplaatst:

Martien Noppe

Kijk even op deze link:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/vennootschapsbelasting/vennootschapsbelasting-06.html#P66_4805

Houd er rekening mee dat het niet altijd voordelig is om versneld af te schrijven.

www.cijfermanager.nl

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

hebben we het nu over de willekeurige afschrijving volgens de Vamil, crisisafschrijving of die voor starters?

Lees het onderscheid hier: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/331

Oftewel @ Vissertech, ben je nog starter?

Als de afschrijving willekeurig is en je neemt nu 1 euro en volgend jaar 50%, dan mag je in de jaren daarna wederom zelf bepalen wat je afschrijft.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

vissertech

• Auteur

Bedankt voor het uitgebreide antwoord ik ben geen starter.

Als je niet in twee jaar afschrijf dan wordt het automatisch 5 jaar?

Jan.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Jan

Lees in mijn column het stukje onder VAMIL nog maar eens. Ook als niet starter kun je met een zeer zuinige auto (diesel co2 < 96 gram en benzine <111 gram) willekeurig afschrijven, doch maximaal 75% van je investering ineens in 2011.

Als je daar dus onder blijft, dan kun je wel vrij afschrijven, zowel in 2011 als de komende jaren.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

vissertech

• Auteur

Nu is het zo dat ik de auto in twee jaar wil afschrijven .

Kan de verdeel sleutel omgedraaid worden dus in 2011 25% en in 2012 75% ?

groeten,

Jan.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Jan

ja, dat mag. De beperking van 75% mag je ook omdraaien.

groet

Joost

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.