• 0

opgeheven B.V. met schulden

beste mensen,

 

mijn verhaal begint ergens in 2000 wanneer ik een eenmanszaak begon, dermate ik groeide, de meer verdient werd, en uiteindelijk werd me geadviseerd om dit om te zetten in een b.v. in 2004. door abrupte markt veranderingen in ITwas ik niet langer in staat om de hoge leningen af te betalen ( meer dan 100k) . eind 2005

 

ditmaal werd mij geadviseerd om de b.v. op te heffen en failliet verklaren.

 

al de papieren dat er waren m.b.t. de bv zijn verdwenen samen met de adminstratiekantoor??!!

 

sinds die tijd leef ik van plek tot plek

 

nou heb ik hier op de forum gelezen als bestuur van een b.v., de b.v. opheft wanneer het schulden heeft, dat het als onbehoorlijk bestuur wordt gezien. en de b.v. kan weer worden heropend en de rechtspersoon(ik) wordt verantwoordelijk gesteld.... of ....b.v. wordt niet heropend, maar door de "onbehoorlijk bestuur" wordt de schulden op prive gegooid, of zelfs als fraude gezien?!!

 

wanneer ik kvk kijk, staat de b.v. als opgeheven of verplaatst vertoont, en de rechtspersoon adres wordt die van kvk vertoont(postbus). ik kan niks over mezelf vinden in wsnp, curatele register, of insolventie register. ik weet niet eens of de b.v. opgeheven is of heropend is en verplaatst is als postadres/correspondentie naar die van kvk....

 

ik weet niet waar ik terecht moet, ik ben bang dat ik op verkeerd advies heb gehandeld en in plaats van eerst failliet te laten verklaren dan bv op te heffen mezelf in moeilijkheden heb gebracht.

of heb ik het compleet bij verkeerd eindje en steekt het verhaald anders in elkaar?

??? ??? ???

 

bedankt voor jullie reacties alvast :-[

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het klinkt in ieder geval niet helemaal fris en dat kan gevolgen hebben. Echter, het is kennelijk al meer dan 5 jaar geleden. Heb je in de tussentijd nooit iets van de schuldeisers gehoord?

 

Hoe onvindbaar ben je?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

ik woon zelf sinds 2005 in duitsland, ik werk daar, ik heb zelfs een kleine garage gekocht in 2007 en verhuurt voor wat extra zakcent. en ik heb me 2 de garage in 2009 gekocht. ze hebben een totaal waarde van 70k.

 

nou heb ik een brief gehad in duitsland van deurwaarder/incasso van een van de schuldeisers....mijn ergste nachtmerrie is dat ze het samen met de belastingaanslag van 2005(ik kon geen aangifte doen sinds de bank al de administratie in beslag nam in 2005 samen met de woning) en de andere schuldeisers, het op fraude gooien en daar beslag leggen op wat ik heb heb...

 

als ik woonachtige ben in duitsland, en de garages heb bemachtigd volgens Duitse wetgeving en belastingwet.....kan de nederlandse belastingdienst of schuldeisers hun tanden zetten op wat ik heb in duitsland?

 

Link naar reactie
  • 0

ik woon zelf sinds 2005 in duitsland, ik werk daar, ik heb zelfs een kleine garage gekocht in 2007 en verhuurt voor wat extra zakcent. en ik heb me 2 de garage in 2009 gekocht. ze hebben een totaal waarde van 70k.

[...]

als ik woonachtige ben in duitsland, en de garages heb bemachtigd volgens Duitse wetgeving en belastingwet.....kan de nederlandse belastingdienst of schuldeisers hun tanden zetten op wat ik heb in duitsland?

Stap voor stap gaan aub!

Je loopt inderdaad risico als de belastingdienst/deurwaarder reden heeft om je achter je aan te gaan. Maar of die reden er is, dat is de belangrijkere vraag.

 

nou heb ik een brief gehad in duitsland van deurwaarder/incasso van een van de schuldeisers....mijn ergste nachtmerrie is dat ze het samen met de belastingaanslag van 2005(ik kon geen aangifte doen sinds de bank al de administratie in beslag nam in 2005 samen met de woning) en de andere schuldeisers, het op fraude gooien en daar beslag leggen op wat ik heb heb...

De schuldeisers hadden een vordering op de BV, zonder dat fraude is bewezen is er nog steeds niks aan de hand.

Maar ik zou via het kvk opzoek gaan naar de curator die het faillissement van de BV heeft gedaan, want die weet wat er gebeurd is.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De bank heeft je administratie in beslag genomen?..........

 

Heb je ooit betalingsonmacht gemeld voordat de betaaltermijn van de belastingaanslag was verlopen?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

(ik kon geen aangifte doen sinds de bank al de administratie in beslag nam in 2005 samen met de woning)

 

Ben je er 100 % zeker van dat jouw bank jouw administratie in beslag heeft genomen?

 

Ik loop al wat jaartjes mee, banken willen wel eens de administratie controleren en dat gebeurt dan op het bedrijf zelf, maar dat een bank een hele administratie in beslag neemt, ik kan het me niet voorstellen. Ik zou ook niet weten wat een bank met jouw administratie zou moet aanvangen.

 

Die woning was eigendom van jouw B.V. of is de woning door de bank in beslag genomen/geëxecuteerd vanwege een door jou in privé afgegeven aansprakelijkheid of borg ?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ga eens met alles wat je wel hebt bij een advocaat langs. Het is goed mogelijk dat alle mogelijke vorderingen al verjaard zijn en je niets te vrezen hebt, maar als er als vonnissen liggen, dan heb je wel degelijk een probleem.

Link naar reactie
  • 0

@Marco van den Maagdenberg

huis was prive, om het grof te zeggen, ik ging op familie bezoek en kwam die avond terug , me sleutel paste niet erop...

en daar zat ook wat resterende boekhouden dat ik nog had voor de aangifte van die jaar...

 

@Danny Jansen CR

neen dit heb ik niet gemeld, wat dom was nu ik achteraf eraan denk, maar ik denk dat het nog niet erg moeilijk is om dat te bewijzen sinds me flat in beslag was genomen ik als het ware status dakloos heb...

 

ik heb een en ander nagezocht en het is best ingewikkelder dan het lijkt. het is inderdaad om een advocaat nemen om verder onderzoeken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Marco van den Maagdenberg

huis was prive, om het grof te zeggen, ik ging op familie bezoek en kwam die avond terug , me sleutel paste niet erop...

en daar zat ook wat resterende boekhouden dat ik nog had voor de aangifte van die jaar...

 

@Danny Jansen CR

neen dit heb ik niet gemeld, wat dom was nu ik achteraf eraan denk, maar ik denk dat het nog niet erg moeilijk is om dat te bewijzen sinds me flat in beslag was genomen ik als het ware status dakloos heb...

 

 

ik heb een en ander nagezocht en het is best ingewikkelder dan het lijkt. het is inderdaad om een advocaat nemen om verder onderzoeken.

 

 

Mail StevenK even . Wellicht kan hij wat voor je betekenen.

 

Succes ,

 

Danny

 

Link naar reactie
  • -1

Naar ik kan lezen is uw bv NOOIT in faling gegaan en dus gewoon geschrapt! Dit is volgens mij netjes geregeld! Uw bv bestaat niet meer en alle schulden van de BV samen met uw bv zijn gewoon verdwenen! U heeft hier geen enkele aansprakelijkheid en is gewoon verdwenen.

U had in uw privé een huis met een hypotheek. De schuldeiser heeft het huis verkocht om het openstaande privé of hypotheek bedrag te vorderen. U zou de notaris(van de verkoop) kunnen contacteren of u hier dient bij te betalen of nog geld tegoed heeft.

Ik zie voor de rest geen probleem waarvoor u een advocaat zou nodig hebben.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@janeg

 

De schulden zijn gewoon verdwenen? ???

 

En toen werd je wakker en nam nog een glaasje fanta......

 

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.