Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AnneZoekt
Met 4 partners beginnen we binnenkort met de vermarkting van een nieuwe dienst. We beginnen met een pilot om onze ideen in de praktijk te testen. Het is mogelijk dat er een kleine omzet in de pilot wordt gemaakt. Kosten voor de pilot worden door een investeerder betaald (= één van de genoemde partners)
3 partners hebben nu een eigen EMZ, eentje een BV
We zijn voornemens een BV op te richten, maar maken deze go/no-go beslissing bij voorkeur gedurende de pilotfase.
De vraag is de volgende:
We willen de pilot beginnen met de bestaande structuur ondersteund door een samenwerkingscontract en intentieverklaring. Onderling spreken we in het contract dat de kosten door de investeerder worden betaald en dat de eventuele omzet in de boekhouding van mijn EMZ wordt gereserveerd voor toekomstige uitgaven. Facturen worden ook vanuit mijn EMZ gestuurd en klanten gaan accoord met de algemene voorwaarden van mijn EMZ (maar natuurlijk wel in overleg geschreven met de rest).
Op korte termijn (maar na de go/no-go) beginnen we aan de oprichting van de BV en brengen we alle zaken over.
Kan dit en waar moet ik rekening mee houden?
Gr, Anne