VrijMiBo: generatie "lui"

Aanbevolen berichten

Nu had ik bij de gepinde topics gekeken of er niet zo'n algemeen topic bestond, maar niet verder.

 

Wordt algemeen op fora posters vaak kwalijk genomen als ze (of dat we :p) niet eerst eens kijken, maar zo zit de Internetgeneratie nu eenmaal in elkaar!! We willen onmiddellijk kunnen vinden wat we zoeken en uitzoeken of er niet al een topic bestaat indezelfde context kost momenteel gewoon nog teveel moeite. Het is sterker dan mezelf ;D.

 

Het zou makkelijk zijn met een AJAX zoekvenstertje zodat je instant kunt zoeken in elk forum op een trefwoord.

 

Maar andere ideeën post ik in het juiste topic!!

 

Bedankt.

 

[mod edit: topic titel hersteld]

:)

Link naar reactie

Wordt algemeen op fora posters vaak kwalijk genomen als ze (of dat we :p) niet eerst eens kijken, maar zo zit de Internetgeneratie nu eenmaal in elkaar!! We willen onmiddellijk kunnen vinden wat we zoeken en uitzoeken of er niet al een topic bestaat indezelfde context kost momenteel gewoon nog teveel moeite. Het is sterker dan mezelf ;D.

 

Zoeken op 'bugs' tweede hit . Deze generatie noemt je gewoon lui ;)

Link naar reactie
Wordt algemeen op fora posters vaak kwalijk genomen als ze (of dat we :p) niet eerst eens kijken, maar zo zit de Internetgeneratie nu eenmaal in elkaar!! We willen onmiddellijk kunnen vinden wat we zoeken

 

LMAO: Ik stel me zo voor: Generatie "lui" komt met zijn (of haar) boodschappenlijst bij de Ab, spreekt de eerste de beste vakkenvuller aan en vraagt "waar staat dit allemaal?" ;D ;D

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Wordt algemeen op fora posters vaak kwalijk genomen als ze (of dat we :p) niet eerst eens kijken, maar zo zit de Internetgeneratie nu eenmaal in elkaar!! We willen onmiddellijk kunnen vinden wat we zoeken en uitzoeken of er niet al een topic bestaat indezelfde context kost momenteel gewoon nog teveel moeite. Het is sterker dan mezelf ;D.

 

Zoeken op 'bugs' tweede hit . Deze generatie noemt je gewoon lui ;)

 

Ik zou het niet zozeer de generatie-lui noemen, maar eerder de generatie van de efficiëntie (waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ouderen niet efficiënt zouden (kunnen) zijn, maar wel dat we verplicht worden om op een andere manier met informatie om te gaan).

 

Ik beschreef het al in een ander topic, maar vandaag de dag met de overvloed aan informatie op het net ben je eenmaal verplicht om op een zo snel mogelijk manier informatie te kunnen vinden en opvragen. En dan moeten gaan grasduinen in de informatiehimalaya is gewoonweg tijdverlies, het duurt te lang en we hebben er niet de tijd voor (prestatiedruk). Gewoon vragen is dan sneller. Of een efficiënte zoekfunctie zoals ik beschreef (je vindt die ook in Windows terug bv. als je een mail of bestand zoekt, heb je overal een snel zoekvenster ter beschikking, superhandig!).

 

Ah, ik had beter moeten kijken, zeker weten! Maar ergens is het een gevolg (denk ik toch, is mijn persoonlijke mening) van het Internet, dat we gewoon niet meer de moeite (kunnen) nemen om aandachtig informatie te gaan opzoeken en verwerken, omdat er gewoon veel te veel is. We grijpen daarom naar de snelst en efficiënst mogelijke manier, en in dit geval is dat: gewoon posten in een nieuw topic (zoals vele anderen op vele fora ;D).

 

:)

Link naar reactie

Wordt algemeen op fora posters vaak kwalijk genomen als ze (of dat we :p) niet eerst eens kijken, maar zo zit de Internetgeneratie nu eenmaal in elkaar!! We willen onmiddellijk kunnen vinden wat we zoeken

 

LMAO: Ik stel me zo voor: Generatie "lui" komt met zijn (of haar) boodschappenlijst bij de Ab, spreekt de eerste de beste vakkenvuller aan en vraagt "waar staat dit allemaal?" ;D ;D

 

 

Of zoals we in de toekomst gaan winkelen:

 

Je tikt op een computerscherm in wat je wil, je bestelling wordt automatisch geleverd, gaat door de RFID scanner, je pint, je digitale kassaticket wordt naar je smartphone gestuurd en je bent klaar.

 

Of je boodschappen worden gewoon thuis geleverd, dat kan ook.

 

Bij ons is dit zelfs al mogelijk! Zij het niet volautomatisch, maar we kunnen onze boodschappen vooraf doorgeven, is het idd een vakkanvuller die het klaarzet, maar je hoeft het zelf enkel nog af te halen.

 

Opnieuw niet de generatie-lui, maar de generatie die lijdt onder een enorme tijds- en prestatiedruk en niet eens meer de tijd heeft om ontspannen boodschappen te doen.

 

Ideaal vind ik dit niet, maar wij hebben in onze cultuur gewoon geen tijd meer...

Link naar reactie

En dat je nu dus in dit topic al langer bezig bent en dat het meer tijd kost, is iets wat heel veel mensen die zo druk, druk, druk zijn met van alles aan hippe dingetjes en projectjes, helemaal niet door lijken te hebben... :)

 

Zoals ze in Southpark zeggen: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen ;D ;D

Link naar reactie
Opnieuw niet de generatie-lui, maar de generatie die lijdt onder een enorme tijds- en prestatiedruk en niet eens meer de tijd heeft om ontspannen boodschappen te doen.

 

Ideaal vind ik dit niet, maar wij hebben in onze cultuur gewoon geen tijd meer...

 

 

Druk, druk, druk, maar naar mij beleving heb je geen tijd, die MAAK je.

Boodschappen doen is bij mij ook emotie, de voorbereiding van het Koken met de grote "K", het uitzoeken van de juiste Avocado.

 

Doordeweeks om kwart voor zes wat voorgeschilde aardappels, diepvriesspinazie en de kiloknaller in je mandje mikken is uiteraard emotieloos, mag bij mij best ook thuisbezorgd worden, maar meer om het gemak dan vanwege vermeend tijdgebrek...

 

Maar goed, het verklaart weer een hoop, bijvoorbeeld waarom de jongere generatie geen uitgebreid persoonlijk advies wil, maar 2 offertes via de mail. Begin ik niet aan, sta ik niet achter.

Concullega's met deze atttude heb je ook: ik ben moderator en expertmember op een ander forum en daar had iemand wel de tijd genomen voor een adviesgesprek, maar de adviseur in kwestie niet: die had, zonder vooraf enige vraag te stellen of toelichting te geven, de (ene) offerte die het moest worden al bij zich, de prospect in verbazing achterlatend (inhoudelijk ook nog eens een ongelofelijk slechte offerte, ram- en stampwerk )

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik vind eigenlijk dat er altijd voor Chuck Norbert gekookt zou moeten worden! Toch een schande dat ie dat zelf moet doen.... >:(

 

Die man is hartstikke druk met flying kicks, roundhouse kicks en verkoopt tussendoor ook nog wel eens een verzekeringetje....die heeft daar helegaar geen tijd voor..... ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.