De dienst is belast in uw land. In dit geval Nederland. De dienstverlener verlegt de btw naar u.
Wat moet u als Nederlandse afnemer doen?
* U krijgt een factuur zonder btw. De dienstverlener verlegt de btw naar u.
* U geeft deze dienst aan in uw aangifte omzetbelasting. U moet dan zelf de btw berekenen.
* U geeft de btw op als voorbelasting, u betaalt dan per saldo niets. Dit kan alleen als u recht hebt op aftrek van btw.
Doe ik het goed als ik ze als volgt boek?
1)
100,00 Amazon Web Services
19,00 Te ontvangen omzet belasting (voorbel.)
- 119,00 -/- Bank
Opm: De moeilijkheid die ik heb is dat de belastingdienst zegt in zijn resultaat "U krijgt een factuur zonder btw. De dienstverlener verlegt de btw naar u.". Ik krijg echter een factuur met BTW (die 19% is) of in ieder geval met taxes.
Is het correct dat ik er van uit ga dat in dit geval de verleggingsregeling niet geldt?
2)
100,00 Hostingplan Start example.com
- 19,00 -/-Te betalen verlegde omzet belasting
- 100,00 -/- Bank
Opm: Ik weet hier niet precies of ik iets moet doen met het (belgische) percentage van 21% en de tekst "Dienstverrichting niet onderworpen aan Belgische BTW art. 21, § 2 van het Wbtw".
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rintcius
rintcius
Hallo,
Ik heb een vraag over een aantal diensten die ik afneem uit het buitenland. Met name hoe ik hiermee om moet gaan i.v.m. de verleggingsregeling.
Het gaat om deze gevallen - bedragen heb ik voor het gemak op 100 gesteld, en m.b.t. de layout heb ik de tekst achter de bedragen geplaatst:
1. Factuur van een bedrijf uit V.S - Amazon Web Service (huur van een server en andere computer diensten):
$100.00 Usage charges and monthly recurring fees during this billing cycle
$ 0.00 One-time fees during this billing cycle
$ 19.00 Taxes
--------------
$119.00 Total new charges this billing cycle
2. Factuur van een bedrijf uit Belgie - 123-webhost:
0,00 [Dienstverrichting niet onderworpen aan Belgische BTW art. 21, § 2 van het Wbtw] BTW 21%
-----------
100,00 Totaal te betalen
3. Factuur van een bedrijf uit V.S. - Slicehost
AMOUNT CHARGED: $100.00 USD
Via het "hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland" op http://www.belastingdienst.nl/reken/diensten_in_en_uit_het_buitenland/ krijg ik het volgende resultaat:
Doe ik het goed als ik ze als volgt boek?
1)
100,00 Amazon Web Services
- 119,00 -/- Bank
Opm: De moeilijkheid die ik heb is dat de belastingdienst zegt in zijn resultaat "U krijgt een factuur zonder btw. De dienstverlener verlegt de btw naar u.". Ik krijg echter een factuur met BTW (die 19% is) of in ieder geval met taxes.
Is het correct dat ik er van uit ga dat in dit geval de verleggingsregeling niet geldt?
2)
- 19,00 -/-Te betalen verlegde omzet belasting
- 100,00 -/- Bank
Opm: Ik weet hier niet precies of ik iets moet doen met het (belgische) percentage van 21% en de tekst "Dienstverrichting niet onderworpen aan Belgische BTW art. 21, § 2 van het Wbtw".
3)
100,00 Slicehost
- 19,00 -/- Te betalen verlegde omzet belasting
- 100,00 -/- Bank
Alvast hartelijk dank,
Rintcius
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32482-diensten-uit-het-buitenland-verleggingsregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag