Ga naar inhoud
Geplaatst:

Bondjack

Hoi, ik ben bezig mij boekhouding om te zetten van excell naar eboekhouden.

 

Ik ben nog al een newbie op dit gebied dus ik zal nog wel wat vaker vragen hebben.

 

Hoe zit het nou met het boeken van het energie voorschot.

Greenchoice schrijft elke maand een voorschot bedrag af van mijn rekening. na 1 jaar krijg ik dan de jaar nota waar ik de btw op zie ect. maar hoe verwerk ik die 105 euro afschrijving elke maand dan in mijn boekhouding?

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

KindSupport

Gokje ;D

 

Greenchoice 88,24

te vorderen BTW 16,76

@ bank 105,00

Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl

Geplaatst:

Bondjack

  • Auteur

Dat is wel leuk en aardig maar ik heb nog geen factuurnummer van greenchioce en ik weet niet of het 19% of 6 % btw is. Het is een voorshot geen eindafrekening. of denk ik te moeilijk hier?

Geplaatst:

KindSupport

Volgens mij is het BTW tarief op electra en gas 19 %, op water 6%. Op kosten betalingsverkeer 19%.

 

Staat op je jaarafrekening van Greenchoice niet het nieuwe termijnbedrag vermeld en daarbij inclusief ..... aan BTW?

Bij het ontbreken van een factuurnummer zou ik het betalingskenmerk gebruiken.

 

Suc6

Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl

Geplaatst:

Bondjack

  • Auteur

Greenchoice stuurt maar een keer per jaar de afrekening, ik ben 2 maanden geleden pas bij ze aangesloten vandaar dat ik nog niks heb. Ik boke hem weg zoals jij hebt aangegeven onder vermelding van betalingkenmerk, aan het eind van het jaar vereken ik het dan met de jaar factuur. thx voor je hulp!

Geplaatst:

ronaldinho

Volgens de site van Greenchoice ontvangen ondernemers gewoon maandelijks een nota. Wellicht even navragen?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

Roel J

en als greenchoice geen nota stuurt (dat is bij doorlopende diensten niet altijd verplicht) dan geld de uitzondering voor automatische afschrijvingen

 

Die houd in dat je btw mag verrekenen op basis van de bank afschrijving daar in vermeld staat:

 

- de datum waarop de afschrijving plaatsvond

- de naam van uw bedrijf

- een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd

- het btw-bedrag of gegevens aan de hand waarvan dit berekend kan worden, zoals het totaalbedrag en het btw-tarief

 

 

 

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

GuusBos

Hoe boek je als je een voorschot moet betalen van 120 euro over de maanden november, december 2010 en januari 2011?

Moet je dan een deel naar het volgende jaar boeken?

 

80 (kosten, resultaat)

40 ( balans, vooruitbetaalde bedragen 2011)

a/ 120 ( bank, balans)

 

Klopt dit?

 

En wat als je in april 2011 een deel, bijvoorbeeld 80 euro terugkrijgt aan teveel betaalde voorschotten in 2010?

 

80 bank ( balans)

a/ kosten ( resultaat)

 

Dit kan natuurlijk alleen als je 2010 nog niet hebt afgesloten

 

Klopt deze denkwijze een beetje?

 

 

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.