Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
daniel1234
Beste mensen,
Voor mijn stamrecht bv zit ik met de volgende vragen:
1. Ik heb vanuit de bv een lening verstrekt en financier daarmee mijn huis. Kan ik daarvoor bij de stamrecht bv afsluitkosten in rekening brengen, en zo ja hoe hoog mogen die redelijkerwijs zijn?
2. De administratie van de bv wordt in prive uitgevoerd. Hoeveel administratiekosten kan ik daarvoor jaarlijks in rekening brengen en moet ik daar ook btw voor in rekening brengen? En als ik daarvoor btw in rekening moet brengen, hoe moet ik de door mij in rekening gebrachte btw dan weer afdragen aan de fiscus (van de lessen belastingrecht herinner ik mij namelijk dat je btw alleen in rekening mag brengen als je het ook weer afdraagt)?
Gaarne uw mening / antwoorden.